25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
13 maja 2021
7 min na przeczytanie
Planujesz założyć firmę bądź działalność, a może masz ją już, ale dalej zastanawiasz się czy nie warto posiadać strony internetowej? Może same social media wystarczą ? Może Google sam Cię znajdzie i poinformuje potencjalnych klientów o Twojej działalności ?
Żyjemy w czasach w których o obecności firmy na rynku świadczy również jej obecność w sieci. Niejednokrotnie słyszałem określenia w stylu “Nie ma Cię na Facebook’u – to nie istniejesz” i niestety pomimo zdziwienia jakie za tym stoi, ciężko temu zaprzeczyć. W tym artykule postaram się przybliżyć i opisać plusy i minusy posiadania własnej strony internetowej oraz przedstawić problemy i koszty związane z jej utrzymaniem! Zapraszam do lektury 🙂
Nierzadko na to pytanie słyszę odpowiedź – to zależy. Osobiście uważam jednak, że bez cienia wątpliwości można stwierdzić, iż strony internetowej może potrzebować KAŻDY – niezależnie od branży, bądź celu działalności.
Nie da się ukryć, że posiadanie strony internetowej ma swoje plusy i minusy. Potrafi być bardzo problematyczne i generuje pewne koszta. Nie mniej jednak ma wiele zalet!
Dzięki stronie internetowej:
Starczy już tego chwalenia. Skoro wspomniałem o tym, że posiadanie swojej strony internetowej ma zarówno plusy jak i minusy, zachęcam, aby przyjrzyjrzeć się także problemom i trudnościom wynikającym z posiadania własnej witryny.
Niestety nie ma nic za darmo. Tak samo jest ze stroną internetową. Jej posiadanie wiąże sie z dwoma rodzajami kosztów. Więcej na ten temat pisaliśmy również tutaj. Postaram się po krótce wspomnieć o tym, ile będzie Cię kosztowało posiadanie swojej strony internetowej. Pierwszym rodzajem kosztów są koszty jednorazowe. Zalicza się do nich opłacenie agencji, bądź osobie prywatnej za zaprojektowania i wdrożenie strony internetowej zgodnie z wymaganiami (osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu: Kontakt). Koszt ten może być bardzo różny i zależy przede wszystkim od stopnia zaawansowania graficznego i funkcjonalnego poszukiwanej strony. Projektujemy i tworzymy strony internetowe oraz sklepy i spotkaliśmy się już z różnymi przypadkami, więc nie straszne nam żadne wymagania. Realizacja każdej strony poprzedzona jest projektem graficznym oraz wywiadem środowiskowym w celu pełnego poznania klienta… Ale więcej na ten temat opowiemy przy okazji rozmowy. Wracając do tematu… Z kosztów prowadzenia działalności są również koszta stałe. Są to opłaty, które należy ponieść niezależnie od sposobu i projektu Twojej strony. Zaliczają się do nich certyfikaty SSL (więcej tutaj), hosting (utrzymanie strony i jej aktywność), domena (nazwa strony jaką sobie wybierzesz). Przez wszystkie te koszta z chęcią Cię poprowadzimy i pomożemy optymalnie dopasować wydatki do Twoich możliwości i potrzeb.
W przypadku posiadania funpage wystarczy na nim umieszczać treści. Nie trzeba obawiać się o to, czy ktoś je zobaczy i czy strona na której je umieszczamy jest widoczna w Google. W przypadku posiadania własnej strony jest inaczej. Jaki przecież byłby sens posiadania strony, jeżeli nie jest ona nigdzie widoczna. Dotarcie do wysokich pozycji w Google oraz zaistnienie wsród obecnych w sieci stron wymaga troszkę pracy optymalizacyjno-pozycjonującej. Jeżeli masz czas i możliwości prace te możesz wykonywać samemu. Jeżeli jednak nie chcesz, nie umiesz bądź nie masz czasu na walczenie o pozycję Twojej firmy w sieci – skontaktuj się ze spacjalistą. Z chęcią pomożemy i dobierzemy strategię pozycjonowania do Twoich potrzeb.
Niezależnie od zalet i wad posiadania strony jedno jest wciąż pewne:
Nie da się prowadzić firmy bez obecności w sieci! Potencjalni klienci coraz częściej właśnie tam szukają odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania!
Masz funpage i zastanawiasz się czy marketing przez social media Ci wystarczy? Przecież wystarczy prowadzić aktywnie profil na FB i klienci sami się pojawią… Nie jest to prawda?
Niestety bardzo często ulegamy wrażeniu, że wszystkie osoby wiedzą o naszym profilu i stronie na Facebook, uważają, że zamieszczane tam informacje dotrą do każdego zainteresowanego kupca i klienta. Nie jest to prawdą. W przypadku używania social media do promowania swoich usług należy zawsze mieć na względzie fakt, iż dotarcie do odbiorców wymaga kapitału. Należy aktywnie prowadzić nie tylko profil na Facebook, ale także kampanie reklamowe tak, aby tworzone treści docierały do odbiorców i generowały wyświetlenia i kontakty. Zastanów się proszę jak w ostatnim czasie szukasz informacji w sieci? Czy przeszukujesz funpage, czy wpisujesz w Google interesującą Cię frazę i sprawdzasz pierwsze wyświetlenia? No właśnie. Żadna osoba szukając piekarni nie sprawdza portali społecznościowych w poszukiwaniu ciekawych i dobrze prowadzonych profili. A prawie każdy wpisze wyszukiwaną frazę w przeglądarkę. Jeżeli chcesz docierać do klientów koniecznie potrzebujesz responsywnej i dobrze zaprojektowanej strony internetowej!