phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

9 września 2022

zegar

5 min na przeczytanie

blog

Pozycjonowanie lokalne – klucz do sukcesu w biznesie

Kiedy myślisz o SEO, co przychodzi Ci do głowy? Jeśli jesteś jak większość ludzi, myślisz o badaniach słów kluczowych, tworzeniu treści i budowaniu linków, które składają się na Twoją cyfrową strategię marketingową. Jednak w ostatnich latach wzrosła świadomość, że pozycjonowanie lokalne jest również kluczową częścią równania. Może to być szczególnie ważne dla małych firm, które chcą przyciągnąć klientów z pobliskich obszarów. W tym poradniku przyjrzymy się, dlaczego pozycjonowanie lokalne jest tak ważne – a także kilku wskazówkom, jak najlepiej wykorzystać je samodzielnie!

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne

Pozycjonowanie lokalne jest ważne, ponieważ pomaga przyciągnąć klientów z okolicy. Kiedy ludzie szukają w Mapach Google lub w lokalnych wynikach wyszukiwania, szukają firm w pobliżu. Zajmując wysoką pozycję w tych obszarach, możesz przyciągnąć więcej klientów i zarobić więcej pieniędzy.

Jak korzystać z systemu pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne to klucz do sukcesu w biznesie. Chociaż niektórym firmom udało się zbudować udany biznes bez skupiania się na pozycjonowaniu lokalnym, takich firm jest niewiele. Natomiast większość firm, które patrzą na pozycjonowanie lokalne jako na szansę rozwoju, cieszy się większym sukcesem niż te, które tego nie robią.

Pozycjonowanie lokalne możesz wykorzystać na wiele sposobów:

  1. Znajdź okazje, w których Twoja firma może skorzystać z obecności fizycznej w danym miejscu (lub obecności online). Kiedy znajdziesz taką okazję, zaplanuj, jak ją skapitalizujesz, obmyślając strategie, które pomogą Ci zdobyć udział w rynku lub zwiększyć sprzedaż w ramach tej niszy rynkowej. Możesz również wymyślić inne kreatywne sposoby na maksymalizację zysków lub przyciągnięcie nowych klientów dzięki zasobom i specjalnościom specyficznym dla danej lokalizacji.
  2. Wykorzystaj swoją istniejącą lokalizację (lokalizacje) jako dźwignię dla innych lokalizacji, rozszerzając się na pobliskie obszary, gdzie ludzie byliby skłonni podróżować, gdyby wiedzieli, jaki rodzaj produktów/usług był tam dostępny – zwłaszcza jeśli te produkty/usługi nie są łatwo dostępne nigdzie indziej w pobliżu! Lokalnie pozycjonuj się odpowiednio, aby ludzie wiedzieli, na jaki rodzaj doświadczenia się piszą, odwiedzając jedno z tych miejsc; upewnij się, że wszystko o nich krzyczy “Witamy!”.
Umieszczaj słowa kluczowe na swojej stronie internetowej

Kolejnym krokiem jest umieszczenie docelowych słów kluczowych na swojej stronie internetowej. Oznacza to, że powinieneś umieścić je w tytule, meta opisie i tekście strony, jak również w adresie URL. Powinieneś również spróbować stworzyć kilka linków, które zawierają te słowa kluczowe.

Aby dać Ci wyobrażenie o tym, jak to działa, powiedzmy, że sprzedajesz szczeniaki i masz stronę internetową o nazwie www.puppies101.com. Twoja strona główna mogłaby nosić tytuł “Puppy Training 101: Everything You Need To Know About Puppies” z meta opisem czytającym “Learn how to train your puppy with our puppy training guide”. Reszta tej strony internetowej zawierałaby następnie informacje o szkoleniu psów dla początkujących, takich jak Ty, więc upewnij się, że zawierasz terminy takie jak “przewodnik szkolenia psów” w ramach swojej kopii treści, ponieważ pomoże to Google zrozumieć, jaki rodzaj treści można znaleźć na tej stronie (a zatem poprawić jej ranking).

Utwórz stronę Google My Business

Jeśli Twoja firma ma fizyczny adres, Google Moja Firma to najłatwiejszy sposób na stworzenie obecności w Mapach Google. Po zalogowaniu się na swoje konto Google, po prostu wyszukaj “Google Moja Firma” i kliknij “Zacznij!”.

Będziesz musiał podać kilka podstawowych informacji o swojej firmie, w tym:

  1. Adres (adres ulicy, miasto, stan i kod pocztowy)
  2. Numer(y) telefonu
  3. Adres strony internetowej (jeśli dotyczy)
  4. Godziny pracy (godziny otwarcia oraz specjalne godziny świąteczne są opcjonalne)
Zoptymalizuj swoją stronę internetową
  1. Dodaj listę lokalnych firm do swojej witryny
  2. Dodaj mapę. To da Ci przewagę nad innymi stronami, ponieważ Google ma specjalny algorytm, który bierze pod uwagę liczbę użytkowników, którzy szukają Cię na mapie.
  3. W sekcji lokalizacji dodaj swój adres, numer telefonu i inne istotne informacje. Upewnij się, że zoptymalizujesz ją również za pomocą słów kluczowych, które są związane z Twoją firmą lub usługą (np. “sklep z meblami antycznymi”).
  4. Zastosuj słowa kluczowe w meta opisie i tagu tytułu. Opis powinien zawierać od 150-160 znaków – nie przekraczaj tego limitu! Nawet 80% kliknięć w Google pochodzi tylko z tej sekcji, więc upewnij się, że jest ona idealna!
Poproś o recenzje klientów

Uzyskanie informacji zwrotnej od klientów jest ważne, ale nakłonienie ich do pozostawienia recenzji może być trudne. Możemy Ci w tym pomóc!

Nasze narzędzia i usługi umożliwiają uzyskanie recenzji od zadowolonych klientów i wykorzystanie ich w strategii biznesowej.

Robimy to, oferując:

  1. Pozytywne doświadczenie klienta dla wszystkich naszych użytkowników, co zwiększa prawdopodobieństwo, że zostawią oni recenzję w Twoim imieniu.
  2. Łatwy sposób dla klientów, aby podzielić się swoimi przemyśleniami na temat ich doświadczeń z firmą online poprzez interfejs naszej platformy lub aplikacji mobilnej, dając im potężną platformę do rozprzestrzeniania słowa o tym, jak wielki (lub nie wielki) ich doświadczenie było z tobą.
Pozycjonowanie lokalne jest ważnym elementem Twojej strategii SEO.

Pozycjonowanie lokalne jest ważną częścią tego, jak uplasujesz się w wynikach wyszukiwania. Jest to równie ważne dla Twojej małej firmy, jak i dla dużych przedsiębiorstw, a wszystkie firmy muszą upewnić się, że konkurują w lokalnych wynikach wyszukiwania.

To pomoże Ci zrozumieć, co robi pozycjonowanie lokalne, dlaczego ma znaczenie i jakie kroki możesz podjąć, aby poprawić swoją obecność w sieci.

Podsumowanie

Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, należy wziąć pod uwagę o wiele więcej niż tylko to, co można zrobić za pomocą odpowiednich narzędzi SEO. Musisz zrozumieć, jak działa wyszukiwanie lokalne i gdzie Twoja firma pasuje do tego systemu, abyś mógł zapewnić jej sukces. Stosując się do tych wskazówek, powinieneś być w stanie poprawić swój ranking i przyciągnąć więcej klientów, którzy chcą dokładnie tego, co oferujesz.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?