25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
5 kwietnia 2022
5 min na przeczytanie
W dniu dzisiejszym opublikowaliśmy naszą nową stronę internetową. Wynik kilku miesięcy prac, przygotowań i projektowania. Jest to podsumowanie długiego projektu stanowiącego całkowity rebranding naszej działalności. Ale spokojnie – to nadal my, nic się nie zmieniło, firmy nie sprzedaliśmy. XXI wiek wymaga ciągłego rozwoju, aktualizacji i dopasowywania się do zmiennych trendów i wyznaczanych przez rynek standardów. Potrzebowaliśmy odświeżenia i profesjonalizacji naszego wizerunku.
Decyzję o zmianie i standaryzacji identyfikacji naszej działalności podjęliśmy w listopadzie ubiegłego roku. Oznacza to, że cały proces zajął 5 miesięcy. Został on przez nas podzielony na kilka podstawowych etapów, a w dniu dzisiejszym chcielibyśmy się podzielić z Wami efektami i spostrzeżeniami z każdego kroku do zbudowania identyfikacji, jaką od dzisiaj można zaobserwować na naszych mediach społecznościowych, stronie i całej komunikacji branżowej.
Pierwsze i najważniejsze hasło, które prowadziło nas przez cały proces to “spójność”. Naszym celem było osiągnięcie pełnej, jednolitej i konsystentnej komunikacji marki niezależnie od źródła, miejsca i okazji. Do tej pory posiadaliśmy logotyp i kolorystykę, ale nie było to ustandaryzowane, spójne, a komunikację prowadziliśmy w sposób taki, jaki pasował do danej okazji. Przyszedł w końcu czas, aby to uwspólnić niezależnie od okazji, miejsca i formatu. Pierwszym krokiem przemian było planowanie.
Na wstępie całej przebudowy postanowiliśmy przygotować dokument opisujący to, czym się zajmujemy, kim jesteśmy, dokąd zmierzamy oraz jakie wartości nas charakteryzują. Zadaliśmy sobie kilka podstawowych pytań, które pomogły nam zbudować nowy branding:
Na te pytania może odpowiedzieć sobie każdy, kto planuje przeprowadzić rebranding swojej działalności. W wyniku odpowiedzi powstał 30 stronny dokument opisujący Spec od IT – to kim jesteśmy oraz co chcemy przekazać światu swoją obecnością.
Mając gotową strategię i pełen plan działań przystąpiliśmy do rebrandingu – czyli standaryzacji naszej działalności i jej obecności w sieci. Został stworzony nowy logotyp, gama kolorystyczna, stała wizualna i pomysł na to, jak może wyglądać nasza komunikacja w postach i mediach społecznościowych. Efekty prac przedstawiają poniższe zdjęcia:
Cały powyższy zestaw stanowi nowy BrandBook naszej marki. Jest to sposób, w jaki będziemy się teraz identyfikować ze światem. Widać jak wygląda stopka maila, wizytówka, papier firmowy, czy billboard reklamowy. Ustalony został nowy logotyp, a wraz z nim stała wizualna i kolorystyka naszej marki. Całość jest ustandaryzowana i kompletna – a to był nasz główny cel.
Po stworzeniu księgi marki oraz ustandaryzowaniu identyfikacji przeszliśmy do planowania i wdrożenia strony internetowej. Naszym celem była możliwość przekazania wszystkich informacji o świadczonych usługach oraz utworzenie miejsca do prezentowania wyników naszych prac i sekcji o wiedzy, którą chcielibyśmy przekazywać osobom odwiedzającym naszą stronę. Mieliśmy również na celu bardzo poważną optymalizację naszej strony, gdyż poprzednia bardzo długo się ładowała i nie pracowała na tyle dobrze, na ile oczekiwać by tego można od strony agencji.
Badania i analityka wykazują, że w dzisiejszych czasach ponad 70% użytkowników odwiedza naszą stronę na telefonie. Z tego powodu chcieliśmy, aby projekt strony obejmował w zdecydowanej większości bardzo dobre przygotowanie do wyświetlania na telefonie. Do tego celu przygotowana została osobna wersja portalu, a projekt graficzny prezentował każdą podstronę w wersji mobilnej.
Wdrożenie i optymalizacja strony była w pełni po naszej stronie. Proces implementacji zajął około 2 tygodni i był stale poprawiany do uzyskania pełnej satysfakcji z produktu końcowego. W trakcie wdrożenia mieliśmy pełne wsparcie testerów, który weryfikowali wygląd portalu i zapewniali weryfikację funkcjonowania skryptów i efektów wizualnych na stronie. Efekt końcowy można obejrzeć poprzez przejrzenie strony na komputerze i na telefonie. Jeżeli zauważysz coś, co wartoby poprawić i zmienić na stronie – jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi.
Poza portalem internetowym należało również wdrożyć branding, stworzoną identyfikację marki i nowe banery we wszystkie niezbędne miejsca. Jest to wizytówka Google, portal na Facebook’u, LinkedIn, Behance, stopka mailowa, faktury i pozostałe elementy komunikacji marki.
Jeżeli potrzebujesz nowego brandingu dla swojej działalności zapraszamy do kontaktu – z chęcią pomożemy w stworzeniu profesjonalnego, spójnego i dobrze wyglądającego brandingu dla Twojej działalności. Strona internetowa, sklep, czy portal online również może zostać przez nas przygotowany. Dedykowany zespół programistów, grafików i copywriterów opracuje i wdroży projekt graficzny każdego elementu do spójnej identyfikacji marki.