25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
30 kwietnia 2022
6 min na przeczytanie
Jedną z najpopularniejszych form reklamowania w sieci Google są elastyczne reklamy displayowe. Są to banery reklamowe znane z wielu stron internetowych jak Onet, Interia, Otomoto, WP, a także YouTube, G-Mail, itd. Potrafią one dostosowywać wygląd, format i rozmiar do niemal każdej przestrzeni, a ich głównym zadaniem jest wykorzystać graficzną formę przekazu do informowania użytkowników sieci o ofertach, markach i reklamowanych produktach. W tym wpisie chciałbym przybliżyć troszeczkę pojęcie elastycznych reklam displayowych oraz przedstawić sposób ich działania i optymalizacji. Zapraszam do lektury 🙂
Sieć reklamowa (Google display network) to zbiór ponad 2 milionów witryn na których właściciele udostępniają przestrzeń reklamową, na której istnieje możliwość umieszczenia treści graficznych. Narzędzie reklamowe Google Ads pozwala na utworzenie kreacji, która zostanie przedstawiona odbiorcom zainteresowanym oferowanymi usługami lub produktami. Zadaniem agencji jest opracowanie odpowiednich grafik i takie zoptymalizowanie kampanii, aby jej rezultaty wykorzystywały w odpowiedni sposób posiadany budżet reklamowy. Banery typu display charakteryzują się wysokim zasięgiem oraz stosunkowo niskim kosztem, gdyż model rozliczeń w Google zakłada płatność za kliknięcia. Z tego właśnie powodu reklamy typu display nadają się świetnie do zwiększania świadomości o marce oraz do przekazywania informacji o specjalnych ofertach, promocjach i okazjach. Ponadto elastyczne reklamy displayowe są wykorzystywane również jako narzędzie remarketingowe. Dzięki rozbudowanym funkcjom kierowania na konkretnego odbiorcę istnieje możliwość dotarcia do osób, które już odwiedzały reklamowaną domenę lub opuścili ją w konkretnym momencie – na przykład podczas składania zamówienia. Dobrym pomysłem byłoby zastosowanie reklam banerowych do przekazania dodatkowego rabatu, jeżeli ktoś odwiedził stronę, dodał przedmiot do koszyka, a następnie ją opuścił. Będzie to dla klienta dodatkowa motywacja do powrotu i zakończenia procesu zakupowego.
Elastyczne reklamy banerowe powinny zostać zaprojektowane i uruchomione w sposób, który umożliwia ich prawidłowe wyświetlanie odpowiedniej widowni. Resztą zajmie się Google dopasowując reklamy do odpowiedniego rozmiaru i formatu. Podczas tworzenia reklamy należy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad reklamowych Google oraz o dopełnieniu wymagań nakładanych na określony format kreacji. Podstawowym elementem każdej reklamy display w Google Ads są:
Dodatkowo, podczas tworzenia kampanii typu display należy wziąć pod uwagę odbiorców. Jest to najważniejszy podpunkt, które zdecydowanie ma kluczowy wpływ na skuteczność działań marketingowych. Podczas planowania grupy docelowej należy wziąć pod uwagę następujące elementy:
W poprzednim akapicie wskazano wymagane elementy każdej reklamy displayowej. Każdy z tych podpunktów powinnien spędzać dodatkowe wymagania, aby zwiększyć skuteczność i prawidłowo zaprezentować przygotowaną realizację. Obraz jest graficznym elementem reklamy. Jedynie kampanie wyposażone w obrazy dają możliwość uruchomienia wszystkich formatów reklamy. Podczas tworzenia kampanii warto dodać do niej następujące grafiki:
W każdym z tych elementów zawartość tekstowa nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni obrazu. Jeżeli chodzi o logo firmy to tutaj wymagania są trochę inne:
Warto dodawać logotyp firmy do każdej kreacji, aby zwiększyć jej atrakcyjność i wyróżnić ją na tle pozostałych kampanii. Warto pamiętać, że maksymalny rozmiar pliku to 5MB. Ostatnim elementem kampanii reklamowej jest jej tekst. Podczas opracowywania treści do kompozycji należy opracować krótki i długi nagłówek oraz tekst reklamy. Krótki nagłówek może mieć maksymalnie 30 znaków, a pozostałe elementy 90. W przypadku tekstów reklamy istnieje możliwość dodania maksymalnie pięciu propozycji, tak, aby Google mogło dobrać odpowiednią do przychodzącego użytkownika i rotować nimi celem optymalizacji kampanii.
Każda kampania reklamowa ma swoje wady i zalety. Tak samo jest oczywiście z elastycznymi reklamami displayowymi w sieci reklamowej Google. Do najważniejszych zalet należą:
To wszystko brzmi świetnie, ale co z wadami? Wyświetlanie reklam ma pewne wady, w tym:
Reklamy displayowe (banerowe) pozwalają na osiągniecie bardzo szerokiego grona odbiorców i zwiększenie skuteczności działań remarketingowych. Dostosowują się one do każdego miejsca w sieci reklamowej. Nie jest to jednak typ reklam bez wad. Stanowi bardzo dobre uzupełnienie kampanii reklamowych i pozwala na skuteczne zwiększenie świadomości o marce przy bardzo niskim koszcie za kliknięcie.
W razie jakichkolwiek trudności z realizacją i optymalizacją kampanii reklamowych Google Ads zapraszamy do kontaktu. Pomożemy skonfigurować konto, przeprowadzić jego analizę i wdrożyć kampanie odpowiednio dobrane do specyfiki reklamowanej firmy.