phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

2 kwietnia 2023

zegar

6 min na przeczytanie

blog

Ile kosztuje strona internetowa? Ważne aspekty

Zdecydowałeś się zbudować wizerunek Twojej firmy w sieci i zastanawiasz się ile kosztuje strona internetowa. Chociaż nie ma twardych zasad, według których oblicza się koszty stworzenia strony, istnieją pewne wskazówki, które mogą pomóc lepiej zrozumieć ten proces. Należy pamiętać, że każda agencja pracuje w nieco inny sposób oraz ma większe lub mniejsze doświadczenie w danej tematyce. Te aspekty również mają znaczący wpływ na cenę strony internetowej. W tym wpisie omówimy ile kosztuje strona internetowa oraz jej utrzymanie, a także poruszymy temat błędów w prowadzeniu i administracji nad stronami.

Zapraszamy do lektury!

ile kosztuje strona internetowa - specodit

Na koszt stworzenia strony internetowej wpływa kilka czynników

Profesjonalnie wyglądająca strona internetowa pomoże ustanowić wiarygodność i zaufanie z potencjalnymi klientami. Pokazuje im, że poważnie podchodzisz do prowadzenia firmy i włożyłeś czas, aby poznać techniki marketingu internetowego. Strony internetowe są również świetne dla celów brandingu, ponieważ zapewniają rozpoznawalność marki w sieci. powodują, że osoby, które wcześniej nie wiedziały o istnieniu twojej firmy, zdecydują się skorzystać z jej usług. Dlatego warto posiadać swoją wizytówkę online i warto zastanowić się, jaki produkt dokładnie będzie nam potrzebny do tego celu oraz oczywiście ile będziemy musieli na niego odłożyć pieniędzy. Podstawowym elementem, od którego zależeć będzie cena tworzonego portalu, jest wielkość i złożoność witryny. Inną cenę otrzymamy w przypadku One Pager’a, inną w przypadku strony wizytówkowej, a jeszcze inną w przypadku sklepu e-commerce. Jak łatwo się domyślić, prawdopodobnie najtańszą z tych trzech wymienionych będzie One Pager. Jednakże nie zawsze jest to trafny sposób myślenia, ponieważ w przypadku skomplikowanego projektu, z animacjami oraz personalizowaną grafiką, koszt stworzenia strony będzie zupełnie inne. Na cenę strony internetowej również wpływ będą miały lata doświadczenia web designera, web developera oraz całej agencji kreatywne, czego oczywiście nie trzeba tłumaczyć. Doświadczenie tutaj jest kluczowym aspektem, dlatego zastanawiając się nad tym ile kosztuje strona internetowa, musimy zdawać sobie sprawę, że cena jest wprost proporcjonalna do kompetencji. 

Koszt stworzenia strony – Jak długo potrwa budowa strony dla Twojej firmy?

Czas potrzebny do zbudowania Twojej strony internetowej będzie zależał od złożoności projektu. Liczba stron, funkcje projektowe i złożoność Twojej witryny będą miały wpływ na ten proces. Należy oczekiwać, że zajmie nam co najmniej 2 tygodnie (zakładając pozytywny scenariusz), aby zbudować podstawową stronę internetową (np. One Pager lub strona wizytówkowa bez złożonych procesów). Realny scenariusz zakłada nawet kilka miesięcy prac nad dobrze prosperującym portalem. Oczywiście współpracując z kompetentną agencją, każdy klient dostaje szacowany czas prac potrzebny na realizację projektu oraz informację ile kosztuje strona internetowa. Ważne jest, aby strona internetowa została zaprojektowana i wdrożona przez doświadczoną osobę lub zespół osób, które stworzą wysokiej jakości produkt, który przyciągnie odwiedzających, czyli potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

Czy Twoja firma ma inne koszty związane z założeniem strony internetowej?

Zastanawiając się nad tym ile kosztuje strona internetowa, na pewno nasuwa się kolejne pytanie, a mianowicie: czy są jakieś ukryte dodatkowe opłaty dotyczące realizacji? Powierzając realizację strony www agencji, oczekujemy zaprezentowania pełnej oferty, bez żadnych extra niespodzianek. Jednak nie zawsze tak bywa. Często, chcąc zachęcić klienta do podpisania umowy, firmy podają jedynie koszt stworzenia strony, nie informując o wydatkach takich jak domena czy hosting. Niestety bez tych dwóch elementów projekt strony internetowej jest dla nas bezużyteczny. Sytuacja, w której firma ma już ustaloną nazwę domeny i usługi hostingowe, jest zdecydowanie lepsza, ponieważ nie trzeba się martwić o dodatkowe koszta. Jednak w przypadku nowego biznesu, należy uwzględnić ten wydatek w planowanym budżecie. 

Dla nowych firm dopiero wchodzących na rynek lub dopiero planujących podjęcie działań w internecie ważne jest wynajęcie agencji lub firmy, która specjalizuje się w marketingu dla małych firm. Bez tego marka nie ma szans zaistnieć w sieci. płatne wyniki wyszukiwania powodując, że brak inwestycji w SEO oraz reklamę doprowadzi Cie do ostatniej strony w Google. A tam dawno nikogo nie było. Oczywiście dobrze prowadzony marketing zawsze przynosi korzyści, a co za tym idzie, zyski z inwestycji. Włożona wkład pracy zawsze się zwróci, czasami potrzeba tylko cierpliwości.

Co muszę wiedzieć o hostingu i nazwach domen?

Nazwa domeny to nazwa Twojej strony internetowej, taka jak ,,google.com” lub ,,facebook.com”. Domeny są rejestrowane przez rejestratora domen jak GoDaddy lub Namecheap i mogą być zakupione na pewien okres czasu. Zazwyczaj jest to od jednego roku do dziesięciu lat. Hosting to usługa, która zapewnia przechowywanie danych i przepustowość dla twojej strony internetowej. innymi słowy mieści wszystkie swoje pliki, dzięki czemu mogą być łatwo dostępne dla odwiedzających na różnych urządzeniach. Jeśli budujesz nową stronę od podstaw, prawdopodobnie będziesz musiał zakupić zarówno odpowiednią nazwę domeny jak i usługi hostingowe. Najlepiej zrobić to jeszcze przed rozpoczęciem prac projektowych nad stroną. jeżeli jednak nie czujesz się pewnie w tej tematyce – oddaj prace w ręce specjalistom. Profesjonalna agencja pomoże na każdym kroku prowadzonych działań i z pewnością na samym początku poinformuje o wszystkich wydatkach.

.

Jakie są najczęstsze błędy w prowadzeniu i administracji stron internetowych?

Najczęstszymi błędami podczas prowadzenia stron internetowych są:

  1. brak przeprowadzania niezbędnych aktualizacji i wtyczek,
  2. brak tworzenia cyklicznych kopii zapasowych,
  3. niepoprawne zarządzanie treściami na stronie,
  4. brak certyfikatu SSL.

Błędy te zazwyczaj wynikają z niewiedzy użytkowników na temat utrzymania i administracji strony. Można je zlecić oczywiście agencjom, które kompleksowo zajmują się opieką nad stroną. Zazwyczaj mamy wtedy do wyboru kilka pakietów z równymi poziomami obsługi, dzięki którym nie musimy się obawiać, że nasza strona przestanie działać. Oczywiście po każdym przekazaniu strony internetowej klientowi, personel powinien zostać przeszkolony z jej obsługi. Dodatkowa wiedza na pewno ułatwi zarządzanie stroną. A jeżeli nie mamy na to czasu, warto przekazać obowiązki specjalistom.

Podsumowanie

Odpowiadając sobie na pytanie ,,ile kosztuje strona internetowa”, musimy wziąć pod uwagę kilka decydujących czynników. Musimy również uwzględnić domenę oraz hosting, a także w jaki sposób strona będzie zarządzana w przyszłości. Inwestycja jest jednak warta przemyślenia, ponieważ dzięki profesjonalnej stronie internetowej jestesmy w stanie nawiązac kontakt z klientem, zbudować zaufanie i wiarygodność oraz zwiększyć sprzedaż. 

Jeśli szukasz pomocy z obecną stroną internetową lub potrzebujesz nowej strony – z chęcią pomożemy! Oferujemy rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i o tym, jak możemy zbudować stronę, dzięki której zbudujesz rozpoznawalność dla swojej marki w sieci.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?