phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

24 lipca 2022

zegar

6 min na przeczytanie

blog

Marketing internetowy – 3 sposoby na poszukiwanie słów kluczowych

Na początku przygody z marketingiem internetowym należy przeprowadzić wywiad środowiskowy i przygotować się do reklamowania. Jest to krok zupełnie podstawowy, a każda profesjonalna agencja interaktywna powinna dopilnować, aby poza założeniem konta reklamowego i dodaniem kampanii, dla firmy zostały utworzone podstawowe integracje i podpięcia celem ułatwienia analizowania i raportowania ruchu. Marketing internetowy to jednak coś więcej niż założenie kampanii. Gdy konto jest odpowiednio przygotowane, konwersje skonfigurowane (więcej na temat konwersji można przeczytać w naszym ostatnim artykule) i Analityka podpięta, można przejść do tworzenia kampanii reklamowej. Przed przystąpieniem do tego procesu warto jednak przeanalizować konkurencję, ruch internetowy oraz dostępne narzędzia i przygotować grupę docelową odbiorców i planowaną strategię. W tym artykule chcielibyśmy przedstawić kilka najważniejszych sposobów na poszukiwanie słów kluczowych oraz ich odpowiednie dopasowanie do danej branży. Zapraszamy do lektury!

Marketing internetowy Google

Z każdym rokiem marketing internetowy w sieci wyszukiwania Google Ads staje się coraz prostszy. Coraz łatwiej jest utworzyć kampanię, wpisać odpowiednie słowa kluczowe i ją uruchomić. Niestety podejście to ma więcej wad niż zalet, ze względu na to, że ułatwia to również popełnienie błędów, utrudnia prowadzenie i optymalizacją takiej kampanii i zwiększa prawdopodobieństwo tak zwanego „przepalania budżetu”. Jednym z najważniejszych zadań podczas tworzenia kampanii reklamowej Google Ads jest odpowiednie dobranie fraz kluczowych (czyli wyrażeń wpisywanych przez użytkowników w Google), w taki sposób, aby odpowiednio wykorzystywać posiadany budżet i nie wyświetlać reklam osobom nie zainteresowanym i takim, dla których prawdopodobieństwo dokonania konwersji nie jest odpowiednio wysokie. Dla łatwiejszego zwizualizowane przykładów w tym artykule posłużymy się salonem fryzjerskim. Właściciel salonu fryzjerskiego w Bielsko-Białej chciałby, aby jego reklamy wyświetlały się osobom poszukującym usług fryzjerskich, możliwości rezerwacji terminu lub tym, którzy podróżując po mieście wpisują słowo fryzjer. Algorytmy Google są zbudowane w taki sposób film, że dodanie do kampanii frazy kluczowej „fryzjer Bielsko Biała” spowoduje, iż reklama będzie się wyświetlać nie tylko osobom, które wpiszą daną frazę, ale również tym, którzy skorzystają z różnych odmian, przedłużeń i form danej frazy kluczowej. Oczywiste jest, że salon fryzjerski nie chciałby, aby jego reklama wyświetlała się na takie wyrażenia jak „najgorszy fryzjer w Bielsku-Białej”, „do jakiego fryzjera w Bielsko-Białej nie iść”, „gdzie nie ścinać włosów”, „jak zostać fryzjerem Bielsko-Biała”. W tym momencie pojawia się pierwszy sposób na poszukiwanie dobrych słów kluczowych – słowa kluczowe to nie tylko frazy które użytkownicy wpisują, aby zobaczyć reklamę to również wyrażenia, które mają koniecznie powodować zablokowanie wyświetlania kreacji. Dlatego podczas tworzenia kampanii reklamowej warto spisać sobie nie tylko frazy na które chcielibyśmy, aby dana kampania się wyświetlała, ale również te których wpisanie powinno definitywnie zablokować wyświetlenia reklamy.

Planer słów kluczowych

Google posiada dedykowane narzędzie, które w prosty sposób daje możliwość poszukiwania odpowiednich słów kluczowych do tworzonej kampanii. Planer słów kluczowych pomoże każdemu nie tylko przygotować zestaw fraz i wyrażeń, na jakie kampanie powinna się wyświetlać ale również pozwoli zaplanować ilość tych wyświetleń, wyszukań czy koszt pojedynczego kliknięcia (CPC) w reklamę wywołanego daną frazą. Jest to niesamowite narzędzie do poszukiwania nowych pomysłów oraz próby zrozumienia w jaki sposób odbiorcy w danej branży poszukują firm, współpracy czy klientów. Marketing internetowy w Google opiera się w głównej mierze o to, aby odpowiednio manipulować grupą odbiorczą i frazami kluczowymi celem dopasowania kreacji do odbiorcy, któremu wyświetli się reklama. Jednym z czynników wyceny pojedynczego kliknięcia jest trafność posiadanej przez nas kampanii oraz poziom jej dopasowania do wpisanej frazy. W związku z tym, planer słów kluczowych stanowi idealne narzędzie, które powinno być wykorzystywane podczas zakładania jakiejkolwiek kampanii, aby wybrać jedynie te wyrażenia, które są w zakresie posiadanego budżetu i posiadają odpowiedni poziom zainteresowania wśród użytkowników sieci. Odpowiednim momentem na skorzystanie z planera słów kluczowych jest etap poszukiwania i analizy jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia kampanii. Wynika to z faktu, iż frazy kluczowe powinny mieć swoje odzwierciedlenie w nagłówkach i treściach reklam, które są wykorzystywane w kreacji. Reklamy w sieci wyszukiwania Google, poza wymienionymi powyżej elementami mogą posiadać również dodatkowe rozszerzenia (więcej na ten temat we wpisie 10 darmowych ulepszeń reklamy), których wykorzystanie w kampanii daje dodatkową przewagę nad konkurencją.

Wyszukiwarka Google

Następnym sposobem na poszukiwanie wysokiej jakości słów kluczowych jest samo wyszukiwarka Google. W narzędziu tym istnieją przynajmniej 2 metody na to, aby pozyskiwać istotne informacje na temat tego, co standardowi użytkownicy wpisują, aby uzyskać konkretne wyniki w sieci. Jednym z nich jest fakt, iż podczas wpisywania frazy w wyszukiwarce Google automatycznie podpowiada dalsze słowa i tak zwane frazy kluczowe z długim ogonem. Są to zwykle bardzo trafne podpowiedzi, a ich zastosowanie da zdecydowanie bardziej precyzyjny i o wiele tańszy ruch. Podczas planowania kampanii reklamowej w Google standardową praktyką jest właśnie wpisywanie w wyszukiwarkę już posiadanych fraz kluczowych celem pozyskania nowych bardzo jakościowych wyszukań użytkowników. Dodatkowo po wpisaniu naszej frazy „fryzjer Bielsko-Biała” na dole strony wyszukiwania  znajdują się zwykle podpowiedzi. Jest to zestaw między 8, a 10 słów, które stanowią rozwinięcie lub inną odmianę wpisanej frazy. Warto przeanalizować te podpowiedzi i sprawdzić, czy sprowadzony z niej ruch reklamowy na naszą stronę nie będzie tańszym i lepszym sposobem na zdobywanie płatnych wyników wyszukiwania.

Podsumowanie

Reklamy w Google Ads może prowadzić każdy. Z roku na rok staje się to coraz prostsze, gdyż konto reklamowe zakłada się jednym przyciskiem, podpina kartę płatniczą, tworzy kampanię i ją uruchamia. Jednakże nieumiejętne prowadzenie kampanii prowadzić może jedynie do utraty znacznej części budżetu i utracie motywacji do prowadzenia dalszych działań. Profesjonalne agencje specjalizują się w tym, aby optymalizować działania reklamowe poprzez poprawę słów kluczowych, poprawę jakości dopasowania samej kreacji, ale również poprzez takie budowanie portalu na który kieruje stronę, aby jakość reklamy była jak najwyższa. Wszystkie te czynniki mają kluczowy wpływ na koszt reklamowania, jakość ruchu końcowego, ale także docelowy zwrot z kampanii. Podczas planowanie działań marketingowych należy się bardzo mocno zastanowić, czy jako firma mają państwo możliwość, wiedzę i umiejętności, aby prowadzić i optymalizować kampanie reklamowe. Standardowo po nawiązaniu współpracy z agencją sama marża za ich działania zwraca się, poprzez takie optymalizowanie kampanii, aby ruch sprowadzony na stronę był tańszy, bardziej dopasowany i lepiej oddający charakterystykę i potrzeby reklamodawcy. Niezależnie jednak od tego czy działania marketingowe w Google firma wykonuje samemu, czy zajmuje się tym agencja należy pamiętać, iż dobranie odpowiednich fraz kluczowych i ich późniejsza optymalizacja stanowi pierwszy krok do sukcesu, optymalnego poszukiwania klientów i sprowadzenia ruchu na stronę w wyszukiwarce Google. Dopiero profesjonalne prowadzenie i optymalizacja kampanii internetowych pozwoli firmie zrozumieć, że marketing internetowy jest w dzisiejszych czasach najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?