
25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
21 listopada 2022
4 min na przeczytanie
Kiedy odwiedzasz stronę internetową, chcesz wejść i wyjść tak szybko, jak to możliwe. Nie chcesz utknąć w miejscu, czekając na załadowanie się strony internetowej lub klikając przez strony, których wyświetlenie na ekranie trwa wieki. Dlatego szybkość ładowania strony ma znaczenie: wpływa na to, jak użytkownicy postrzegają Twoją markę, jak często wracają na Twoją stronę i ile pieniędzy wydają w sieci. W tym wpisie omówimy, dlaczego szybsze strony są lepsze dla użytkowników (i marketerów), co powoduje długie czasy ładowania i czym jest optymalizacja strony internetowej, aby odwiedzający mogli uzyskać dostęp do Twoich treści w sposób efektywny i przyjemny!
Powolna strona internetowa może uniemożliwić odwiedzającym ukończenie ich zadań. Odwiedzający będą sfrustrowani i opuszczą Twoją stronę internetową, jeśli stwierdzą, że jej ładowanie trwa zbyt długo.
Powolna strona może spowodować, że odwiedzający będą unikać Twojej strony w przyszłości. Badanie przeprowadzone przez Akamai wykazało, że 47% użytkowników stwierdziło, że nie powróci na stronę, jeśli nie załaduje się ona w ciągu 5 sekund lub mniej, podczas gdy 40% stwierdziło, że nie odwiedzi ponownie strony, jeśli będzie się ona ładować wolniej niż 3 sekundy.
Jako właściciel strony internetowej chcesz, aby odwiedzający pozostali i cieszyli się czasem spędzonym na Twojej stronie.
Ale jeśli strona ładuje się zbyt długo będą oni ją opuszczali. A jeśli Twoja strona internetowa charakteryzuje się bardzo dużym poziomem odrzuceń, najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, jak długo trwało ładowanie strony.
Oznacza to, że szybkie czasy ładowania są szczególnie ważne, jeśli chodzi o uzyskanie większego ruchu i zwiększonego poziomu konwersji.
Google jest największą wyszukiwarką na świecie. Każdego miesiąca przetwarza ponad 100 miliardów zapytań, czyli prawie dwa razy więcej niż Facebook i Twitter razem wzięte. Przy miliardach użytkowników na całym świecie, którzy codziennie uzyskują dostęp do wyszukiwarki Google, poprawa szybkości strony może mieć ogromny wpływ na Twój biznes.
Narzędzie PageSpeed Insights ocenia, jak dobrze radzisz sobie zgodnie z najlepszymi praktykami Google dotyczącymi wydajności stron internetowych i pomaga wprowadzić ulepszenia (optymalizacja strony internetowej). Możesz użyć tego narzędzia jako audytu swojej strony i wyciągnąć z niego wnioski, sprawdzając, jakie problemy wymagają naprawy lub ile pracy trzeba włożyć, aby strona działała lepiej niż dotychczas.
Wolno ładująca się strona może kosztować Cię pieniądze.
Nie jest tajemnicą, że użytkownicy mobilni uwielbiają szybko ładujące się strony. Jeśli Twoja strona ładuje się zbyt długo, użytkownicy opuszczają ją i nigdy nie wracają – być może na dobre. Nie chcesz tego!
Na szczęście istnieje proste rozwiązanie: upewnij się, że Twoja strona jest szybka i wydajna. Jeśli to zrobisz, użytkownicy nie będą mieli nic przeciwko czekaniu na treść, ponieważ będzie ona warta ich czasu, gdy już na nią trafią.
Szybka strona internetowa to dobra strona internetowa.
To takie proste. Im szybciej ładuje się Twoja strona, tym bardziej zadowoleni będą odwiedzający i tym większe prawdopodobieństwo, że zostaną na niej dłużej. Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub stronę z dużą ilością zdjęć i filmów, nie możesz sobie pozwolić na to, aby te elementy ładowały się zbyt długo – może to oznaczać utratę potencjalnej sprzedaży lub nawet pozycji w wyszukiwarkach.
W skrócie, strona internetowa z wolną prędkością ładowania może sprawić, że odwiedzający poczują się tak, jakby nie mieli dla Ciebie znaczenia. A to po prostu nie jest prawda. Chcesz mieć pewność, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości i doświadczenia użytkownika, aby ludzie, którzy ją odwiedzają, mieli pozytywne doświadczenia. W dzisiejszym cyfrowym świecie istnieje wiele sposobów na zmierzenie, jak szybko lub wolno ładuje się Twoja strona – mamy nadzieję, że ten artykuł dał Ci kilka pomysłów, jak poprawić jej wydajność i czym jest optymalizacja strony internetowej!