phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

23 sierpnia 2022

zegar

5 min na przeczytanie

blog

Ile kosztuje stworzenie i utrzymanie strony internetowej?

Wstęp

Jeśli rozważasz stworzenie strony internetowej, jest kilka czynników, które należy rozważyć. Ile kosztuje stworzenie i utrzymanie strony internetowej? Jaki rodzaj strony chcesz mieć? Jak chcesz zbudować swoją stronę internetową? Rozbijemy koszty dla niektórych wspólnych opcji poniżej, abyś mógł zacząć planować, ile ostatecznie będzie kosztował Twój projekt.

Nazwa domeny

Nazwa domeny jest pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą, gdy odwiedzają Twoją stronę internetową i jest to również najważniejsza część Twojej obecności w sieci. To właśnie nad tym będziesz teraz pracował, jak zaczniesz budować stronę internetową.

Zanim będziemy kontynuować tę lekcję, poświęć chwilę, aby pomyśleć o kilku potencjalnych nazwach dla swojej witryny. Stwórz listę 5-10 pomysłów, które reprezentują to, co robisz lub jakie produkty/usługi oferujesz.

Hosting

Hosting to usługa, która umożliwia dostęp do Twojej strony przez Internet. Zazwyczaj jest to opłata miesięczna, ale czasami hosting może być darmowy lub płatny.

Hosting może być współdzielony lub dedykowany. W hostingu współdzielonym, Twoja strona dzieli serwer z innymi stronami, w hostingu dedykowanym, Twoja strona ma swój własny serwer (co jest droższe).

Istnieją również różne rodzaje opcji zarządzania hostem: zarządzany lub niezarządzany. Zarządzane oznacza, że osoba trzecia obsługuje wszystkie aspekty utrzymania i rozwiązywania problemów na stronie internetowej, niezarządzane oznacza, że obsługujesz te zadania samodzielnie (lub zatrudnić kogoś innego, aby zrobić je dla Ciebie). Lokalne serwery są fizycznie zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania; zdalne serwery znajdują się w innym miejscu.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to rodzaj cyfrowego certyfikatu, który chroni informacje przesyłane przez użytkownika do jego witryny. Szyfruje on wszelkie dane przesyłane między klientem a serwerem, rozszyfrowując je dopiero po dotarciu do zamierzonego celu. Dzięki temu wszystkie informacje przesyłane między Twoją witryną a odwiedzającymi (takie jak numery kart kredytowych) są całkowicie bezpieczne przed osobami, które mogą próbować je przechwycić podczas ich transmisji przez Internet.

Nazwa domeny to tylko słowo lub fraza, która identyfikuje adres Twojej strony w sieci. Możesz myśleć o tym jak o adresie dla każdej innej fizycznej lokalizacji: “123 Main Street” byłoby przykładem adresu dla domu lub firmy w prawdziwym życiu, podczas gdy “www.examplewebsite.com” byłoby przykładem adresu dla strony internetowej w Internecie dzisiaj.*.

Projekt strony internetowej

Jeśli chodzi o projekt strony internetowej, musisz zastanowić się, jak Twoja strona będzie używana i czego szukają Twoi odbiorcy. Twój projekt powinien być spójny z Twoją marką, łatwy w nawigacji i przyjazny dla urządzeń mobilnych. Chcesz również czegoś, co jest przyjazne dla wyszukiwarek (z oczywistych powodów). Jeśli chcesz, aby osoby niepełnosprawne mogły uzyskać dostęp do informacji na Twojej stronie, jest kilka rzeczy, które będziesz chciał lub musiał zrobić.

Utrzymanie strony internetowej

Utrzymanie Twojej strony internetowej to kolejny obszar, który wymaga ciągłej uwagi. Twoja strona musi być bezpieczna, szybka, zoptymalizowana i odpowiednia. Powinna być również czysta i przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Koszty utrzymania będą się różnić w zależności od tego, jak często planujesz aktualizować zawartość strony lub aktualizować projekt witryny. Oto kilka przykładów:

  1. Bezpieczeństwo strony internetowej: 100zł – 800zł miesięcznie.
  2. Optymalizacja prędkości strony internetowej: 100zł-1200zł miesięcznie
  3. Search engine optimization (SEO): 500zł – 3000zł miesięcznie (tylko opłata miesięczna)
Tworzenie treści

Tworzenie wysokiej jakości treści, które są zgodne z Twoimi celami biznesowymi, jest najważniejszą częścią strony internetowej. Jest to również najbardziej kosztowne, dlatego zalecamy posiadanie budżetu na tworzenie treści przed rozpoczęciem projektu.

Twórcy treści to profesjonaliści, którzy piszą artykuły, posty na blogach i strony internetowe dla stron internetowych. Mogą być zatrudnieni we własnym zakresie lub zlecić to agencji lub freelancerowi.

Marketing internetowy (Google AdWords)

Jeśli szukasz większego ruchu, Google AdWords jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia. Płatna platforma reklamowa pozwala firmom wszystkich rozmiarów promować swoje produkty i usługi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Płacisz, gdy ktoś kliknie na Twoją reklamę, więc konieczne jest, aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które przyciągną kupujących.

AdWords oferuje również kilka innych opcji targetowania oprócz podstawowego dopasowania słów kluczowych: wiek, płeć, lokalizacja (np. miasto lub kraj), urządzenie (np. telefon komórkowy vs laptop) oraz strona/aplikacja (np. Facebook). Jeśli sprzedajesz produkt, który jest skierowany tylko do określonych grup demograficznych, to ma sens kierowanie ich odpowiednio poprzez włączenie tych dodatkowych filtrów do swoich kampanii.

Możesz stworzyć stronę internetową samodzielnie lub zatrudnić profesjonalną agencję marketingu internetowego.

Jeśli chcesz stworzyć stronę internetową, pierwszym zadaniem jest podjęcie decyzji między tworzeniem jej samodzielnie a zatrudnieniem profesjonalisty. Każda z metod ma swoje zalety i wady.

Tworzenie własnej strony internetowej można łatwo wykonać za pomocą szablonów, narzędzi typu “przeciągnij i upuść” oraz systemów CMS. Te opcje są świetne dla początkujących, którzy chcą szybko zbudować swoją stronę bez konieczności uczenia się kodowania lub umiejętności projektowania. Minusem jest to, że te strony zwykle nie wyglądają tak dobrze jak te stworzone przez profesjonalistów (i mogą być trudne do aktualizacji, jeśli zmiany muszą być dokonane).

Wynajęcie agencji marketingu internetowego będzie kosztować więcej niż robienie tego samemu, ale jest wiele korzyści, w tym lepsza optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), wyższe współczynniki konwersji i zwiększony zwrot z inwestycji (ROI).

Podsumowanie

Koszt uruchomienia strony internetowej firmy zależy od kilku czynników, takich jak rozmiar i złożoność witryny, jak często trzeba aktualizować zawartość, ile stron ma (i ich rozmiar), i czy Twoja firma potrzebuje szyfrowania SSL. Jeśli chcesz stworzyć prostą stronę internetową samodzielnie bez pomocy agencji, to spodziewaj się zapłacić 100zł za rejestrację nazwy domeny (w tym hosting) plus około 50zł miesięcznie za opłaty za usługi hostingowe. Jeśli szukasz czegoś bardziej złożonego z niestandardowych usług projektowania graficznego świadczonych przez doświadczonego web developera lub projektanta graficznego, wymagany jest budżet w wysokości między 3 000zł, a 25 000 zł w zależności od tego, jaki rodzaj funkcji / funkcjonalności potrzebujesz.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?