phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

3 października 2022

zegar

5 min na przeczytanie

blog

Jak pisać teksty SEO na stronę

Jeśli chodzi o pisanie do sieci, istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę w celu stworzenia wysokiej jakości treści. Pierwszą rzeczą, którą musisz się zająć analiza tematu, o którym planujesz pisać. Jak wypada Twój tekst w porównaniu z innymi o podobnej tematyce?

Użyj właściwych słów.

Używanie właściwych słów jest ważne a już szczególnie w przypadku tekstów SEO. Głównym powodem jest to, że Google i inne wyszukiwarki używają swoich własnych algorytmów, aby zdecydować, które strony internetowe prawdopodobnie zawierają informacje, których szuka użytkownik. Algorytmy te biorą pod uwagę wiele czynników, w tym to, jak często konkretne słowa są używane na stronie i jak często te słowa kluczowe pojawiają się w połączeniu ze sobą.

Kiedy więc piszesz tekst SEO, powinieneś używać terminów, które są związane z Twoim tematem – ale nie przesadzaj! Jeśli Twój tekst brzmi jak reklama lub używa zbyt wielu słów kluczowych, może wyglądać nienaturalnie. Używanie terminów pokrewnych sprawia, że treść brzmi bardziej naturalnie, a jednocześnie zapewnia, że wszystkie istotne słowa kluczowe pojawiają się poprawnie w zdaniach.

Pisz najpierw dla ludzi, a następnie dla wyszukiwarki

Pisząc teksty na strony internetowe, pierwszym krokiem jest pisanie dla ludzi. Powinieneś skupić się na tworzeniu treści, które odpowiadają potrzebom i chęciom Twoich docelowych odbiorców, zamiast skupiać się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Im bardziej Twoje treści są istotne dla Twoich czytelników, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą z nich korzystać i dzielić się nimi z innymi.

Używanie słów kluczowych w treści może poprawić wyniki SEO, ponieważ wyszukiwarki takie jak Google mają algorytmy, które rozpoznają słowa często używane razem podczas wyszukiwania online. Jeśli więc próbujesz uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwaniach w Google lub innej wyszukiwarce, dodanie fraz kluczowych do tekstu może pomóc zwiększyć widoczność.

Pisz naturalnie brzmiące treści.

Naturalnie brzmiące treści są bardziej przystępne dla czytelników, dlatego warto pisać tekst w taki sposób, aby brzmiał on tak, jakbyś mówił. Używaj prostego języka: unikaj skomplikowanych słów i złożonych zdań, żargonu, skrótów i slangu.

Pisz raczej w stronie czynnej niż biernej, kiedy tylko jest to możliwe (np. “będziesz musiał” zamiast “będzie to dla ciebie konieczne”).

Skup się na jednym temacie w każdym artykule lub tekście.

Jedną z najważniejszych zasad pisania tekstów SEO na stronę internetową jest skupienie się na jednym temacie na artykuł lub tekst. Ułatwi to Twoim odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają i da im ogólne poczucie jasności w temacie.

Użyj podpozycji i nagłówków, aby rozbić długie akapity na mniejsze kawałki, aby czytelnicy mogli łatwiej przeskanować tekst. Podtytuły pomagają uporządkować treść w logiczny sposób i ułatwiają czytanie. Używaj wypunktowań (-) i list numerowanych (1.), kiedy to możliwe, zamiast wielokrotnych akapitów lub zdań przerywanych przecinkami lub średnikami.

Wykorzystaj nagłówki na swoją korzyść.

Możesz to zrobić, używając nagłówka swojego tekstu jako wezwania do działania. Chwytliwy nagłówek przyciągnie uwagę ludzi, podczas gdy bogaty w słowa kluczowe pomoże Ci uplasować się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowo upewnij się, że temat Twojego artykułu jest istotny dla Twojej grupy docelowej i jest spójny z tematyką Twojej strony. Jeśli nie spełnia tych kryteriów, nie wahaj się przeprowadzić badań na pokrewne tematy lub poprosić o radę eksperta.

Na koniec wybierz tytuł, który wyróżnia się spośród innych tytułów, aby przyciągnąć większą uwagę czytelników.

Używaj obrazów mądrze i odpowiedzialnie.

Wiemy, wiemy: kochasz ładne zdjęcia. Ale bądźmy ze sobą szczerzy: nie każde zdjęcie, które Ci się podoba, jest warte wykorzystania na Twojej stronie. Jeśli nie wnosi nic do tekstu, jeśli nie ilustruje czegoś konkretnego ani nie oddziela od siebie treści- to po co go używać?

Jeśli musisz użyć obrazka, bo “wygląda fajnie”, to przynajmniej wybierz taki, który jest związany z Twoim tematem i pomoże ludziom zrozumieć, co widzą w odniesieniu do tego, co czytają. Nie zapominaj, że wiele obrazów jest również wyszukiwanych przez Google i inne wyszukiwarki co może zwiększyć ruch na twojej witrynie. Więc nie umieszczaj tam byle czego!

Ułatw czytelnikom udostępnianie swoich treści.

Ułatw czytelnikom dzielenie się twoimi treściami.

Powinieneś używać przycisków mediów społecznościowych i ułatwiać udostępnianie na Facebooku, Twitterze i w innych sieciach. Użyj wtyczek, które pozwalają dodać przyciski udostępniania do dowolnej strony bez samodzielnego pisania dodatkowego kodu. Możesz również użyć Google Analytics (lub innych narzędzi analitycznych), aby zrozumieć, które rodzaje treści są najczęściej udostępniane – a następnie nadać priorytet pisania większej ilości tego typu postów w przyszłości!

Nie ma znaczenia, jak świetnie wygląda Twoja strona, jeśli nikt nie może jej znaleźć w sieci.

SEO jest ważne, aby strona internetowa została znaleziona. SEO to skrót od “search engine optimization” i chodzi po prostu o to, aby Twoje treści trafiły do właściwych osób. Może się to wydawać skomplikowanym tematem, ale nie musi tak być.

SEO polega na tym, aby strona była łatwa do nawigacji i czytania dla odwiedzających. Pomaga to również wyszukiwarkom takim jak Google zrozumieć, o czym jest Twoja treść, aby mogły umieścić ją przed ludźmi, którzy mogą jej szukać.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okazały się pomocne. Pisanie tekstów SEO nie zawsze jest łatwe, ale z odpowiednimi narzędziami i odrobiną cierpliwości można to zrobić. Najważniejsze, aby pamiętać, że właściwa treść sprowadzi odwiedzających na Twoją stronę – i sprawi, że będą chcieli tam zostać!

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?