phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

10 października 2022

zegar

6 min na przeczytanie

blog

Jak zbudować lojalną społeczność odbiorców?

Budowanie lojalnej społeczności odbiorców wymaga wiele wysiłku, ale nie jest niemożliwe. Jeśli zwrócisz uwagę na swój design, treści i przekaz marki, stworzysz łatwą ścieżkę dla klientów i potencjalnych klientów do podjęcia działania, a także zbudujesz zaufanie użytkowników. Pokazując autentyczność i przejrzystość jesteś w stanie zbudować swój autorytet w branży.

Zwróć uwagę na swój projekt.

Projekt Twojej witryny jest ważny z kilku powodów. Po pierwsze, powinno być łatwo dla Ciebie i innych osób z Twojego zespołu poruszać się po Twojej stronie. Po drugie, powinna być łatwa w użyciu dla odwiedzających, którzy pochodzą z różnych urządzeń (telefony, tablety) i przeglądarek (Chrome lub Safari). Po trzecie, powinna być łatwa dla użytkowników z niepełnosprawnościami, aby wyraźnie widzieli informacje na stronie.

Bądź spójny ze swoją treścią.

Konsekwencja jest głównym elementem budowania lojalnej publiczności. Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli prowadzisz restaurację, najgorsze co możesz zrobić to zamknąć ją na dwa tygodnie, a następnie otworzyć ponownie z zupełnie nowymi opcjami w menu. Straciłbyś swoich stałych klientów i musiałbyś ponownie przejść przez całą tę pracę, aby przyciągnąć nowych.

Konsekwencja buduje zaufanie do Twojej marki i zmniejsza zapotrzebowanie na wsparcie klienta. Wydając regularnie nowe treści, pokazujesz swoim odbiorcom, że mogą na Ciebie liczyć jako na niezawodne źródło informacji lub rozrywki – i to nie tylko raz na jakiś czas, ale za każdym razem, gdy czegoś od Ciebie chcą!

Spraw, by łatwo było podjąć akcję.

Chcesz, aby Twoja społeczność czuła, że jest częścią czegoś wyjątkowego. Chcesz, aby wiedzieli, że mogą się z Tobą skontaktować, kupować w Twoim sklepie, udostępniać Twoje treści i łączyć się z Tobą w mediach społecznościowych.

To nie jest tylko dobry marketing – to zdrowy rozsądek. Jeśli ludzie nie wiedzą, jak mogą podjąć działanie, mogą szybko stracić zainteresowanie.

Buduj zaufanie poprzez autentyczność i przejrzystość.

Jednym z najważniejszych aspektów budowania zaufania ze swoją społecznością jest bycie otwartym i szczerym. Jeśli chcesz zbudować lojalną publiczność, musisz dać im coś, czego inni nie mogą: przejrzystość.

Autentyczność jest niezbędna w budowaniu zaangażowanej społeczności odbiorców, ponieważ daje ludziom wgląd za kurtynę w to, co dzieje się za kulisami. Przejrzystość w kwestii Twojego biznesu i tego, jak on działa, pomoże ludziom poczuć, że mogą lepiej odnieść się do tego, co robisz, co sprawi, że chętniej będą angażować się w Twoje inicjatywy związane z treścią.

Skup się na jakości nie na ilości.

Kiedy budujesz lojalną społeczność odbiorców, kuszące jest myślenie, że im więcej treści wyprodukujesz, tym większe masz szanse na zbudowanie publiczności. Rzeczywistość jest zupełnie inna: jakość jest tym, co przyciąga nowych subskrybentów i utrzymuje ich zaangażowanie z Twoją marką przez lata.

To samo dotyczy obsługi – gdy klienci mogą stwierdzić, że naprawdę zależy Ci na tym, by ich doświadczenia były pozytywne i satysfakcjonujące, chętniej do Ciebie wrócą. A kiedy ludzie wiedzą, że jesteś pomocny i życzliwy – nie tylko dlatego, że jest to część twojego zakresu obowiązków, ale dlatego, że ma to znaczenie dla ciebie.

Wykorzystaj media społecznościowe do poszerzenia grona odbiorców.

Media społecznościowe to świetny sposób na połączenie się ze swoimi odbiorcami. Korzystając z Facebooka i Twittera, możesz aktywnie komunikować się ze swoimi klientami i fanami, dostarczając im wiadomości o nadchodzących wydarzeniach lub nowych produktach w Twoim sklepie. Media społecznościowe dają Ci również możliwość słuchania tego, co ludzie mówią o Tobie lub co chcieliby od Ciebie zobaczyć w przyszłości.

Jeśli ktoś ma skargę lub sugestię, zanotuj to! Będziesz chciał bezpośrednio odnieść się do ich obaw i dać im znać, że ich opinie mają znaczenie (a mają).

Zadbaj o obsługę klienta.

Słyszałeś powiedzenie “klient ma zawsze rację”, a to brzmi szczególnie prawdziwie, jeśli chodzi o budowanie lojalnej publiczności. Kiedy klient ma problem, potrzebuje, abyś go wysłuchał i zrozumiał, co próbuje Ci powiedzieć, abyś mógł dostarczyć najlepsze możliwe rozwiązanie. Nie tylko rozwiązuj problem – rozwiązuj go w taki sposób, aby klient czuł się wysłuchany, zrozumiany i szanowany.

Aby zbudować zaufanie u swoich odbiorców:

  1. Udostępnij numer(y) telefonu, adres(y) e-mail, opcje wsparcia w postaci czatu na żywo oraz linki na swojej stronie internetowej lub w kanałach social media, aby klienci mogli łatwo się z Tobą skontaktować w razie potrzeby.
  2. Odpowiadaj na pytania szybko (w ciągu 24 godzin, jeśli to możliwe)
  3. Bądź przyjazny i uprzejmy we wszystkich interakcjach z klientami
Budowanie społeczności internetowej wymaga wysiłku, ale można to zrobić, jeśli zwraca się uwagę na potrzeby i cele swoich klientów.

Jeśli chcesz mieć pewność, że twoje wysiłki są warte tego w końcu, upewnij się, że słuchasz tego, co mają do powiedzenia. Nie bój się eksperymentować z nowymi pomysłami lub wypróbować coś nowego na swojej stronie. I nie bój się popełniać błędów! Dzięki błędom uczymy się i rozwijamy jako ludzie (i firmy). Przede wszystkim jednak: nie pozwól, by strach stanął na drodze do nawiązania kontaktu z innymi! Zadawaj pytania! Bądź otwarty! Bądź uprzejmy!

Podsumowanie

Jeśli chcesz zbudować lojalną społeczność odbiorców, jest kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić. Po pierwsze, zwróć uwagę na swój projekt i upewnij się, że ludzie łatwo znajdą to, czego szukają na Twojej stronie lub blogu. Po drugie, twórz treści konsekwentnie, tak aby odwiedzający wiedzieli, że przy każdej wizycie zobaczą od Ciebie coś nowego. Po trzecie – i to może wydawać się oczywiste, ale warto to powtórzyć – ułatw ludziom podjęcie działania! Jeśli komuś spodoba się to, co dziś tu przeczyta, upewnijmy się, że pod każdym artykułem znajduje się formularz zapisu na email, aby czytelnik mógł natychmiast dołączyć do mojej listy newsletterowej). Na koniec? Skup się na jakości a nie na ilości: skup się na napisaniu jednego świetnego fragmentu treści zamiast pięciu przeciętnych, ponieważ czytelnicy zawsze to docenią.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?