25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
18 grudnia 2022
8 min na przeczytanie
Strona internetowa jest potężnym narzędziem marketingowym dla Twojej firmy. Daje możliwość rozwoju i rozszerzenia bazy klientów, dotarcia do nowych rynków, a ostatecznie zwiększenia przychodów. Pierwszym krokiem w budowaniu udanej obecności w sieci jest wybranie odpowiedniej firmy projektującej strony internetowe dla Twojego projektu.
Tworzenie strony internetowej przy użyciu darmowego kreatora stron www może przysporzyć wielu problemów. To wszystko dlatego, że darmowe kreatory stron internetowych mają tendencję do spowolnienia całej strony internetowej, co oznacza, że potencjalni klienci muszą dłużej oczekiwać na zapoznanie się z treścią strony i mogą ją opuścić przed otrzymaniem treści.
Dodatkowo, kreatory te nie dają żadnych opcji, jeśli chodzi o optymalizację kodu strony. Żadna podstrona Twojej witryny nie będzie mogła odpowiednio się ładować, ani dostarczać treści w sposób odpowiadający wymaganiom nowoczesnych wyszukiwarek. Widoczność takiej strony w organicznych wynikach wyszukiwania zostanie zmniejszona i zastąpiona stronami lepszymi.
Wreszcie, jeśli zdecydujesz się przenieść na rozwiązanie lepszej jakości i uznasz, że chcesz mieć większą kontrolę nad tym, jak rzeczy wyglądają na swojej stronie (lub jeśli będzisz potrzebować dostęp do większej liczby funkcji), to nie ma możliwości przeniesienia niczego “darmowych” rozwiązań do czegoś innego – co oznacza w zasadzie konieczność rozpoczęcia od nowa z inną platformą!
Strony internetowe zbudowane przy użyciu systemów zarządzania treścią (CMS) typu open source kosztują mniej niż te stworzone przy użyciu oprogramowania własnościowego. Dzieje się tak dlatego, że CMS open source jest zazwyczaj darmowy i znacznie łatwiejszy w użyciu niż oprogramowanie własnościowe. Dodatkowo, CMSy open source mają inne zalety, takie jak większe bezpieczeństwo, elastyczność i skalowalność niż ich płatne odpowiedniki.
Zbudowanie strony internetowej kosztuje! Koszta te mogą wynosić od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od tego, ile czasu i wysiłku chcesz zainwestować w projekt i rozwój swojej strony. Ograniczanie się do własnościowego edytora treści może spowodować późniejsze trudności z edycją strony oraz konieczność zwiększania kosztów jej utrzymania przez właściciela panelu edycji – w końcu jako właściciel strony nie masz możliwości edycji treści bez dostępu do CMS.
Gotowe szablony stron internetowych, które są dostępne za darmo lub w niskiej cenie, mają szereg wad. Każdy szablon ma swój własny zestaw problemów, które należy rozwiązać, aby stworzyć najbardziej efektywne rozwiązanie. Tworzenie i optymalizacja tych rozwiązań jest często bardzo trudna ze względu na ich złożoność i brak elastyczności.
Zakup gotowego szablonu uniemożliwia jego łatwy rozwój i powoduje konieczność dostosowania się do strylu graficznego jaki on oferuje. Szablon generuje również bardzo dużo zbędnego kodu. Optymalizacja takiego rozwiązania jest również dość mocno utrudniona. W efekcie powstaje strona, która nie jest odpowiednia do optymalizacji, poprawy, a nowoczesne wyszukiwarki nie wspierają jej ze względu na prędkość ładowania, czy brak podstawowych i wymaganych elementów budowy strony, które wyszukiwarka wykorzystuje do jej indeksowania. Wynik testów prędkości uzyska bardzo niski wskaźnik, a otrzymany efekt wizualny może okazać się niedopracowany, niedostatecznie responsywny i wyposażony w błędy, których ilość będzie się zwykle zwiększać wraz z czasem i końcem wsparcia dla kolejnych wtyczek, których zapewne duża ilość została wykorzystana na stronie.
Strona internetowa powinna być zawsze tworzona na podstawie dedykowanego projektu graficznego. Jest to podstawą, aby oprzeć prace o analizę konkurencji, projektowanie graficzne i dostosowanie zawartości strony do konkretnego przypadku, gdyż przecież każda marka jest inna – każda firma ma inny sposób pracy, oferuje inne usługi i charakteryzuje się inną specyfiką. Każdą markę wyróżnia inna jakość, inne elementy ją wyróżniają i marketing każdej firmy opiera się o inne aspekty. Jedynie odpowiadnia analiza przygotowawcza pozwoli na zaprojektowanie strony, która pozwoli firmie zainstnieć i zwiększyć poziom konwersji i jakość ruchu pozyskiwanego w sieci.
Strona stworzona na zamówienie może być bardzo dobrze zoptymalizowana. Dobrym przykładem może być nasza strona, która również jest oparta o WordPress, a mimo tego ładuje się w czasie mniejszym od sekundy. Prace optymalizacyjne doprowadzają do zwiększenia ilości ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz zdecydowanie lepsze wyniki działań reklamowych w sieci Google Ads (dawniej AdWords).
Stworzenie statycznej strony internetowej jest proste. Jednak nie jest ona zbyt elastyczna i nie można jej łatwo aktualizować. Systemy zarządzania treścią (CMS) są droższe w tworzeniu, ale możesz edytować swoją zawartość po początkowej budowie bez konieczności ponownego zatrudniania dewelopera. Jednakże strony internetowe, które nie będą w przyszłości aktualizowane można śmiało budować przy użyciu czystego kodu i z pominięciem portali CMS. Dzięki temu strona będzie jeszcze szybsza i lepiej zoptymalizowana. Nie ma potrzeby dokładania niepotrzebnych warstwa abstrakcji do kodu, gdy nie będą one wykorzystywane przez właściela strony. Strony wizytówkowe dla firm, którym zależy na najwyższej jakości rozwiązaniach powinny być budowane właśnie w oparciu o nowczesne języki programowania jak Next.JS, React, czy Angular. Dzięki temu istnieje pełna kontrola wersji strony, a rozwiązanie przygotowane może być w pełni personalizowane i dostosowane do wszelkich przeglądarek i zastosowań. Takie rozwiązanie można optymalizować bez najmniejszych trudności i osiągnąć nawet 100% wyniki w testach PageSpeed Insights.
Jeśli nie masz doświadczenia w projektowaniu stron internetowych, to ważne jest, aby wybrać firmę, która ma doświadczenie i umiejętności niezbędne do zaplanowania i wykonania Twojego projektu. Poszukaj firmy, która może pokazać Ci przykłady swoich poprzednich prac, jak również podać linki, abyś mógł je zbadać na własną rękę.
Szukaj firm o dobrej reputacji. Chcesz mieć pewność, że osoba lub zespół obsługujący Twoją stronę będzie dostępny przez cały proces jej rozwoju. Wiarygodny partner jest niezbędny, jeśli zamierzają ściśle współpracować z firmą przez dłuższy czas (a powinni).
Z tego miejsca zachęcamy do zapoznania się z opiniami na temat naszej pracy w Google (link). To właśnie grono zadowolonych klientów jest dowodem na jakość świadczonych usług oraz poziom współpracy z klientem.
Istnieje wiele opcji budowania strony internetowej, upewnij się, że wiesz, czego chcesz, zanim zaczniesz!
Mamy nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny! Jak powiedzieliśmy wcześniej, istnieje wiele opcji możliwości na tworzenie strony internetowej, ale ważne jest, aby wiedzieć dokładnie, jaki rodzaj witryny jest firmie potrzebny przed wyborem platformy. Po podjęciu tej decyzji, nadchodzi czas, aby dowiedzieć się więcej o kosztach związanych z wybraną opcją – i pamiętaj, że cena realizacji nie zawsze wskazuje na jakość lub wydajność. Jeśli nie jesteś pewien, jakie Twoja firma ma potrzeby oraz jak zacząć, nie martw się – możemy pomóc! Zapraszamy do kontaktu z nami w każdej chwili, abyśmy mogli zaoferować nasze porady, jak najlepiej postępować z projektem od początku do końca (a nawet dalej). Cieszymy się na współpracę z Państwem już wkrótce!