close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

30 kwietnia 2022

zegar

6 min na przeczytanie

blog

Elastyczne reklamy displayowe w Google

Jak działają i czym się charakteryzują?

Jedną z najpopularniejszych form reklamowania w sieci Google są elastyczne reklamy displayowe. Są to banery reklamowe znane z wielu stron internetowych jak Onet, Interia, Otomoto, WP, a także YouTube, G-Mail, itd. Potrafią one dostosowywać wygląd, format i rozmiar do niemal każdej przestrzeni, a ich głównym zadaniem jest wykorzystać graficzną formę przekazu do informowania użytkowników sieci o ofertach, markach i reklamowanych produktach. W tym wpisie chciałbym przybliżyć troszeczkę pojęcie elastycznych reklam displayowych oraz przedstawić sposób ich działania i optymalizacji. Zapraszam do lektury 🙂

Sieć reklamowa (Google display network) to zbiór ponad 2 milionów witryn na których właściciele udostępniają przestrzeń reklamową, na której istnieje możliwość umieszczenia treści graficznych. Narzędzie reklamowe Google Ads pozwala na utworzenie kreacji, która zostanie przedstawiona odbiorcom zainteresowanym oferowanymi usługami lub produktami. Zadaniem agencji jest opracowanie odpowiednich grafik i takie zoptymalizowanie kampanii, aby jej rezultaty wykorzystywały w odpowiedni sposób posiadany budżet reklamowy. Banery typu display charakteryzują się wysokim zasięgiem oraz stosunkowo niskim kosztem, gdyż model rozliczeń w Google zakłada płatność za kliknięcia. Z tego właśnie powodu reklamy typu display nadają się świetnie do zwiększania świadomości o marce oraz do przekazywania informacji o specjalnych ofertach, promocjach i okazjach. Ponadto elastyczne reklamy displayowe są wykorzystywane również jako narzędzie remarketingowe. Dzięki rozbudowanym funkcjom kierowania na konkretnego odbiorcę istnieje możliwość dotarcia do osób, które już odwiedzały reklamowaną domenę lub opuścili ją w konkretnym momencie – na przykład podczas składania zamówienia. Dobrym pomysłem byłoby zastosowanie reklam banerowych do przekazania dodatkowego rabatu, jeżeli ktoś odwiedził stronę, dodał przedmiot do koszyka, a następnie ją opuścił. Będzie to dla klienta dodatkowa motywacja do powrotu i zakończenia procesu zakupowego.

Tworzenie elastycznych reklam displayowych

Elastyczne reklamy banerowe powinny zostać zaprojektowane i uruchomione w sposób, który umożliwia ich prawidłowe wyświetlanie odpowiedniej widowni. Resztą zajmie się Google dopasowując reklamy do odpowiedniego rozmiaru i formatu. Podczas tworzenia reklamy należy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad reklamowych Google oraz o dopełnieniu wymagań nakładanych na określony format kreacji. Podstawowym elementem każdej reklamy display w Google Ads są:

  1. Obraz,
  2. Logo,
  3. Tekst.

Dodatkowo, podczas tworzenia kampanii typu display należy wziąć pod uwagę odbiorców. Jest to najważniejszy podpunkt, które zdecydowanie ma kluczowy wpływ na skuteczność działań marketingowych. Podczas planowania grupy docelowej należy wziąć pod uwagę następujące elementy:

  1. Słowa kluczowe – zestaw fraz i wyrażeń, które powinny powodować wyświetlenie konkretnej kreacji,
  2. Targetowanie demograficzne – model odbiorcy, który może być zainteresowany skorzystaniem z reklamowanej oferty,
  3. Witryny docelowe – podczas tworzenia reklamy istnieje możliwość sprecyzowania domen, które mają możliwość wyświetlania danej kreacji (np. tylko onet, lub nie Elle),
  4. Targetowanie tematyczne – reklamy graficzne można ograniczyć do stron związanych z określoną tematyką. Dobrą praktyką jest na przykład celowanie z reklamą warsztatu samochodowego na fora tematyczne związane z motoryzacją,
  5. Targetowanie na zainteresowania – istnieje również możliwość doprecyzowania jakie zainteresowania charakteryzują odbiorców produktów i usług oferowanych przez reklamowaną firmę,
  6. Remarketing – ostatnim elementem wartym zaplanowania jest lista osób, które już odwiedziły oferowaną stroną lub potencjalnie mogą być nią zainteresowane. Służą do tego listy remarketingowe, których tworzenie i wykorzystywanie w reklamach displayowych pozwala znacznie zwiększyć skuteczność i klikalność kampanii.
Wymagania dotyczące reklam elastycznych

W poprzednim akapicie wskazano wymagane elementy każdej reklamy displayowej. Każdy z tych podpunktów powinnien spędzać dodatkowe wymagania, aby zwiększyć skuteczność i prawidłowo zaprezentować przygotowaną realizację. Obraz jest graficznym elementem reklamy. Jedynie kampanie wyposażone w obrazy dają możliwość uruchomienia wszystkich formatów reklamy. Podczas tworzenia kampanii warto dodać do niej następujące grafiki:

  1. Kwadrat – element o proporcjach 1:1 o minimalnych wymiarach 300x300px,
  2. Prostokąt – element o proporcjach 1,91:1 o minimalnym rozmiarze 600x314px

W każdym z tych elementów zawartość tekstowa nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni obrazu. Jeżeli chodzi o logo firmy to tutaj wymagania są trochę inne:

  1. Kwadrat – proporcje 1:1, minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200).
  2. Prostokąt w orientacji poziomej – proporcje 4:1, o rozmiarze co najmniej 512 x 128 (zalecany rozmiar logo w orientacji poziomej: 1200 x 300).

Warto dodawać logotyp firmy do każdej kreacji, aby zwiększyć jej atrakcyjność i wyróżnić ją na tle pozostałych kampanii. Warto pamiętać, że maksymalny rozmiar pliku to 5MB. Ostatnim elementem kampanii reklamowej jest jej tekst. Podczas opracowywania treści do kompozycji należy opracować krótki i długi nagłówek oraz tekst reklamy. Krótki nagłówek może mieć maksymalnie 30 znaków, a pozostałe elementy 90. W przypadku tekstów reklamy istnieje możliwość dodania maksymalnie pięciu propozycji, tak, aby Google mogło dobrać odpowiednią do przychodzącego użytkownika i rotować nimi celem optymalizacji kampanii.

Zalety i wady elastycznych reklam displayowych

Każda kampania reklamowa ma swoje wady i zalety. Tak samo jest oczywiście z elastycznymi reklamami displayowymi w sieci reklamowej Google. Do najważniejszych zalet należą:

  1. Różnorodność – reklamy displayowe mają wiele kształtów i rozmiarów. Mogą one być prezentowane w wielu formatach i kształtach. Oznacza to, że istnieje możliwość wybrania stylu i formatu reklamy, który pomoże osiągnąć zamierzone cele,
  2. Zasięg – dzięki sieci reklamowej Google (GDN) istnieje dostęp do milionów witryn bezpośrednio z konta Google Ads,
  3. Targetowanie – dzięki szerokiemu zasięgowi GDN można także kierować reklamy do odpowiednich odbiorców, umieszczając reklamy we właściwych witrynach. Obejmuje to kierowanie demograficzne i geograficzne, a także określone zainteresowania odbiorców docelowych,
  4. Mierzalność – kliknięcia, wyświetlenia i konwersje mogą być śledzone z Google Ads, a także z Google Analytics w celu dokładniejszego śledzenia skuteczności i zaangażowania.

To wszystko brzmi świetnie, ale co z wadami? Wyświetlanie reklam ma pewne wady, w tym:

  1. Ślepotę banerową – ze względu na obfitość reklam graficznych wielu użytkowników całkowicie je zignorowało. Oznacza to niższy współczynnik klikalności. Można to jednak obejść za pomocą remarketingu i reklam multimedialnych,
  2. Add blocki – Wraz z tym popularność technologii blokowania reklam wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat. Wiele marek i mediów próbowało to obejść, dając użytkownikom możliwość zezwolenia na reklamy lub wykupienia subskrypcji.
Podsumowanie

Reklamy banerowa pozwalają na osiągniecie bardzo szerokiego grona odbiorców i zwiększenie skuteczności działań remarketingowych. Dostosowują się one do każdego miejsca w sieci reklamowej. Nie jest to jednak typ reklam bez wad. Stanowi bardzo dobre uzupełnienie kampanii reklamowych i pozwala na skuteczne zwiększenie świadomości o marce przy bardzo niskim koszcie za kliknięcie.

W razie jakichkolwiek trudności z realizacją i optymalizacją kampanii reklamowych Google Ads zapraszamy do kontaktu. Pomożemy skonfigurować konto, przeprowadzić jego analizę i wdrożyć kampanie odpowiednio dobrane do specyfiki reklamowanej firmy.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

To Cię może także zainteresować

post-image
author-icon

9 maja 2022

Profesjonalne strony internetowe

post-image
author-icon

2 maja 2022

Jak pozyskać klientów?

post-image
author-icon

30 kwietnia 2022

Elastyczne reklamy displayowe w Google

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom