25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
20 listopada 2022
4 min na przeczytanie
Wiele się zmienia w świecie biznesu i marketingu. W tym wpisie na blogu przyjrzymy się niektórym trendom, które wpływają na strony internetowe dla firm w ciągu najbliższych kilku lat. Te trendy mogą pomóc Ci uczynić Twoją stronę bardziej skuteczną w przyciąganiu nowych klientów, ale także zapewniają wgląd w to, jak będziemy wchodzić w interakcje z technologią na głębszym poziomie w 2022 roku. A zatem, zacznijmy działać!
Mikrointerakcje to małe, proste interakcje, które można wykorzystać do uczynienia produktu bardziej intuicyjnym i łatwiejszym w użyciu.
Biorąc przykład z aplikacji Uber, po pierwszym otwarciu aplikacja pokazuje lokalizację samochodu i informuje, ile czasu pozostało do jego przyjazdu. Te dwie proste, ale kluczowe informacje sprawiają, że korzystanie z aplikacji jest znacznie łatwiejsze niż konieczność odwoływania się do GPS-u telefonu lub wykonywania osobnych telefonów w celu uzyskania wskazówek.
W miarę jak mikrointerakcje stają się coraz bardziej powszechne w biznesie, mogą one pomóc w usprawnieniu procesów od rozpoczęcia spotkania do wypełniania dokumentów. Te małe, ale jakże przydatne elementy na stronie sprawiają, iż strony internetowe dla firm są o wiele bardziej przyjazne dla użytkowników i przyjemne w obsłudze.
Sieć jest bardziej połączona niż kiedykolwiek wcześniej. Przeciętny użytkownik spędza w sieci prawie 7 godzin dziennie, a wraz z rozwojem mediów społecznościowych i aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak Facebook Messenger, WhatsApp i WeChat, spędzamy jeszcze więcej czasu na naszych telefonach.
Oznacza to, że dla firm ważne jest tworzenie emocjonalnie angażujących stron internetowych, które angażują klientów od razu po wylądowaniu na stronie. W rzeczywistości, emocjonalne połączenie jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów, w jaki firma może połączyć się z klientami. Do tego celu bardzo przydatne staje się wykorzystanie tzw. “User stories”. Historie użytkowników to sposób na to, aby opisać każdą realizację w sposób pozwalający na opisanie uczuć towarzyszących realizacji. Strona internetowa dla firmy wyposażona w historie klientów pozwala na zwiększenie znaczenia emocji w procesie twórczym. Potencjalni klienci mają wtedy możliwość zapoznania się ze sposobem pracy firmy poprzez poszukiwanie klientów, którzy zgłosili się z podobnymi problemami i otrzymali pomocną rękę.
W sieci pojawia się wiele impulsów, wiele chaotycznych treści oraz animacji rozpraszających użytkownika podczas jego podróży przez stronę internetową. Należy pamiętać, aby:
W stronach internetowych dla firm znaczącym elementem dla odbiorcy jest treść. To ona ma za zadanie przekazać komplet informacji na temat jakości świadczonych usług, ich ilości, koniecznych krokach, czy cenach. To właśnie treść jest czynnikiem znaczącym, dlatego właśnie należy zadbać, aby nie rozpraszać użytkownika i nie wprowadzać niepotrzebnego zakłopotania. Użytkownicy preferują posiadanie pełnej kontroli nad swoją obecnością na stronie. Stonowane kolory, dużo białych przestrzeni i brak impulsywnych animacji pomagają w przyswajaniu treści i zmniejszają możliwości rozproszenia podczas przyswajania treści po które odbiorca przybył na stronę internetową.
Minimalistyczny design to styl projektowania wizualnego, który zmniejsza ilość bałaganu w projekcie. Może być stosowany do każdego rodzaju strony internetowej, ale często jest używany do tworzenia bardziej prostej i spokojnej estetyki.
Minimalistyczny design sprawdza się najlepiej w przypadku marek, które chcą przekazać profesjonalizm i wiedzę, nie będąc przy tym zbyt krzykliwymi lub rozpraszającymi. Podobnie jak w przypadku stonowanych i miękkich kolorów zabieg ten ma na celu przeniesienie uwagi odbiorcy na przyswajanie treści. W przypadku tego typu podejścia należy skupić się podczas procesu projektowego na copywritingu. To właśnie ten element ma obronić stronę i zwiększyć szansę na pozyskanie potencjalnych klientów.
Wraz z wprowadzeniem nowych technologii, trendy te będą ważniejsze niż kiedykolwiek. Jako projektant i deweloper, naszym obowiązkiem jest śledzenie ich i upewnienie się, że nie wpływają negatywnie na doświadczenie użytkownika.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o projektowaniu stron internetowych z responsywnymi układami lub tworzeniu stron, które dobrze działają na urządzeniach mobilnych, sprawdź naszego bloga i zapoznaj się z pozostałymi wpisami właśnie w tej tematyce. Znajdziesz tam wszystko, co musisz wiedzieć o tym podejściu i jak może ono pomóc w zwiększeniu liczby klientów!
Przyszłość rysuje się w jasnych barwach dla stron internetowych, które skupiają się na tworzeniu pozytywnej więzi emocjonalnej z odwiedzającymi. Uważamy, że te trendy pomogą Ci wyróżnić się z tłumu i mamy nadzieję, że Ty również spróbujesz! A jeżeli poszukujesz profesjonalnej strony internetowej dla Swojej firmy – sprawdź naszą ofertę, zadzwoń opowiedz o swoim projekcie lub skorzystaj z formularza kontaktowego.