phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

13 maja 2021

zegar

7 min na przeczytanie

blog

Dlaczego potrzebujesz strony internetowej dla Twojej firmy?

Planujesz założyć firmę bądź działalność, a może masz ją już, ale dalej zastanawiasz się czy nie warto posiadać strony internetowej? Może same social media wystarczą ? Może Google sam Cię znajdzie i poinformuje potencjalnych klientów o Twojej działalności ?
Żyjemy w czasach w których o obecności firmy na rynku świadczy również jej obecność w sieci. Niejednokrotnie słyszałem określenia w stylu “Nie ma Cię na Facebook’u – to nie istniejesz” i niestety pomimo zdziwienia jakie za tym stoi, ciężko temu zaprzeczyć. W tym artykule postaram się przybliżyć i opisać plusy i minusy posiadania własnej strony internetowej oraz przedstawić problemy i koszty związane z jej utrzymaniem! Zapraszam do lektury 🙂

Kto potrzebuje strony internetowej?

Nierzadko na to pytanie słyszę odpowiedź – to zależy. Osobiście uważam jednak, że bez cienia wątpliwości można stwierdzić, iż strony internetowej może potrzebować KAŻDY – niezależnie od branży, bądź celu działalności.

  1. Jeżeli jesteś piekarzem – możesz wypromować swoje wypieki tworząc stronę z przepisami,
  2. Jeżeli prowadzisz kantor – strona internetowa z wymianą walut, kursami i ciekawostkami z branży
  3. Jeżeli lubisz fotografię – podziel się z innymi swoim portfolio i pokaż je na stronie ze zdjęciami.Jeżeli …możliwości jest wiele, ale potwierdza to tylko w przekonaniu – właściwie każdy może potrzebować strony internetowej.

Jakie są ZALETY posiadania strony internetowej?

Nie da się ukryć, że posiadanie strony internetowej ma swoje plusy i minusy. Potrafi być bardzo problematyczne i generuje pewne koszta. Nie mniej jednak ma wiele zalet!
Dzięki stronie internetowej:

  1. ZADBASZ O WIZERUNEK I ROZPOZNAWALNOŚĆ Niejednokrotnie pytany o to jak dotrzeć do większego grona odbiorców mówię – zadbaj o stronę! To dzięki wyszukiwarce Google zdecydowana większość potencjalnych klientów dowiaduje się o istnieniu danej firmy. Oznacza to, iż strona internetowa jako wizytówka firmy jest zdecydowanie bardziej wiarygodna – a co za tym idzie – przyniesie znacznie więcej klientów, niż chociażby FunPage na Facebook’u. Dodatkowo strona internetowa może być podłączona do wizytówki Google dzięki czemu klienci nie tylko widzą firmę w sieci, na mapach, ale także mają możliwość przeczytania opinii o firmie, czy obejrzenia dotychczasowych osiągnięć i projektów. Jest to potężny zastrzyk dodatkowych odbiorców, tzn. potencjalnych klientów.
  2. BĘDZIESZ WIDOCZNY CAŁĄ DOBĘ! Osoby bez strony internetowej odbierają telefony, przedstawiają swoją ofertę w lokalizacji firmy, ale robią to wszystko tylko w określonych godziach. Co jeżeli potencjalny klient szuka Twojej usługi po pracy? Wieczorem? Albo w nocy?
    W takiej sytuacji znowu z pomocą przychodzi strona internetowa. Strona internetowa oraz zamieszczone na niej informacje stanowią idealną wizytówkę oraz prezentację Twoich możliwości niezależnie od tego czy jedziesz akurat w trasę, jesteś w delegacji, czy śpisz. Na Twojej stronie internetowej przekażesz klientowi czym się zajmujesz, jak Cię znaleźć oraz jakie masz doświadczenie bez konieczności odbierania telefonu i opowiadania wszystkiego raz jeszcze. Poza tym przecież na stronie istnieje możliwość zamieszczenia chatbot’a – jest to zautomatyzowany czat, który bez Twojej pomocy odpowie na szereg podstawowych pytań od klientów. Czy to nie wspaniale?
  3. ZWIĘKSZYSZ SPRZEDAŻ Czy to nie idealna wizja? Z roku na rok zakupy online przejmują coraz większą część rynku. W sieci znajdują się firmy, które prowadzą sprzedaż tylko internetowo – i to działa. Dzięki posiadaniu swojego sklepu internetowego masz możliwość promowania swoich produktów, prezentowania ich, informowania o ofercie swoich potencjalnych klientów i naprawdę wiele, wiele więcej. A to wszystko z jednego miejsca. Twoja strona ze sklepem internetowych będzie centrum dowodzenia Twojej sprzedaży. Zyskasz klientów, sprawdzisz ruch na stronie, przygotujesz kampanię reklamową oraz poprowadzisz sprzedaż na Facebook i Instagram. Posiadanie sklepu internetowego nie wymaga posiadania lokalu. Dzięki sprzedaży internetowej szybko dotrzesz do klientów oraz poprawadzisz Swój biznes do sukcesu.
  4. STWORZYSZ SWOJĄ WIZYTÓWKĘ Prowadząc funpage na Facebook musisz się dopasować do wyglądu oraz funkcjonalności oferowanych przez tę platformę. Czy nie byłoby wygodniej i lepiej stać się samemu moderatorem treści? Mieć możliwość wyboru szaty graficznej? Odpowiadać za funkcjonalności oraz projektować każdy element na stronie? Brzmi jak dobry plan? Wszystkie te możliwości możesz mieć na Swojej stronie internetowej! Stare powiedzenie mówi “jak Cię widzą – tak Cię piszą” więc zadbaj o swój wizerunek i zbuduj wizytówkę, która działa!

Co jeszcze powiniśmy wiedzieć na temat własnej strony internetowej?

Starczy już tego chwalenia. Skoro wspomniałem o tym, że posiadanie swojej strony internetowej ma zarówno plusy jak i minusy, zachęcam, aby przyjrzyjrzeć się także problemom i trudnościom wynikającym z posiadania własnej witryny.

1. KOSZTY

Niestety nie ma nic za darmo. Tak samo jest ze stroną internetową. Jej posiadanie wiąże sie z dwoma rodzajami kosztów. Więcej na ten temat pisaliśmy również tutaj. Postaram się po krótce wspomnieć o tym, ile będzie Cię kosztowało posiadanie swojej strony internetowej. Pierwszym rodzajem kosztów są koszty jednorazowe. Zalicza się do nich opłacenie agencji, bądź osobie prywatnej za zaprojektowania i wdrożenie strony internetowej zgodnie z wymaganiami (osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu: Kontakt). Koszt ten może być bardzo różny i zależy przede wszystkim od stopnia zaawansowania graficznego i funkcjonalnego poszukiwanej strony. Projektujemy i tworzymy strony internetowe oraz sklepy i spotkaliśmy się już z różnymi przypadkami, więc nie straszne nam żadne wymagania. Realizacja każdej strony poprzedzona jest projektem graficznym oraz wywiadem środowiskowym w celu pełnego poznania klienta… Ale więcej na ten temat opowiemy przy okazji rozmowy. Wracając do tematu… Z kosztów prowadzenia działalności są również koszta stałe. Są to opłaty, które należy ponieść niezależnie od sposobu i projektu Twojej strony. Zaliczają się do nich certyfikaty SSL (więcej tutaj), hosting (utrzymanie strony i jej aktywność), domena (nazwa strony jaką sobie wybierzesz). Przez wszystkie te koszta z chęcią Cię poprowadzimy i pomożemy optymalnie dopasować wydatki do Twoich możliwości i potrzeb.

2. POZYCJONOWANIE I MARKETING

W przypadku posiadania funpage wystarczy na nim umieszczać treści. Nie trzeba obawiać się o to, czy ktoś je zobaczy i czy strona na której je umieszczamy jest widoczna w Google. W przypadku posiadania własnej strony jest inaczej. Jaki przecież byłby sens posiadania strony, jeżeli nie jest ona nigdzie widoczna. Dotarcie do wysokich pozycji w Google oraz zaistnienie wsród obecnych w sieci stron wymaga troszkę pracy optymalizacyjno-pozycjonującej. Jeżeli masz czas i możliwości prace te możesz wykonywać samemu. Jeżeli jednak nie chcesz, nie umiesz bądź nie masz czasu na walczenie o pozycję Twojej firmy w sieci – skontaktuj się ze spacjalistą. Z chęcią pomożemy i dobierzemy strategię pozycjonowania do Twoich potrzeb.
Niezależnie od zalet i wad posiadania strony jedno jest wciąż pewne:

Nie da się prowadzić firmy bez obecności w sieci! Potencjalni klienci coraz częściej właśnie tam szukają odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania!

Funpage

Masz funpage i zastanawiasz się czy marketing przez social media Ci wystarczy? Przecież wystarczy prowadzić aktywnie profil na FB i klienci sami się pojawią… Nie jest to prawda?
Niestety bardzo często ulegamy wrażeniu, że wszystkie osoby wiedzą o naszym profilu i stronie na Facebook, uważają, że zamieszczane tam informacje dotrą do każdego zainteresowanego kupca i klienta. Nie jest to prawdą. W przypadku używania social media do promowania swoich usług należy zawsze mieć na względzie fakt, iż dotarcie do odbiorców wymaga kapitału. Należy aktywnie prowadzić nie tylko profil na Facebook, ale także kampanie reklamowe tak, aby tworzone treści docierały do odbiorców i generowały wyświetlenia i kontakty. Zastanów się proszę jak w ostatnim czasie szukasz informacji w sieci? Czy przeszukujesz funpage, czy wpisujesz w Google interesującą Cię frazę i sprawdzasz pierwsze wyświetlenia? No właśnie. Żadna osoba szukając piekarni nie sprawdza portali społecznościowych w poszukiwaniu ciekawych i dobrze prowadzonych profili. A prawie każdy wpisze wyszukiwaną frazę w przeglądarkę. Jeżeli chcesz docierać do klientów koniecznie potrzebujesz responsywnej i dobrze zaprojektowanej strony internetowej!

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?