phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

20 października 2022

zegar

8 min na przeczytanie

blog

Najlepsze sposoby na marketing dla sklepu internetowego

Jeśli masz sklep internetowy, to najważniejszy jest marketing. Musisz trafić ze swoim produktem w ręce klientów. Można to zrobić poprzez media społecznościowe lub poprzez email marketing lub poprzez influencerów lub poprzez content marketing lub poprzez reklamę w Google itp. Istnieje wiele sposobów na marketing sklepu internetowego. W tym artykule omówimy niektóre z nich, abyś mógł wybrać to, co działa najlepiej dla Ciebie.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to potężne narzędzie dla firm chcących zwiększyć świadomość marki i napędzić sprzedaż. Istnieje wiele kanałów, które możesz wykorzystać do marketingu swojej firmy, ale ważne jest, aby wybrać te właściwe, aby uzyskać najlepsze wyniki. Oto kilka wskazówek, jak skutecznie korzystać z mediów społecznościowych:

  1. Postuj regularnie i konsekwentnie. Twoje posty powinny być istotne i pomocne dla swoich zwolenników, ale nie przesadzaj ze zbyt dużą ilością treści, bo inaczej ludzie przestaną cię śledzić.
  2. Postuj interesujące obrazy (zdjęcia / wideo), które złapać ludzi uwagę i uczynić je kliknąć przez do swojej strony internetowej lub strony docelowej, gdzie mogą dowiedzieć się więcej o tym, co to jest oferujesz, jak również dlaczego ten konkretny produkt / usługa jest korzystne dla nich osobiście.
  3. Upewnij się, że wszystkie linki wskazują z powrotem bezpośrednio na Ciebie, więc Google oceni je wyżej niż posty innych osób, które zawierają podobne słowa kluczowe!”
Strona internetowa

Jako osoba, która prowadzi Twój sklep internetowy, prawdopodobnie jesteś już świadomy tego, jak ważne jest posiadanie dobrej strony internetowej. Jest to pierwsza rzecz, którą większość ludzi widzi, gdy odwiedza Twoją witrynę i może ona uczynić lub złamać Twój biznes. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć idealny sklep internetowy:

  1. Upewnij się, że Twoja strona jest łatwa w nawigacji. Twoje produkty powinny być łatwe do znalezienia i dotrzeć do nich – nie zmuszaj klientów do przekopywania się przez labirynt stron tylko po to, aby znaleźć to, czego szukają!
  2. Upewnij się, że jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, tak aby każdy mógł go zobaczyć na swoich telefonach lub tabletach, jak również na komputerach stacjonarnych.
  3. Dodaj sekcję bloga z aktualizacjami na temat nowych produktów i sprzedaży na istniejących, wraz z samouczkami, jak je skutecznie wykorzystać lub pomocne wskazówki dotyczące zarabiania pieniędzy w ogóle (lub inne tematy związane konkretnie z ecommerce). Blogi są świetnym sposobem na zwiększenie ruchu, ponieważ utrzymują ludzi wracających regularnie poprzez interesującą treść, która zapewnia wartość od razu, a nie tylko reklamowanie rzeczy przez cały dzień, jak każda inna strona robi w tych dniach.”
Email Marketing

Email marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów, budowania relacji i uzyskiwania od nich informacji zwrotnych. Email marketing może być również wykorzystywany do wysyłania kuponów i ofert specjalnych do swojej bazy klientów, dzięki czemu można zwiększyć sprzedaż.

Oto kilka wskazówek dotyczących marketingu e-mailowego dla małych firm:

  1. Wybierz dobrą linię tematyczną dla każdej kampanii e-mailowej. Dobra linia tematu przykuwa uwagę czytelników, zwłaszcza jeśli odnosi się do ich punktów bólu lub pragnień (np. “Specjalna oferta na ulubiony produkt”)
  2. Upewnij się, że treść Twoich emaili jest na tyle istotna i interesująca, aby czytelnicy z niecierpliwością czekali na kolejne Twoje emaile w przyszłości (np. zawrzyj interesujące fakty dotyczące produktów, które już zakupili). Twoje e-maile powinny być również wystarczająco krótkie, aby ludzie nie czuli się przytłoczeni, gdy otwierają je w pracy – lepiej jest, jeśli czytają tylko jedną rzecz dziennie, a nie mają pięciu e-maili naraz!
Marketing w Google
  1. Google Ads to potężne narzędzie, które pozwala Ci połączyć się z klientami, gdy są zainteresowani produktami i usługami, które oferujesz. Z Google Ads, można utworzyć reklamy, które pojawiają się na górze lub na dole wyników wyszukiwania, lub po prawej stronie stron wyników wyszukiwania Google. Kiedy ktoś kliknie jedną z tych reklam, przenosi go ona na stronę internetową, gdzie może dowiedzieć się więcej o Twojej firmie i ostatecznie kupić od Ciebie.
  2. Reklamy produktowe Google Ads pomagają łączyć kupujących ze sprzedawcami, którzy sprzedają ich przedmioty, pokazując informacje o produkcie, takie jak cena, dostępność i recenzje, bezpośrednio obok powiązanych wyników wyszukiwania na platformach stacjonarnych i mobilnych. Pomaga to kierować ruch do Twojego sklepu – i potencjalnie zwiększyć sprzedaż w czasie – poprzez zwiększenie widoczności dla odpowiednich wyszukiwań w kategoriach takich jak elektronika czy odzież (więcej szczegółów poniżej).
Blog

Blogowanie jest jednym z najlepszych sposobów na marketing swojej firmy. Blogi mogą być doskonałym sposobem na budowanie marki, łączenie się z klientami i pokazywanie, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Blogi są również świetnym źródłem budowania zaufania i autorytetu u potencjalnych klientów. Jeśli prowadzisz bloga na tematy związane z Twoją działalnością, pomoże to przekonać ludzi, że wiesz o czym mówisz – a tym samym sprawi, że chętniej będą kupować od Ciebie!

Influencerzy

Influencerzy to osoby posiadające dużą liczbę followersów. Może to być płatne lub niepłatne. Na przykład blogerzy, YouTuberzy i Instagrammerzy wszyscy mają duże śledzenie. Ci influencerzy mogą pomóc Ci w promowaniu Twojej marki lub produktów, wspominając o nich na swojej stronie internetowej lub kanale mediów społecznościowych.

Influencer marketing jest świetnym sposobem na rozpowszechnienie informacji o Twoim sklepie internetowym i przyciągnięcie nowych klientów, którzy już ufają opinii tego konkretnego influencera. Influencer może podzielić się artykułem o Twojej marce na swoim blogu, lub może przedstawić jeden z Twoich produktów w filmie na YouTube lub poście na Instagramie. Niezależnie od tego, jakiego medium użyje, aby podzielić się tą informacją ze swoimi zwolennikami, jest prawdopodobne, że wiele z tych osób zwróci na to uwagę!

Content Marketing

Marketing treści to szerokie pojęcie, które obejmuje każdy rodzaj mediów, które mają potencjał, aby przyciągnąć i zatrzymać klientów. Może być wykorzystywany do wielu różnych celów, w tym: edukowania klientów na temat produktu lub usługi; promowania marki; napędzania sprzedaży; zwiększania świadomości marki; ustanawiania przywództwa myślowego w swojej branży, a nawet tworzenia nowych możliwości biznesowych.

Event Marketing

Kiedy jesteś odpowiedzialny za marketing własnej firmy, ważne jest, aby zrozumieć zalety i wady różnych strategii. Niektóre są bardzo skuteczne w zdobywaniu uwagi klientów, ale inne nie działają tak dobrze. Jednym ze sposobów, w jaki można uzyskać słowo o swojej marce jest udział w wydarzeniach, które są skierowane do idealnej grupy klientów.

Ważne jest, aby wybrać wydarzenia, które pasują do ogólnej strategii marketingowej, jak również do rodzaju produktów lub usług, które oferujesz. Jeśli sprzedajesz odzież i akcesoria dla kobiet w wieku 25-35 lat, lokalny pokaz mody może być dla ciebie dobrym rozwiązaniem – zwłaszcza jeśli istnieje możliwość uzyskania ekspozycji na kanałach mediów społecznościowych lub przynajmniej posiadania jakiegoś przedmiotu promocyjnego dostępnego podczas samego wydarzenia (np. spersonalizowanych naklejek). Z drugiej strony, jeśli sprzedajesz meble na zamówienie wykonane z odzyskanych materiałów, to udział w targach sztuki może nie być tego wart, ponieważ są one zazwyczaj nastawione na kolekcjonerów, którzy prawdopodobnie nie szukają nowych kawałków w każdym razie (chyba że są one również zainteresowane kupnem zabytkowych przedmiotów).

Kiedy uczestnicy targów przejdą przez ich drzwi z tymi wszystkimi kuponami i kartami płatniczymi, które dyndają na nich jak choinki – lub jeszcze lepiej – z prawdziwą gotówką gotową do zakupu rzeczy – to właśnie tam firmy mogą naprawdę dobrze prosperować! Oto kilka najlepszych praktyk:

Kilka najlepszych sposobów na marketing sklepu internetowego.

Istnieje kilka sposobów na marketing sklepu internetowego. Najpopularniejsze z nich to:

  1. Media społecznościowe. Możesz tworzyć reklamy na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pinterest i innych platformach społecznościowych.
  2. Strona internetowa. Jest to pierwsze miejsce, które ludzie odwiedzą, gdy wygooglują Twoją nazwę firmy lub słowa kluczowe produktu! Upewnij się, że jest łatwy w nawigacji i zaprojektowany atrakcyjnie, aby klienci chcieli pozostać tam tak długo, jak to możliwe.
  3. Kampanie marketingowe e-mail wysyłane bezpośrednio przez usługi e-mailowe, takie jak Gmail lub Outlook. Kampanie te powinny zawierać link zwrotny do Twojej strony, aby klienci nie czuli się oszukani i nie poszli gdzie indziej tylko dlatego, że kliknęli na coś w newsletterze; w ten sposób będą wiedzieli dokładnie, gdzie klikają, zanim opuszczą swoją skrzynkę pocztową! Pomyśl o tego typu e-mailach jako o możliwościach “zasiewu”, gdzie próbujesz zdobyć kogoś, kto nigdy nie słyszał o tym, co dzieje się z jednym konkretnym projektem lub wieloma na raz – może nawet wszystkimi trzema na raz, w zależności od tego, ile czasu poszło na przygotowanie każdego kawałka wcześniej (co może oznaczać miesiące!), więc wszystko, czego teraz potrzebujemy, to cierpliwość w oczekiwaniu na wyniki naszej ciężkiej pracy.”
Podsumowanie

Marketing dla sklepu internetowego może być trudnym zadaniem, ale wcale nie musi. Jeśli zastosujesz się do kroków przedstawionych powyżej i będziesz pamiętać, że kluczem jest kreatywność, z pewnością odniesiesz sukces w tym przedsięwzięciu. Nie zapominaj również o influencerach! Mogą oni pomóc napędzić ruch do Twojego sklepu, nawet jeśli ich zwolennicy nie są zainteresowani, ponieważ ufają ich rekomendacji ponad wszystko inne

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client