phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

18 grudnia 2022

zegar

8 min na przeczytanie

blog

Tworzenie stron internetowych – co wpływa na koszt strony WWW?

Strona internetowa jest potężnym narzędziem marketingowym dla Twojej firmy. Daje możliwość rozwoju i rozszerzenia bazy klientów, dotarcia do nowych rynków, a ostatecznie zwiększenia przychodów. Pierwszym krokiem w budowaniu udanej obecności w sieci jest wybranie odpowiedniej firmy projektującej strony internetowe dla Twojego projektu.

Darmowy kreator stron internetowych.

Tworzenie strony internetowej przy użyciu darmowego kreatora stron www może przysporzyć wielu problemów. To wszystko dlatego, że darmowe kreatory stron internetowych mają tendencję do spowolnienia całej strony internetowej, co oznacza, że potencjalni klienci muszą dłużej oczekiwać na zapoznanie się z treścią strony i mogą ją opuścić przed otrzymaniem treści.

Dodatkowo, kreatory te nie dają żadnych opcji, jeśli chodzi o optymalizację kodu strony. Żadna podstrona Twojej witryny nie będzie mogła odpowiednio się ładować, ani dostarczać treści w sposób odpowiadający wymaganiom nowoczesnych wyszukiwarek. Widoczność takiej strony w organicznych wynikach wyszukiwania zostanie zmniejszona i zastąpiona stronami lepszymi.

Wreszcie, jeśli zdecydujesz się przenieść na rozwiązanie lepszej jakości i uznasz, że chcesz mieć większą kontrolę nad tym, jak rzeczy wyglądają na swojej stronie (lub jeśli będzisz potrzebować dostęp do większej liczby funkcji), to nie ma możliwości przeniesienia niczego “darmowych” rozwiązań do czegoś innego – co oznacza w zasadzie konieczność rozpoczęcia od nowa z inną platformą!

Tworzenie stron internetowych z systemem CMS open source.

Strony internetowe zbudowane przy użyciu systemów zarządzania treścią (CMS) typu open source kosztują mniej niż te stworzone przy użyciu oprogramowania własnościowego. Dzieje się tak dlatego, że CMS open source jest zazwyczaj darmowy i znacznie łatwiejszy w użyciu niż oprogramowanie własnościowe. Dodatkowo, CMSy open source mają inne zalety, takie jak większe bezpieczeństwo, elastyczność i skalowalność niż ich płatne odpowiedniki.

Zbudowanie strony internetowej kosztuje! Koszta te mogą wynosić od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od tego, ile czasu i wysiłku chcesz zainwestować w projekt i rozwój swojej strony. Ograniczanie się do własnościowego edytora treści może spowodować późniejsze trudności z edycją strony oraz konieczność zwiększania kosztów jej utrzymania przez właściciela panelu edycji – w końcu jako właściciel strony nie masz możliwości edycji treści bez dostępu do CMS.

Gotowe szablony stron internetowych.

Gotowe szablony stron internetowych, które są dostępne za darmo lub w niskiej cenie, mają szereg wad. Każdy szablon ma swój własny zestaw problemów, które należy rozwiązać, aby stworzyć najbardziej efektywne rozwiązanie. Tworzenie i optymalizacja tych rozwiązań jest często bardzo trudna ze względu na ich złożoność i brak elastyczności.

Zakup gotowego szablonu uniemożliwia jego łatwy rozwój i powoduje konieczność dostosowania się do strylu graficznego jaki on oferuje. Szablon generuje również bardzo dużo zbędnego kodu. Optymalizacja takiego rozwiązania jest również dość mocno utrudniona. W efekcie powstaje strona, która nie jest odpowiednia do optymalizacji, poprawy, a nowoczesne wyszukiwarki nie wspierają jej ze względu na prędkość ładowania, czy brak podstawowych i wymaganych elementów budowy strony, które wyszukiwarka wykorzystuje do jej indeksowania. Wynik testów prędkości uzyska bardzo niski wskaźnik, a otrzymany efekt wizualny może okazać się niedopracowany, niedostatecznie responsywny i wyposażony w błędy, których ilość będzie się zwykle zwiększać wraz z czasem i końcem wsparcia dla kolejnych wtyczek, których zapewne duża ilość została wykorzystana na stronie.

Tworzenie stron internetowych na zamówienie.

Strona internetowa powinna być zawsze tworzona na podstawie dedykowanego projektu graficznego. Jest to podstawą, aby oprzeć prace o analizę konkurencji, projektowanie graficzne i dostosowanie zawartości strony do konkretnego przypadku, gdyż przecież każda marka jest inna – każda firma ma inny sposób pracy, oferuje inne usługi i charakteryzuje się inną specyfiką. Każdą markę wyróżnia inna jakość, inne elementy ją wyróżniają i marketing każdej firmy opiera się o inne aspekty. Jedynie odpowiadnia analiza przygotowawcza pozwoli na zaprojektowanie strony, która pozwoli firmie zainstnieć i zwiększyć poziom konwersji i jakość ruchu pozyskiwanego w sieci.

Strona stworzona na zamówienie może być bardzo dobrze zoptymalizowana. Dobrym przykładem może być nasza strona, która również jest oparta o WordPress, a mimo tego ładuje się w czasie mniejszym od sekundy. Prace optymalizacyjne doprowadzają do zwiększenia ilości ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz zdecydowanie lepsze wyniki działań reklamowych w sieci Google Ads (dawniej AdWords).

Tworzenie stron internetowych statycznych, czy z CMS?

Stworzenie statycznej strony internetowej jest proste. Jednak nie jest ona zbyt elastyczna i nie można jej łatwo aktualizować. Systemy zarządzania treścią (CMS) są droższe w tworzeniu, ale możesz edytować swoją zawartość po początkowej budowie bez konieczności ponownego zatrudniania dewelopera. Jednakże strony internetowe, które nie będą w przyszłości aktualizowane można śmiało budować przy użyciu czystego kodu i z pominięciem portali CMS. Dzięki temu strona będzie jeszcze szybsza i lepiej zoptymalizowana. Nie ma potrzeby dokładania niepotrzebnych warstwa abstrakcji do kodu, gdy nie będą one wykorzystywane przez właściela strony. Strony wizytówkowe dla firm, którym zależy na najwyższej jakości rozwiązaniach powinny być budowane właśnie w oparciu o nowczesne języki programowania jak Next.JS, React, czy Angular. Dzięki temu istnieje pełna kontrola wersji strony, a rozwiązanie przygotowane może być w pełni personalizowane i dostosowane do wszelkich przeglądarek i zastosowań. Takie rozwiązanie można optymalizować bez najmniejszych trudności i osiągnąć nawet 100% wyniki w testach PageSpeed Insights.

Komu powierzyć tworzenie stron www?

Jeśli nie masz doświadczenia w projektowaniu stron internetowych, to ważne jest, aby wybrać firmę, która ma doświadczenie i umiejętności niezbędne do zaplanowania i wykonania Twojego projektu. Poszukaj firmy, która może pokazać Ci przykłady swoich poprzednich prac, jak również podać linki, abyś mógł je zbadać na własną rękę.

Szukaj firm o dobrej reputacji. Chcesz mieć pewność, że osoba lub zespół obsługujący Twoją stronę będzie dostępny przez cały proces jej rozwoju. Wiarygodny partner jest niezbędny, jeśli zamierzają ściśle współpracować z firmą przez dłuższy czas (a powinni).

Z tego miejsca zachęcamy do zapoznania się z opiniami na temat naszej pracy w Google (link). To właśnie grono zadowolonych klientów jest dowodem na jakość świadczonych usług oraz poziom współpracy z klientem.

Istnieje wiele opcji budowania strony internetowej, upewnij się, że wiesz czego chcesz przed rozpoczęciem!

Istnieje wiele opcji budowania strony internetowej, upewnij się, że wiesz, czego chcesz, zanim zaczniesz!

  1. Poznaj swoje potrzeby. Czy potrzebujesz prostej witryny z broszurą lub sklepu internetowego? Jak dużo treści będzie publikowanych na stronie i jak często? Czy ważne jest, aby strona była responsywna? Czy musi być tłumaczona na wiele języków? Wiedząc, jak Twoja strona będzie używana, pomoże określić, która opcja jest najlepsza dla Ciebie i Twojej firmy.
  2. Znajdź odpowiedniego dewelopera. Znajdź kogoś, kto ma doświadczenie z budową stron internetowych dla firm takich jak ty i zapytać go o to, co może zrobić dla Ciebie, lub zapoznaj się z portfolio pracy, aby zobaczyć, czy znajdziesz współlny język z daną firmą (nasze portfolio znajduje się tutaj). Odpowiednia firma powinna zrozumieć dokładnie, jaki rodzaj strony będzie działać najlepiej dla Twojej firmy i powinna być w stanie wyjaśnić, stąd takie zdanie w sposób przyjazny dla osób nietechnicznych!
  3. Ustanowienie oczekiwań kosztowych na początku procesu, aby nikt nie był zaskoczony w trakcie współpracy. Jasny i klarowny system płatności za realizację pozwoli wyeliminować nieplanowane wydatki oraz koszta, które nie zostały uwzględnione na wczesnym etapie planowania współpracy.
Podsumowanie – tworzenie profesjonalnych stron www

Mamy nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny! Jak powiedzieliśmy wcześniej, istnieje wiele opcji możliwości na tworzenie strony internetowej, ale ważne jest, aby wiedzieć dokładnie, jaki rodzaj witryny jest firmie potrzebny przed wyborem platformy. Po podjęciu tej decyzji, nadchodzi czas, aby dowiedzieć się więcej o kosztach związanych z wybraną opcją – i pamiętaj, że cena realizacji nie zawsze wskazuje na jakość lub wydajność. Jeśli nie jesteś pewien, jakie Twoja firma ma potrzeby oraz jak zacząć, nie martw się – możemy pomóc! Zapraszamy do kontaktu z nami w każdej chwili, abyśmy mogli zaoferować nasze porady, jak najlepiej postępować z projektem od początku do końca (a nawet dalej). Cieszymy się na współpracę z Państwem już wkrótce!

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?