phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

3 października 2022

zegar

3 min na przeczytanie

blog

Jak znaleźć i poprawić błędy 404 na stronie?

Jeśli zajmujesz się SEO od jakiegoś czasu, prawdopodobnie wiesz, że błędy 404 nie są dobre. Są one wynikiem niedziałających linków, brakujących obrazów lub plików oraz innych problemów, które sprawiają, że Twoja strona jest mniej przyjazna dla użytkownika – i mniej widoczna w wynikach wyszukiwania. Ale dlaczego powinieneś dbać o naprawę błędów 404? Cóż, jeśli odwiedzający nie mogą znaleźć tego, czego szukają na Twojej stronie (lub jeśli nie mogą nawet dostać się na Twoją stronę), to jak można oczekiwać, że pozostaną tam na tyle długo, aby stać się klientami? W tym artykule poznamy tajniki Google Search Console (GSC) i dowiemy się, jak może pomóc w identyfikacji i naprawie błędów 404 w Twojej witrynie.

Co to jest 404?

Błąd 404 to kod statusu dla strony, która nie istnieje. Jeśli użytkownik kliknie na nieważny link, zostanie przywitany błędem 404 i przekierowany do wyników wyszukiwania Google. Może to być frustrujące, zwłaszcza jeśli spędziłeś czas na tworzeniu treści dla danej strony.

Jeśli napotkasz ten problem, są trzy rzeczy do zrobienia:

  1. Upewnij się, że Twoja struktura adresów URL jest poprawna
  2. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych linków i brakujących obrazów
  3. Sprawdź czy nie ma zduplikowanej treści
Dlaczego powinienem naprawić błędy 404 na swojej stronie?

Naprawa błędów 404 w Twojej witrynie ułatwia użytkownikom nawigację po Twojej stronie. Zwiększa to również prawdopodobieństwo, że ludzie znajdą to, czego szukają, gdy odwiedzają Twoją stronę. Google daje wyższe rankingi do stron z mniejszą liczbą uszkodzonych linków, a naprawa błędów 404 może pomóc zwiększyć swoje rankingi w wyszukiwarce.

Jak znaleźć błędy 404 za pomocą Google Search Console?

Jeśli masz konto Google Search Console, możesz znaleźć błędy 404 w swojej witrynie za pomocą raportu Crawl Errors. Możesz do tego wykorzystać:

  1. Narzędzie Fetch as Google
  2. Raport o błędach indeksowania
  3. Raport o błędach 404
  4. Raport Search Analytics

Aby uzyskać dostęp do raportów przejdź do Search Console i zaloguj się na swoje konto Google i kliknij na Crawl Errors w sekcji Diagnostyka w menu po lewej stronie.

Jak naprawić błędy 404 na stronie za pomocą Google Search Console?

Aby naprawić błędy 404 na stronie za pomocą Google Search Console:

  1. Utwórz przekierowania
  2. Użyj narzędzia URL Checker w Google Search Console
  3. Użyj narzędzia Error Reporting Tool w Google Search Console (na przykład, jeśli chcesz zgłosić błąd właścicielowi witryny)
  4. Śledzić błędy 404 w nagłówkach odpowiedzi HTTP witryny za pomocą tej funkcji
Google Search Console może pomóc Ci znaleźć i naprawić błędy w Twojej witrynie.

Google Search Console to darmowe narzędzie od Google, które pomaga monitorować wydajność witryny w wynikach wyszukiwania Google. Możesz go użyć do znalezienia i naprawienia błędów na swojej stronie, takich jak niedziałające linki lub błędy 404.

W tym artykule pokazaliśmy, jak używać Google Search Console do znajdowania i poprawiania błędów 404 dla stron internetowych wymienionych w konsoli.

Podsumowanie

Google Search Console może być potężnym narzędziem, które pomoże Ci znaleźć i naprawić błędy na Twojej stronie. Ważne jest, aby wiedzieć, że pierwszym krokiem jest zawsze znalezienie tego, co poszło nie tak, czy to ze względu na złe linki, czy błąd człowieka podczas dodawania treści. Kiedy już zidentyfikujesz problem, wtedy możesz zacząć naprawiać je jeden po drugim, aż wszystkie błędy 404 zostaną wyeliminowane z Twojej strony lub aplikacji internetowej!

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?