close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

2 maja 2022

zegar

9 min na przeczytanie

blog

Jak pozyskać klientów?

Marketing internetowy jako narzędzie skutecznego pozyskiwania klientów

„Jak pozyskać klientów?” – to odwieczne pytanie, które towarzyszy właścicielom firm. Metody na pozyskiwanie klientów zmieniają się z czasem, ale można je podzielić na stacjonarne i internetowe. Era internetu przyniosła wiele nowych możliwości śledzenia i weryfikacji efektów kampanii. Z tego właśnie powodu postanowiłem opisać w jaki sposób można skutecznie zwiększać ruch i pozyskiwać klientów do firmy dzięki narzędziu jakim jest marketing internetowy -> Zapraszam do lektury!

Spis treści

  1. Marketing internetowy – definicja
  2. Pozyskiwanie klientów – dlaczego internet jest dobrym narzędziem?
  3. Sprawdzone sposoby na pozyskiwanie klientów
  4. Podsumowanie
Marketing internetowy

XXI wiek to czas przemian w świecie marketingu. Reklamowanie internetowe daje możliwość pełnej analizy skuteczności i grupy docelowej, która będzie odbiorcom tworzonej kreacji. Zarówno stacjonarna reklama jak i ta w telewizji czy radiu dawały zawsze bardzo szczątkowe informacje o tym, kto zobaczy kampanię, ile tych osób będzie oraz jaki procent skorzysta z oferowanej usługi lub produktu. Narzędzia takie jak Google Analitics, czy samo targetowanie stało się swoistą rewolucją w świecie reklamodastwa. Marketing internetowy obejmuje wszystkie działania w firmie, których celem jest wspieranie sprzedaży usług i produktów. Komplet wypracowanych działań prowadzi już nie tylko do zwiększenia ilości lead’ów, ale także do budowania świadomości i rozpoznawalności marki na reklamowanym obszarze. Rok rocznie udział internetu w działaniach marketingowych stale rośnie. Zdecydowany wpływ na to ma coraz większe znaczenie sieci oraz rozwój technologii ze względu na dostępność i stosunkowo szybki czas zwrotu z inwestycji. Inwestycji – bo właśnie tak powinno się nazywać dobrze prowadzone działania marketingowe.

Dlaczego internet jest dobry do pozyskiwania klientów?

Jak już zostało wcześniej nadmienione – internet zmienił wiele. Kampanie reklamowe prowadzone w sieci mogą być w pełni śledzone. Od ilości osób, do których dotrze kreacja, przez ich dane demograficzne, do skuteczności – czyli ilości działań, które odbiorcy wykonali na skutek obejrzanej reklamy. To mogą być różne czynności – kliknięcie, przejście na stronę, wykonanie telefonu, wysłanie maila, ale i zakup w sklepie lub nawigacja do fizycznej lokalizacji firmy. Co za tym idzie – znając koszt reklamy, zaplanowany budżet oraz jej efekty – istnieje możliwość pełnej weryfikacji działań podjętych oraz obliczenia zwrotu z inwestycji.

Każda reklamowana strona internetowa powinna być wyposażona w narzędzia analityczne. WebMaster podczas planowania kampanii powinien skorzystać z Google Tag Managera oraz z jego pomocą podłączyć Google Analitics i Google Ads do strony. Dzięki temu reklamowany portal będzie przekazywał informacje o źródle pochodzenia ruchu oraz działaniach, jakie użytkownik wykonał na stronie.

Napisz do nas i otrzymaj zniżkę na start:

Napisz do nas

Wśród działań pozwalających na zwiększenie skuteczności działań marketingowych można wyróżnić:

  1. Pozycjonowanie,
  2. Zwiększanie prędkości strony,
  3. Poprawa jakości portalu,
  4. Analiza sieci i ruchu na słowa kluczowe,
  5. Optymalizacja kampanii i słów kluczowych,
  6. Rozwój i zwiększanie różnorodności kampanii,
  7. Optymalizacja i weryfikacja komunikacji marki,
  8. Prowadzenie mediów społecznościowych.

Są to działania, które powinien mieć w głowie każdy, kto planuje zwiększenie obecności marki w sieci. Obok nich – kolejnym czynnikiem wartym sprawdzenia jest udział urządzeń mobilnych w całkowitym ruchu na stronie. W ostatnim czasie obserwuje się zdecydowane zwiększenie swobody i procentową dominację wśród telefonów komórkowych. To one stanowią podstawę internetu w jego obecnej wersji i właśnie ta myśl powinna być podstawą działań marketingowych w sieci. Dzięki możliwości dopasowania kreacji pod każdego odbiorcę warto zaplanować to, jak odbiorcy na telefonach będą widzieli daną reklamę oraz czy nie warto specjalnie dla nich przygotować oddzielnych kampanii, a może nawet promocji..

Sposoby na pozyskiwanie klientów

Skoro pewne jest, że w dzisiejszych czasach to właśnie przez internet powinno się prowadzić zdecydowaną większość działań marketingowych to postanowiliśmy w kilkunastu podpunkach przedstawich pomysły, które warto wykorzystywać w komunikacji marki, aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów i zwiększać świadomość o reklamowanej marce wśród jej odbiorców.

Content marketing

  1. Artykuły na blogu – poprzez tworzenie treści na bloga istnieje możliwość nie tylko zwiększenia pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, ale także przekazania informacji o oferowanych usługach i nawołania do podjęcia konkretnych działań.
  2. Raporty i White Papers – działania te wymagają już trochę więcej pracy. Od firm wymaga się profesjonalizmu i konkretnej wiedzy. Raporty powinny zawierać branżową wiedzę ubraną w przystępny dla odbiorcy język i sposób prezentacji.
  3. Treści co-brandowane – w niektórych branżach bardzo dobrym pomysłem jest poszukiwanie partnerów do współpracy. Dzięki temu istnieje możliwość pozyskania szerszego spojrzenia i wspólnego tworzenia treści docierających do odbiorców obu firm.
  4. Portfolio – case studies i dzielenie się efektami pracy zdecydowanie zwiększa zaufanie do marki. Potencjalni klienci mają możliwość zapoznania się z jakością pracy oraz sukcesami, jakie klienci odnieśli dzięki współpracy z daną marką. Krótki opis wraz ze zdjęciem w zupełności wystarczy, a przybliży każdemu wygląd efektu końcowego i utwierdzi osoby wahające się w procesie zakupowym.

Działania na stronie

  1. Audyt SEO – reklama płatna jest jednym ze sposobów na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Długoterminowo należy zadbać o to, aby odbiorcy mieli możliwość znalezienia strony i zapoznania sie z ofertą. Audyt SEO pozwoli znaleźć i wyeliminować błędy, które blokują stronę przed zwiększeniem jej organicznej pozycji w Google i pozostałych wyszukiwarkach.
  2. Testy A/B – UX stanowi podstawę budowy każdej profesjonalnej strony internetowej. Testy A/B pozwalają na żywym organizmie przetestować przyciski, funkcje i procedury zakupowe oraz odpowiednio je ulepszyć.
  3. Landing Page – jest to dedykowana strona internetowa poświęcona konkretnej akcji lub działaniu. Może on prezentować powód powstania kampanii reklamowej, lub kompleksowo przeprowadzać odbiorcę przez proces zakupowy. Każdy klient lubi się poczuć wyjątkowy i doceniony. Profesjonalny landing page może się okazać strzałem w dziesiątkę.

Działania płatne

  1. PPCpodstawa marketingu internetowego. Wśród marketerów istnieje stwierdzenie „search is always ON”. Działania płatne w internecie mogą bardzo precyzyjnie dopasować grupę docelową i prezentować ofertę firmy jedynie osobom wstępnie zainteresowanym dokonaniem zakupu. Dzięki tym działaniom firmy mają narzędzie do zakupu ruchu na stronie, a odpowiednia optymalizacja kampanii zmniejszy koszt pozyskania pojedynczego kliknięcia i dopasuje każdej osobie kreacje do jej wymagań.
  2. Retargeting – każdy ruch w sieci pozostawia ślad. Każdy z nas napewno nie raz spotkał się z sytuacją, gdy poszukując w sieci konkretnej rzeczy pojawia się ona później reklamowo w różnych miejscach i na wielu banerach. To jest właśnie remarketing. Dzięki informacjom, jakie Google posiada na temat każdej osoby, istnieje możliwość odpowiedniego dopasowania nie tylko konkretnej reklamy do danego odbiorcy, ale również formatu, treści i zawartości reklamy, która wyświetli się użytkownikowi.
  3. Email marketing – do dnia dzisiejszego ciężko jest znaleźć metodę dotarcia do odbiorców lepszą, niż standardowy marketing mailingowy. Dzięki bazie klientów, jaką firmy prowadzą istnieje możliwość przedstawienia nowej oferty, promocji i okazji osobom, które już znają markę i wiedzą jaka jest jakość świadczonych usług.
  4. Płatny mailing – na początku przygody z mailingiem nie każda firma posiada własny zasób adresów do wysyłania wiadomości. Istnieją jednak firmy, które pozwalają na wysyłkę płatnych wiadomości do osób, których profil demograficzny spełnia konkretne oczekiwania.

Media społecznościowe

  1. Prowadzenie profili – XXI wiek wymaga spójnej i kompletnej reprezentacji marki. Prowadzenie profili na mediach społecznościowych daje możliwość bardzo szybkiego i precyzyjnego przekazania aktualizacji na temat danej marki. Mogą to być promocje, oferty, życzenia, czy zdjęcia. Grono osób, które śledzą stronę firmy w social media otrzymają informacje i mogą szybko zareagować. Media te dają również możliwość płatnego wyświetlania treści większej ilości odbiorców.
  2. Marketing szeptany – najstarsza i najskuteczniejsza metoda pozyskiwania ruchu. Profil eksperta to pozycja pozwalająca na zwiększenie zaufania potencjalnych klientów do marki. Jeden zawodolony klient może przekazać informację innym, a wiedzę personelu firmy można wykorzystać do udzielania się na forach, grupach tematycznych i w innych miejscach, gdzie eksponowane jest nazwisko i nazwa firmy, która się tą wiedzą dzieli.
  3. Polecenia – programy afiliacyjne i polecające są potężnym narzędziem. Podczas budowania rozpoznawalności marki należy dbać o to, aby każdy klient pozostawił opinię o jakości świadczonych usług. Raz zdobytą opinię można wykorzystać do udowodnienia zadowolenia i przekazania bardziej zaawansowanej wiedzy na temat procesów obowiązujących w firmie.
  4. Konkursy – w mediach społecznościowych królują konkursy i programy rozdawnicze. Bardzo często elementem wymaganym do wzięcia udziału jest polubienie strony firmy, zostawienie danych osobowych, czyli ogólne zwiększenie posiadanej przez firmę bazy danych osobowych. Mogą być one wykorzystane do innych kampanii, ale także do retargetowania i mailingu. Dodatkowo osoba, która wygrała zniżkę lub produkt z dużym prawdopodobieństwem zapozna się z ofertą i może dokupi sobie coś jeszcze.
Podsumowanie

Metod na pozyskiwanie nowych klientów jest wiele. Każdy z nich stanowi nową drogę, której wykorzystanie pozwoli na dotarcie do nowych odbiorców i zwiększenie świadomości o promowanej marce. Dopiero połączenie wybranej części tych działań pozwala skutecznie polepszyć rozpoznawalność i zbudować spójną wizję profesjonalizmu i sukcesu stojącego za nazwą danej firmy.

Jeżeli poszukujesz firmy, która skutecznie zajmie się marketingiem Twojej działalności – zapraszamy do kontaktu. Pomożemy odpowiednio dobrać i zoptymalizować działania mające na celu zdobycie nowych klientów i skuteczne zbudowanie kanałów sprzedażowych. Od prowadzenia kampanii reklamowych, przez ich optymalizację, aż do content marketingu – kompleksowo przejmujemy działania marketingowe firm. Dla pierwszych 10 osób, które skontaktują się z nami z tego wpisu proponujemy audyt działalności i pierwszy miesiąc optymalizacji kampanii Google Ads – zupełnie za darmo.

Skorzystaj z oferty
Zadzwoń
Wyślij e-mail
Kontakt
Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

To Cię może także zainteresować

post-image
author-icon

9 maja 2022

Profesjonalne strony internetowe

post-image
author-icon

2 maja 2022

Jak pozyskać klientów?

post-image
author-icon

30 kwietnia 2022

Elastyczne reklamy displayowe w Google

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom