phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

23 września 2022

zegar

6 min na przeczytanie

blog

Jak prowadzić marketing na TikToku

Wraz ze wzrostem popularności, TikTok staje się doskonałą platformą marketingową. Według badań przeprowadzonych przez Global Web Index (GWI), TikTok stał się najpopularniejszą aplikacją social media zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych. Ponad połowa jej użytkowników ma ponad 18 lat, a około 60% z nich to mężczyźni. Ponadto, prawie 25% wszystkich internautów w Indiach korzystało z TikToka w ciągu ostatnich trzech miesięcy. To daje maketerom silny argument, aby inwestować w TikToka jako jedną z platform dla kampanii reklamowych skierowanych do młodych odbiorców. Specjalnie dla was, zebraliśmy kilka wskazówek, jak możecie prowadzić działania marketingowe na TikToku:

Identyfikacja odbiorców

Aby mieć pewność, że Twoja kampania marketingowa zakończy się sukcesem, musisz najpierw określić grupę odbiorców, do której chcesz dotrzeć. Można to zrobić na kilka sposobów:

  1. Analiza ilościowa. Możesz wykorzystać dane statystyczne z platform społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, aby zidentyfikować grupy osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane Twoim produktem lub usługą.
  2. Analiza jakościowa. Możesz również przeprowadzić wywiady z członkami grupy docelowej i zapytać ich o ich preferencje dotyczące produktów lub usług takich jak Twoje.
  3. Badania rynkowe prowadzone przez marketerów, którzy specjalizują się w identyfikowaniu odbiorców różnych produktów i usług.
Twórz treści, które Twoi odbiorcy mogą chcieć zobaczyć

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że twoje treści powinny być istotne zarówno dla twoich odbiorców, jak i dla twojej platformy. Jeśli tworzysz wideo z publicznością złożoną ze starszych kobiet, nie rób go o makijażu lub modzie! I odwrotnie, jeśli chcesz zdobyć więcej wyświetleń na TikToku, staraj się nie używać tych samych materiałów, co inne wideo (a nawet inne wideo tego samego twórcy) na platformie. Pamiętaj: na TikTokumiliony użytkowników, z których każdy będzie szukał czegoś innego. Nie staraj się za bardzo – po prostu baw się dobrze!

Skup się na wiralowości

Najlepszym sposobem na zwiększenie swojego śledzenia na TikTok jest tworzenie treści, którymi ludzie chcą się dzielić. Jeśli użytkownik lubi Twoje wideo lub historię i chce, aby jego przyjaciele ją zobaczyli, może z łatwością ją udostęnić. To sprawia, że TikTok jest świetną platformą dla każdego, kto chce tworzyć treści angażujące użytkowników.

TikTok oferuje kilka sposobów na zwiększenie ruchu z poziomu aplikacji:

  1. Używanie hashtagów: Hashtagi są jednym z najprostszych sposobów na dotarcie do nowych odbiorców, ponieważ sprawiają, że wszystkie Twoje treści są wyszukiwane przez każdego, kto szuka odpowiednich tagów w pasku wyszukiwania aplikacji. Tak długo, jak używasz odpowiednich tagów, ludzie, którzy szukają materiałów w konkretnym temacie, będą mogli łatwo znaleźć twój post!
  2. Korzystanie z trendowych tematów: Jeśli szukasz większej liczby wyświetleń na TikToku, spróbuj opublikować posty o trendowych tematach lub zrobić filmy oparte o bieżące wydarzenia! Jest to szczególnie pomocne, jeśli istnieje pokrycie wiadomości z tym czego oczekują od ciebie użytkownicy. Upewnij się zatem, że jeśli coś dzieje się w popkulturze, która może potencjalnie uzyskać widoki na kanałach mediów społecznościowych, takich jak YouTube lub Instagram Stories.
Wykorzystaj trendy społeczne

TikTok to świetne narzędzie do śledzenia najnowszych trendów. Można go użyć, aby dowiedzieć się, o czym ludzie mówią i czym się interesują, co może pomóc w opracowaniu strategii marketingowej. Być może chcesz skierować się do konkretnej grupy osób, które są zainteresowane konkretnym tematem lub produktem. Jeśli tak, to TikTok pomoże Ci zrozumieć tę grupę lepiej niż jakakolwiek inna dostępna obecnie platforma.

Zwracaj uwagę na szczegóły
  1. Stosowanie odpowiednich filtrów: Filtry służą do dodawania efektów lub zmiany wyglądu istniejącego zdjęcia lub wideo. Możesz używać filtrów podczas robienia filmów lub zdjęć w aplikacji i edytować je później za pomocą narzędzia do edycji, takiego jak Photoshop Express lub VSCO Cam.
  2. Korzystanie z danych o lokalizacji: Podczas publikowania na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, jest to ważne nie tylko dla firm, ale także dla osób prywatnych, które chcą, aby ich praca była przedstawiana przez marki / osoby, które śledzą je na tej platformie, ponieważ pomaga to zwiększyć widoczność, a także napędzić więcej ruchu w kierunku ich strony profilowej.
Bądź oryginalny

Jeśli chcesz zdobyć sławę na TikToku, ważne jest, aby być oryginalnym. Z reguły, jeśli słyszałeś lub widziałeś coś podobnego gdzie indziej – czy to w mediach społecznościowych, czy w prawdziwym życiu – nie rób tego. Oryginalność to najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi innych użytkowników i zdobycie większej ilości polubień i komentarzy pod swoimi filmami.

Warto również zauważyć, że istnieje wiele różnych rodzajów oryginalnych treści, które można wykorzystać jako inspirację podczas tworzenia własnych filmów:

  1. Oryginalne skecze to krótkie klipy, w których jedna lub dwie osoby przed kamerą odgrywają humorystyczne scenariusze zaprojektowane wokół konkretnych tematów (np. “robienie kawy” lub “budzenie się”). Zazwyczaj trwają mniej niż 10 sekund i często mają dużą wartość produkcyjną, ale ich długość oznacza, że są często łatwe do odtworzenia przez każdego, kto ma wystarczająco dużo czasu w rękach!
  2. Nieskryptowane filmy nakręcone przez amatorów, którzy natknęli się na coś ciekawego podczas spaceru ulicą obejmują wszystko od pranków na przyjaciołach, reakcje na żywo po przypadkowo widząc coś szokującego, takie jak przekrwione oczy od starej osoby zasypiając w nocy podczas oglądania telewizji (które mogą następnie wywołać debatę wśród widzów nad tym, czy to było spowodowane bezpośrednio związane z wcześniejszej aktywności fizycznej obejmującej spożycie alkoholu) etcetera). Tego typu filmy bez scenariusza nie tylko szybko przyciągają uwagę widzów, głównie ze względu na ich zdolność do wglądu w ludzką naturę poprzez proste, ale szczere obserwacje zachowań jej mieszkańców – ale także służą jako doskonałe przykłady dla osób zainteresowanych samodzielnym odkrywaniem nowych pomysłów w tej przestrzeni.”
Podsumowanie

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania podczas marketingu na TikTok jest zachowanie prostoty i skupienie się na tym, co możesz zaoferować. Nie staraj się za bardzo – po prostu bądź sobą i pozwól swojej kreatywności zabłysnąć w każdej treści, którą tworzysz.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?