phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

4 października 2022

zegar

5 min na przeczytanie

blog

Landing page – zaprojektuj skuteczną stronę!

Landing page to pierwsza rzecz, jaką widzą odwiedzający Twoją stronę internetową. Dobrze stworzony landing page może pomóc Ci większyć współczynnik konwersji i obniżyć koszty reklamy, a także zgromadzić społeczność lojalnych klientów.

Co to jest landing page?

Landing page to strona internetowa, która ma na celu skłonienie odwiedzających do podjęcia określonego działania.

Może to być cokolwiek, od zapisania się do newslettera, po zakup produktu lub pobranie ebooka. Celem strony docelowej jest wykonanie tego zadania poprzez połączenie z odwiedzającym i zapewnienie informacyjnego, angażującego środowiska.

Landing pages są często wykorzystywane jako część kampanii marketingowych, ponieważ pomagają firmom przekazywać cenne informacje o swoich produktach bez rozpraszania się przez inne treści na stronie (takie jak posty na blogu, filmy i kanały mediów społecznościowych).

Dlaczego potrzebujesz landing page?

Landing page to specyficzny rodzaj strony internetowej, którą tworzysz w celu promocji produktu lub usługi. Zazwyczaj są one tworzone jako samodzielne strony w Twojej witrynie, więc nie muszą mieć oczywistego połączenia z resztą witryny (chyba że tego chcesz).

Strona docelowa jest często używana, gdy ktoś został już na nią skierowany przez inną formę marketingu internetowego, np. reklamy w Google lub na Facebooku. Nazywa się to “optymalizacją współczynnika konwersji” i oznacza, że zamiast po prostu kierować ruch na stronę główną i mieć nadzieję na jakiś rodzaj konwersji, kierujesz ludzi bezpośrednio do konkretnego celu – jak skłonienie ich do zapisania się na listę e-mailową lub dokonania zakupu.

Jak landing page wpływa na konwersję?

Landing page to strona internetowa, która pojawia się natychmiast po kliknięciu na reklamę i dotarciu do strony docelowej. Landing pages są często używane podczas promowania produktu lub usługi online, ponieważ dają potencjalnym klientom szansę na interakcję z Twoją marką przed dokonaniem zakupu. Na przykład, jeśli prowadzisz reklamę swojej nowej linii odzieżowej, to strony docelowe są idealne, ponieważ pozwalają odwiedzającym przeglądać różne przedmioty bez opuszczania strony.

Konwersje odnoszą się do tego, ile osób kliknęło na reklamę w porównaniu z tym, ile razy została ona pokazana w reklamie. Reklamodawcy śledzą te informacje, aby wiedzieć, które słowa kluczowe przynoszą wysokiej jakości ruch i które nie działają tak dobrze (tj. ci, którzy nie są zainteresowani ich produktami). Współczynnik konwersji odnosi się konkretnie do tych konwersji, na przykład: jeśli 3 ze 100 odwiedzających kliknęło w naszą reklamę, to nasz współczynnik konwersji będzie równy 3%.

Nagłówek

Powinieneś mieć jasny i zwięzły nagłówek, który pokazuje korzyść, jaką zapewniasz swojemu klientowi. Nagłówek powinien być pogrubiony, a jego długość nie powinna przekraczać 5 słów. Twój nagłówek jest najważniejszą częścią każdej strony docelowej, więc upewnij się, że poświęcisz mu dużo uwagi zanim przejdziesz do czegokolwiek innego!

Call To Action, czyli wezwanie do działania

Call to action jest najważniejszą częścią Twojego landing page’a. Powinno być jasne i zwięzłe, a także oczywiste, co użytkownik powinien zrobić. Musi też być łatwe do znalezienia przez nich i zrozumienia, co mają zrobić, gdy tam trafią.

Produkt w pigułce

Produkt w pigułce to łatwy sposób na zrozumienie, czym zajmuje się Twoja firma, dlaczego jest lepsza od konkurencji i jak działa. Wyjaśnia, co czyni Twój produkt wyjątkowym i dlaczego klienci powinni kupować od Ciebie.

Najlepszy landing page będzie miał wyraźne call-to-action, które prosi odwiedzających o rozpoczęcie darmowego okresu próbnego lub zakup produktu.

Ważne jest, aby ta sekcja była krótka. Jeśli będziesz zbyt długo opowiadał o tym, czym zajmuje się Twoja firma, ludzie znudzą się i przejdą na kolejne strony, zanim natkną się na coś interesującego, tj. formularz zapisu lub informacje o cenach.

Projekt Landing Page

Landing page to pojedyncza strona internetowa, która została zaprojektowana w celu przechwytywania i konwersji leadów. Naprawdę dobra strona docelowa może pomóc Ci zdobyć więcej klientów, zbudować świadomość marki i zwiększyć konwersje.

Tworzenie strony internetowej to proces. Zanim zabierzesz się za pracę zdecyduj, czy chcesz korzystać z szablonu czy stworzyć coś zupełnie od zera.

  1. Korzystanie z szablonu – Landing pages są często tworzone z szablonów, które już istnieją. Szablony te zapewniają wszystkie podstawowe elementy potrzebne do stworzenia funkcjonalnej i atrakcyjnej strony docelowej. Możesz użyć całych szablonów lub zmodyfikować je tak, aby lepiej odpowiadały Twoim potrzebom.
  2. Rozpoczęcie od zera – Możesz również zacząć od zera bez szablonu w ogóle, projektując każdy aspekt samodzielnie od podstaw za pomocą Photoshopa lub innego programu do edycji grafiki (lub nawet po prostu pióra i papieru).
Schemat kolorystyczny Landing Page
  1. Używaj kolorów, które są łatwe dla oka. Jest to dość oczywiste, ale unikaj używania zbyt jasnych lub ciemnych kolorów na swoich stronach docelowych. Chcesz zachować prostotę, więc nie przesadzaj przy wyborze kolorów dla swojej strony docelowej.
  2. Nie używaj podobnych kolorów. Jeśli wybierasz się na ogólny schemat kolorów, staraj się nie używać czterech lub pięciu różnych odcieni niebieskiego – może to wyglądać tandetnie i nieprofesjonalnie. Zamiast tego wybierz jeden dominujący kolor, a następnie dodaj akcenty w innych odcieniach (np. czerwony).
Posiadanie landing page może być pomocne dla Twojego biznesu.

Posiadanie strony docelowej może być pomocne dla Twojego biznesu. Możesz go użyć do kierowania ruchu z powrotem do witryny lub bloga, zbierania e-maili, a nawet generowania leadów.

Jeśli szukasz sposobów, aby uzyskać więcej ruchu bez konieczności uciekania się do płatnych reklam (jak Google Ads), landing page jest jednym z najlepszych miejsc do rozpoczęcia.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł dał Ci dobre zrozumienie tego, czym jest landing page i jak może pomóc Twojej firmie. Głównym wnioskiem z tego artykułu powinno być to, że posiadanie strony docelowej dla Twojego biznesu jest niezwykle ważne. Jeśli jeszcze nie posiadasz stwojej strony landing page zapoznaj się z naszą ofertą.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?