close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

9 maja 2022

zegar

10 min na przeczytanie

blog

Profesjonalne strony internetowe

Strona internetowa to miejsce, stanowiące furtkę do klientów. To właśnie dzięki niej dowiadują się oni o zakresie oferowanych usług, produktów, czy historii przedsiębiorstwa. Jest reprezentacją pierwszego wrażenia, jakie marka może zbudować u potencjalnego klienta i opisem jakości jaką sobą reprezentuje. Dlaczego więc tak wiele firm podchodzi do tego elementu tak lekceważąco? Co powoduje, że rezygnują oni z sieci, jako źródła pozyskiwania klientów? Na te pytania odpowiedzieć nie umiemy, ale dla wszystkich pozostałych mamy krótką instrukcję, która stanowi punkt wyjścia ułatwiający przygotowanie się do tego procesu.

Spis treści

  1. Profesjonalne strony internetowe
  2. Dlaczego strona nie przynosi korzyści?
  3. Dlaczego warto posiadać profesjonalne strony internetowe?
  4. Ile kosztują profesjonalne strony internetowe?
  5. Co należy przygotować do stworzenia profesjonalnej strony?
  6. Jak powstają profesjonalne strony internetowe
    1. Koncepcja
    2. Projektowanie
    3. Wdrożenie
  7. Jak utrzymywać profesjonalne strony internetowe
  8. Profesjonalne strony internetowe – cennik
Profesjonalne strony internetowe

Na wstępie warto sobie odpowiedzieć na pytanie po co w ogóle zakładać stronę internetową, skoro jest ich w sieci tak dużo i szansa, że ktoś na nią wejdzie jest niewielka. Profesjonalne strony internetowe to miejsce, gdzie kliencji poznają firmę. Dzięki profesjonalnej stronie internetowej istnieje możliwość zaistnienia w Internecie, zwiększenia sprzedaży, pozyskiwania klientów, zdobycia kontaktów i przedstawienia oferty. Stanowi ona furtkę do prowadzenia biznesu w sieci, a jeżeli tego nie robi to zdecydowanie wymaga uwagi i poprawy, ponieważ jej możliwości nie są wykorzystywane w pełni.

Dlaczego strona nie przynosi korzyści?

Sieć jest już przepełniona stronami. Każda firma, każdy freelancer i każda oferta posiada osobną stronę internetową. W gąszczu poszukiwań potencjalni klienci przeglądają wiele ofert, aby zdecydować która firma zyska jego zaufanie. Jeżeli Twoja strona internetowa nie przynosi zysków, lub nie powoduje konwersji to zdecydowanie wymaga analizy i ulepszenia. Powodami może być kilka podstawowych czynników.

  1. Twoja strona internetowa nie jest utrzymywana – utworzona strona internetowa nawet jeżeli jest bardzo profesjonalna to jest jak pojedyncze drzewo w lesie. Zbudowanie strony i pozostawienie jej na serwerze stanowi dopiero pierwszy krok. Prowadzenie bloga, dodawanie treści, optymalizacja, pozycjonowanie i co najważniejsze MARKETING – te czynniki powodują zwiększenie ilości ruchu na stronie, a co za tym idzie zwrócenie ich uwagi na ofertę firmy. Na dzień dzisiejszy marketing online stanowi naprawdę wyjątkową inwestycję. To właśnie dzięki niemy istnieje możliwość uzyskania zwrotu na poziomie tysięcy procent. Każda zainwestowana złotówka może dać 3, 10 albo nawet 1000 zł zwrotu. Dla porównania średni zwrot roczny z gry na giełdzie to około 10%,
  2. Twoja strona internetowa nie jest profesjonalna– jeżeli podczas budowania strony internetowej zaufałeś najtańszej ofercie i postanowiłeś zaoszczędzić na najważniejszym elemencie Twojej obecności w sieci to błędów może być wiele. Niestety to jest najczęstszy problem, który dotyka zdecydowaną większość stron w sieci. Są one zazwyczaj źle przygotowane, oparte na gotowych szablonach lub niedostosowane do konkretnej grupy docelowej. Z drugiej strony nie jest to wcale taka zła wiadomość. Jak już wspomniałem, Internet jest pełen stron. Niska jakość realizacji u konkurencji stanowi dobry punkt wyjścia dla budowania profesjonalnego wizerunku Twojej marki i szybkiego stworzenia pozycji eksperta w swojej dziedzinie,
  3. Twoja strona internetowa nie jest skrojona do potrzeb – strona internetowa ma stanowić źródło dostarczania przekazu. To jest właśnie powód, dla którego są one tworzone. Strony wizytówkowe firm mają za zadanie przekazanie informacji na temat świadczonych usług, sklepy internetowe oferują produkty i oferty promocyjne danego przedsiębiorstwa, a portale internetowe stanowią realizację konkretnego zadania. Podczas tworzenia jakiejkolwiek aplikacji internetowej należy już na wstępie odpowiedzieć sobie na pytanie – jaki jest główny jej cel? Przecież nikt z nas nie sprawdza historii marki, ani informacji o ilości zatrudnianych pracowników podczas zakupów w sklepie internetowym. Znaczącym czynnikiem jest cena, zaufanie do marki oraz strona produktowa – nic więcej. Tak samo mają profesjonalne strony internetowe. Powinna ona w sposób spójny, klarowny i konkretny przekazywać wszystkie niezbędne informacje, aby przybywający odbiorca mógł bardzo szybko znaleźć odpowiedź na problem z jakim przychodzi.
Dlaczego warto posiadać profesjonalne strony internetowe?

Fakt, że bardzo dużo stron w sieci jest niskiej jakości jest tylko dobrą wiadomością dla Twojej firmy. Skoro czytasz ten artykuł to już jesteś krok przed konkurencją i wiesz, że profesjonalne strony internetowe stanowią punkt wyjścia do budowania pozycji eksperta w branży i pozyskiwania klientów i kontaktów biznesowych. Warto wspomnieć, że jednym z elementów wykorzystywanych do oceny jakości w marketingu internetowym jest właśnie jakość strony docelowej – i ma tutaj znaczenie czas ładowania strony, poziom jej struktury, architektura oraz jakość treści na niej zawartej. Profesjonalna strona internetowa to również wizytówka firmy. Świadczy ona o podejściu do klienta i stanowi pierwszy kontakt użytkownika z marką. W przypadku, gdy nie spodoba mu się zawartość strony zamknie on ją i przejdzie do następnej oferty.

Ile kosztują profesjonalne strony internetowe?

Jest to wyjątkowo trudne pytanie. Na koszt strony internetowej ma wpływ wiele czynników, ale napewno nie jest to kilkaset złotych. Podczas wyceny pod uwagę brane jest między innymi:

  1. Przewidywany czas pracy nad zleceniem,
  2. Konieczność opracowania treści i grafik na stronę,
  3. Poziom rozbudowania portalu,
  4. Planowane funkcjonalności

Praca nad profesjonalną stroną internetową jest zazwyczaj rozliczana na podstawie stawki godzinowej. Jeżeli ktoś jest w stanie podać wartość realizacji przed zbadaniem potrzeb klienta, wymagań do co tworzonego portalu oraz posiadanych materiałów oznaczać to może tylko, że nie podchodzi do zlecenia profesjonalnie i nie przeanalizował nawet ilości pracy, która jest potrzebna do stworzenia portalu. Na chwilę obecną stawki godzinowe w tej branży oscylują na poziomie między 100, a 200 zł za godzinę pracy programisty, czy grafika. Z tego właśnie powodu ostateczny koszt realizacji stanowi zazwyczaj sumę ilości godzin prac graficznych i programistycznych pomnożonych przez odpowiednie stawki.

Co należy przygotować do stworzenia profesjonalnej strony?

Do rozpoczęcia współpracy z agencją potrzebny jest brief. Każda firma potrzebuje innych informacji, aby przygotować się do realizacje zlecenia, jednakże dobrze by było, aby przekazać conajmniej podstawowy zestaw danych:

  1. Opis działalności oraz wymogi do realizacji,
  2. Grupa docelowa prowadzonej firmy,
  3. Cel biznesowy i strategiczny strony,
  4. Podstawowy czynnik wyróżniający na tle konkurencji,
  5. Posiadane dane i grafiki,
  6. Informacje kto ma być odpowiedzialny za opracowanie tekstów i zdjęć na stronę,
  7. Kilka stron konkurencji, które podobają się zamawiającemu.

Zestaw ten pomoże firmie zagłębić się w specyfikę danej branży oraz opracować plan lepiej dopasowany do potrzeb rynku. Należy pamiętać, że podstawowym czynnikiem, który każda agencja powinna mieć na uwadze to jest zadowolenie klienta, a ono osiągane jest wtedy, gdy to odbiorcy znajdujący się na stronie będą ją pozytywnie odbierali i wykorzystają ją do nawiązania kontaktu z firmą.

Jak powstają profesjonalne strony internetowe

Nie czuję się kompetentny, aby opisywać ogólnie proces tworzenia stron internetowych we wszystkich firmach, jednakże z przyjemnością opiszę jak ten proces wygląda w naszej agencji. Jest to procedura składająca się z trzech podstawowych kroków:

  1. Koncepcja
  2. Projektowanie
  3. Wdrożenie
Ad1 Koncepcja

Pierwszy etap jest zdecydowanie najważniejszy. Jest to punkt wyjścia do wszystkich prac związanych z tworzeniem portalu. Podczas prac koncepcyjnych tworzona jest funkcjonalna i graficzna wizja rozkładu treści i architektury informacji. Profesjonalne strony internetowe są przemyślane pod każdym względem. Podczas ich tworzenia należy zaplanować jak statystyczny użytkownik będzie przemieszczał się po stronie. Należy dopasować rozkład treści do zdolności percepcji odbiorcy. Ich plan i rozłożenie powinno spełniać oczekiwania, odpowiadać na pytania, jakie odbiorca może mieć w głowie i rozwiewać wątpliwości z jakimi przybywa. Nowa witryny powinna również spełniać wymogi nakładane przez wyszukiwarki i w sposób czytelni przeprowadzać użytkownika przez portal. Na etapie koncepcyjnym planowana jest również strategia co do graficznego wyglądu strony. Na podstawie moodboardów, lub innych elementów planistycznych istnieje możliwość odkrycia preferencji, jakie zleceniodawca posiada co do portalu. Należy pamiętać, że to nie grafik koniec końców ma być zadowony ze stworzonego projektu, a właśnie klient.

Ad2 Projektowanie

Na tym etapie zlecenie przechodzi do etapu drugiego. Strona posiada określony zamysł graficzny, techniczny i funkcjonalny. Ustalone jest już jak treści będą rozłożone na stronie i jaki styl graficzny interesuje klienta. W związku z tym istnieje możliwość przejścia do wstępnego projektu graficznego, podczas którego definiowany jest zestaw styli i koncepcja wizualnej reprezentacji strony głównej portalu. Jest to moment, który weryfikuje teorię z praktyką i przedstawia wizję zespołu graficznego do oceny klienta. Po akceptacji koncepcji przechodzimy do projektu całościowego i na jego podstawie powstaje gotowa koncepcja – profesjonalna strona internetowa gotowa do wdrożenia na serwer.

Ad3 Wdrożenie

Skoro strona jest gotowa do wdrożenia, a klient jest już pewien, że doskonale wie jak będzie wyglądał gotowy produkt – przystępujemy do wdrożenia. Korzystając z ustalonego na etapie koncepcyjnym sposobu wdrożamu kod źródłowy i tworzymy wersję testową portalu. Podstaje ona na naszych serwerach i jest gotowa do zapoznania się i testowania. Po wprowadzeniu wszystkich poprawek jesteśmy gotowi do przeniesienia gotowego rozwiąznia na serwer docelowy.

Jak utrzymywać profesjonalne strony internetowe

W tym wpisie zostało już wspomniane, że strona internetowa niezależnie od tego jak profesjonalna stanowi odpowiednij jednego drzewa w lesie. Oznacza to, że budowanie jej pozycji w wynikach wyszukiwania i tworzenie jej autorytetu wymaga ciągłej pracy. Do takich prac może należeć marketing internetowy, wpisy sponsorowane, pozyskiwanie wysokiej jakości linków przychodzących, czy tworzenie treści. To właśnie te sposoby dają szansę, na zbudowanie wysokiej jakości pozycji eksperta. Jeżeli profesjonalne strony internetowe mają pozyskiwać klientów należy jest plasować wysoko w wynikach wyszukiwania. Do budowania tej pozycji służy SEO i SEM. Są to mechanizmy opłacania płatnych pozycji i tworzenia jej w wynikach organicznych. Dzięki właśnie takiej promocji istnieje możliwość stałego pozyskiwania klientów i wyróżnienia się na tle konkurencji.

Profesjonalne strony internetowe – cennik

Podsumowując – to nigdy nie jest tak, że wystarczy zamówić stronę – byle jaką, najtańszą i zwyczajną, aby po prostu ją mieć. Profesjonalna strona internetowa sprzedaje – pozyskuje klientów, zdobywa kontakty i przekazuje potencjalnym klientom te treści, których on poszukuje w sposób, który odpowiada jego potrzebom. Dzięki opracowanym przez nas metodykom masz pewność, że stworzona strona internetowa będzie profesjonalną wizytówką i wyróżni na tle pozostałych stron w sieci. Sprawdź, zadzwoń, a pomożemy i Twojej firmie zdobywać odpowiednią ilość ruchu, sprzedaży i telefonów. Z przyjemnością przeprowadzimy DARMOWY audyt Twojej obecnej strony i zaproponujemy zmiany lub nową kreację w zależności od potrzeb, a dodatkowo dla pierwszych 10 osób, które skontaktują się z nami z tego artykułu przekażemy w tym miesiącu 10% zniżki na wszystkie nasze usługi. Warto sobie pomagać!

Skorzystaj z oferty
Zadzwoń
Wyślij e-mail
Kontakt

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

To Cię może także zainteresować

post-image
author-icon

9 maja 2022

Profesjonalne strony internetowe

post-image
author-icon

2 maja 2022

Jak pozyskać klientów?

post-image
author-icon

30 kwietnia 2022

Elastyczne reklamy displayowe w Google

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom