phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

20 listopada 2022

zegar

4 min na przeczytanie

blog

Strony internetowe dla firm 2022 – 4 ciekawe trendy

Wiele się zmienia w świecie biznesu i marketingu. W tym wpisie na blogu przyjrzymy się niektórym trendom, które wpływają na strony internetowe dla firm w ciągu najbliższych kilku lat. Te trendy mogą pomóc Ci uczynić Twoją stronę bardziej skuteczną w przyciąganiu nowych klientów, ale także zapewniają wgląd w to, jak będziemy wchodzić w interakcje z technologią na głębszym poziomie w 2022 roku. A zatem, zacznijmy działać!

Mikrointerakcje

Mikrointerakcje to małe, proste interakcje, które można wykorzystać do uczynienia produktu bardziej intuicyjnym i łatwiejszym w użyciu.

Biorąc przykład z aplikacji Uber, po pierwszym otwarciu aplikacja pokazuje lokalizację samochodu i informuje, ile czasu pozostało do jego przyjazdu. Te dwie proste, ale kluczowe informacje sprawiają, że korzystanie z aplikacji jest znacznie łatwiejsze niż konieczność odwoływania się do GPS-u telefonu lub wykonywania osobnych telefonów w celu uzyskania wskazówek.

W miarę jak mikrointerakcje stają się coraz bardziej powszechne w biznesie, mogą one pomóc w usprawnieniu procesów od rozpoczęcia spotkania do wypełniania dokumentów. Te małe, ale jakże przydatne elementy na stronie sprawiają, iż strony internetowe dla firm są o wiele bardziej przyjazne dla użytkowników i przyjemne w obsłudze.

Połączenie emocjonalne

Sieć jest bardziej połączona niż kiedykolwiek wcześniej. Przeciętny użytkownik spędza w sieci prawie 7 godzin dziennie, a wraz z rozwojem mediów społecznościowych i aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak Facebook Messenger, WhatsApp i WeChat, spędzamy jeszcze więcej czasu na naszych telefonach.

Oznacza to, że dla firm ważne jest tworzenie emocjonalnie angażujących stron internetowych, które angażują klientów od razu po wylądowaniu na stronie. W rzeczywistości, emocjonalne połączenie jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów, w jaki firma może połączyć się z klientami. Do tego celu bardzo przydatne staje się wykorzystanie tzw. “User stories”. Historie użytkowników to sposób na to, aby opisać każdą realizację w sposób pozwalający na opisanie uczuć towarzyszących realizacji. Strona internetowa dla firmy wyposażona w historie klientów pozwala na zwiększenie znaczenia emocji w procesie twórczym. Potencjalni klienci mają wtedy możliwość zapoznania się ze sposobem pracy firmy poprzez poszukiwanie klientów, którzy zgłosili się z podobnymi problemami i otrzymali pomocną rękę.

Miękkie, kojące kolory

W sieci pojawia się wiele impulsów, wiele chaotycznych treści oraz animacji rozpraszających użytkownika podczas jego podróży przez stronę internetową. Należy pamiętać, aby:

  1. Użyć miękkich, kojących kolorów.
  2. Używać dużo białej przestrzeni i przestrzeni negatywnej w swoich projektach.
  3. Używać ciepłych kolorów (czerwienie i pomarańcze), jak również chłodnych (błękity, zielenie).

W stronach internetowych dla firm znaczącym elementem dla odbiorcy jest treść. To ona ma za zadanie przekazać komplet informacji na temat jakości świadczonych usług, ich ilości, koniecznych krokach, czy cenach. To właśnie treść jest czynnikiem znaczącym, dlatego właśnie należy zadbać, aby nie rozpraszać użytkownika i nie wprowadzać niepotrzebnego zakłopotania. Użytkownicy preferują posiadanie pełnej kontroli nad swoją obecnością na stronie. Stonowane kolory, dużo białych przestrzeni i brak impulsywnych animacji pomagają w przyswajaniu treści i zmniejszają możliwości rozproszenia podczas przyswajania treści po które odbiorca przybył na stronę internetową.

Minimalistyczny design

Minimalistyczny design to styl projektowania wizualnego, który zmniejsza ilość bałaganu w projekcie. Może być stosowany do każdego rodzaju strony internetowej, ale często jest używany do tworzenia bardziej prostej i spokojnej estetyki.

Minimalistyczny design sprawdza się najlepiej w przypadku marek, które chcą przekazać profesjonalizm i wiedzę, nie będąc przy tym zbyt krzykliwymi lub rozpraszającymi. Podobnie jak w przypadku stonowanych i miękkich kolorów zabieg ten ma na celu przeniesienie uwagi odbiorcy na przyswajanie treści. W przypadku tego typu podejścia należy skupić się podczas procesu projektowego na copywritingu. To właśnie ten element ma obronić stronę i zwiększyć szansę na pozyskanie potencjalnych klientów.

Wnioski: trendy, na które warto zwrócić uwagę w nadchodzących latach

Wraz z wprowadzeniem nowych technologii, trendy te będą ważniejsze niż kiedykolwiek. Jako projektant i deweloper, naszym obowiązkiem jest śledzenie ich i upewnienie się, że nie wpływają negatywnie na doświadczenie użytkownika.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o projektowaniu stron internetowych z responsywnymi układami lub tworzeniu stron, które dobrze działają na urządzeniach mobilnych, sprawdź naszego bloga i zapoznaj się z pozostałymi wpisami właśnie w tej tematyce. Znajdziesz tam wszystko, co musisz wiedzieć o tym podejściu i jak może ono pomóc w zwiększeniu liczby klientów!

Podsumowanie

Przyszłość rysuje się w jasnych barwach dla stron internetowych, które skupiają się na tworzeniu pozytywnej więzi emocjonalnej z odwiedzającymi. Uważamy, że te trendy pomogą Ci wyróżnić się z tłumu i mamy nadzieję, że Ty również spróbujesz! A jeżeli poszukujesz profesjonalnej strony internetowej dla Swojej firmy – sprawdź naszą ofertę, zadzwoń opowiedz o swoim projekcie lub skorzystaj z formularza kontaktowego.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client