25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
6 października 2022
8 min na przeczytanie
Jeśli myślisz o budowie sklepu internetowego, ale nie robiłeś tego wcześniej, może to być wymagający proces. Nawet jeśli masz doświadczenie z witrynami eCommerce, zawsze są nowe rzeczy do nauczenia się i wypróbowania podczas uruchamiania nowego projektu. Dobrą wiadomością jest to, że kiedy już zaczniesz działać i dowiesz się, co działa najlepiej dla Twojej marki lub biznesu, proces staje się łatwiejszy w miarę upływu czasu. Poniżej przedstawiamy kilka pomocnych wskazówek dla każdego, kto chce stworzyć własny sklep internetowy od podstaw lub wprowadzić ulepszenia do istniejącej.
Pierwszym krokiem do sprzedaży konkretnej linii produktów jest zdecydować, co chcesz sprzedawać. Czy chcesz skupić się na biżuterii, lub odzieży? Może jesteś zainteresowany sprzedażą produktów dla dzieci lub zabawek dla zwierząt domowych. Możesz wybierać spośród nieskończonej ilość kategorii i znaleźć swoją unikalną niszę, w którą się zagłębisz.
Jeśli pomyślisz o tym, ile czasu i wysiłku idzie na znalezienie odpowiedniego produktu dla sklepu eCommerce, to ma sens, dlaczego ludzie, którzy już zrobili wszystkie swoje badania, byliby skłonni zapłacić za to doświadczenie z góry, kiedy otwierają nowy sklep online.
Drugi krok polega na upewnieniu się, że sprzedajesz właściwy produkt. Będziesz potrzebował wysokiej jakości linii produktów, która zapewnia wartość dla twoich klientów i wspiera ich gwarancjami, takimi jak 100% gwarancja satysfakcji, jeśli nie są całkowicie zadowoleni z zakupu (wszystko inne powinno podążać za tą zasadą).
Na początek ważne jest, aby zrozumieć, kim jest Twoja publiczność. Musisz wiedzieć, jakie rzeczy by ich interesowały i dlaczego mieliby odwiedzać Twój sklep. Można to zrobić zadając pytania typu “co oferuję?” lub “komu sprzedaję?”.
Pomoże Ci to zawęzić grupę docelową. Na przykład: Jeśli ktoś szuka okularów przeciwsłonecznych, ale nie jest pewien, które pasują do ich kształtu twarzy i preferencji stylistycznych, to chętniej wejdą do Internetu i zrobią krótki research, ponieważ jest to łatwiejsze niż próbowanie dziesiątek par osobiście.
Nie musisz być powieściopisarzem czy scenarzystą, aby opowiedzieć historię, która zadziała na korzyść Twojej marki. Możesz to zrobić za pomocą słów, obrazów i wideo. Historie są ważne, ponieważ przekazują informacje w sposób, do którego ludzie mogą się odnieść. Na przykład, jeśli sprzedajesz online organiczne produkty do pielęgnacji skóry, opowiedzenie historii o tym, jak zacząłeś je wytwarzać w swojej kuchni, może pomóc ludziom zobaczyć, z jaką pasją podchodzisz do tego, co robisz – i sprawić, że w rezultacie będą bardziej skłonni zaufać Twoim produktom.
Ważne jest również, aby nie opowiadać tylko jednej historii, ale raczej kilka: każda z nich może wyrażać różne aspekty tego, co składa się na Twoją tożsamość jako marki lub właściciela firmy, tak aby ludzie zrozumieli, dlaczego jest to przedmiot warty zakupu od nich (w przeciwieństwie do kogoś innego). Kiedy te historie łączą się w jedną na wielu platformach – twoi konsumenci postrzegają ją jako kampanię reklamową na dużą skalę.
Kiedy tworzysz nową stronę internetową i chcesz sprzedawać produkty, pomocne może być zamieszczenie studiów przypadków Twojego produktu. Studia przypadków to historie o tym, jak ludzie używali Twojego produktu. Mogą one pokazywać wyniki, które zostały osiągnięte, lub jak ktoś pokonał coś dzięki użyciu twojego produktu.
Studia przypadków pomagają budować zaufanie potencjalnych klientów, ponieważ pokazują, że inni ludzie z powodzeniem używali Twojego produktu i uznali go za korzystny. Kiedy klient widzi inną osobę, która była na jego miejscu, może czuć się bardziej pewny, że będzie w stanie użyć tego samego typu rozwiązania dla siebie!
Dodatkowo, studia przypadków dają potencjalnym klientom wyobrażenie o tym, jak mogą wyglądać wyniki, jeśli dokonają zakupu u Ciebie, a nie u innego konkurenta.
Kiedy już określisz cel swojego sklepu internetowego i podejmiesz kroki, aby zapewnić mu sukces, czas dobrze poznać branżę. To właśnie w tym miejscu posiadanie planu pomoże ukierunkować Twój proces nauki.
Aby upewnić się, że ten kolejny krok pójdzie gładko, zalecamy, abyś przed spotkaniem z konsultantami-ekspertami zrobił trochę badań na własną rękę. Istnieje kilka sposobów, aby przejść do tych badań:
Kiedy tworzysz sklep internetowy, ważne jest, aby używać obrazów, które są jasne, łatwe do zrozumienia i istotne. Twoje obrazy powinny być wysokiej rozdzielczości i w odpowiednim formacie. Możesz także użyć wizualizacji, takich jak wykresy, aby Twoi klienci zrozumieli, co sprzedajesz.
Znaczenie regularnych aktualizacji jest czymś nie do przecenienia. Jeśli chcesz, aby Twój sklep internetowy był na szczycie i pozostał konkurencyjny, musisz upewnić się, że jest on stale rozwijany i ulepszany. To, jak często będziesz dokonywał aktualizacji, zależy od wielkości Twojego biznesu i ilości czasu, jaki masz pod ręką, ale zalecamy aktualizację co najmniej raz w miesiącu.
Jednak równie ważne jak częstotliwość aktualizacji jest to, co dokładnie się w nich znajduje: treść powinna być zawsze angażująca i istotna dla odwiedzających – powinna dawać im to, czego potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie lub wyjść z jakimś rodzajem wiedzy (nie tylko o produktach). Oznacza to, że należy zachować świeżość, wprowadzając nowe elementy, takie jak filmy lub wpisy na blogu.
Jeśli to wszystko brzmi dla ciebie dość przytłaczająco, to nic dziwnego – w końcu zarabianie pieniędzy też nie jest łatwą pracą! Jednak istnieje wiele zasobów, które oferują wskazówki dotyczące efektywnego zarządzania czasem, więc nie martw się na zapas!
Media społecznościowe to jeden z najlepszych sposobów na promowanie swojej marki, budowanie społeczności i tworzenie świadomości.
Możesz użyć mediów społecznościowych, aby uzyskać informacje zwrotne od potencjalnych klientów, znaleźć nowe możliwości, a nawet znaleźć nowych klientów.
Wykorzystaj media społecznościowe do interakcji z klientami i potencjalnymi klientami. Staraj się być aktywny w mediach społecznościowych i reaguj natychmiast, gdy ludzie komentują Twoje posty. W ten sposób pokażesz, że zależy Ci na klientach i jesteś gotów im pomóc, jeśli mają pytania lub problemy z Twoimi produktami lub usługami.
Twoi użytkownicy będą odwiedzać Twój sklep internetowy na urządzeniach mobilnych; oznacza to, że Twoja strona powinna być responsywna, więc może się dostosować w oparciu o rozmiar ich przeglądarki.
Musisz również upewnić się, że jest to to, czego chcą Twoi odbiorcy. Obejmuje to rzeczy takie jak projekt, kolory i styl, ceny itp. ale także koszyk na zakupy i dostępne opcje płatności.
Wreszcie, należy rozważyć, czy ty jesteś w stanie sprostać tym wszystkim wymaganiom, dysponujesz odpowiednią ilością czasu i możesz w wystarczającym stopniu zaangażować się w to przedsięwzięcie.
Jeśli nadal zastanawiasz się nad budową swojego sklepu internetowego, nie czekaj dłużej. Skontaktuj się z nami i zaprojektuj swoją wymarzoną witrynę!