phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

6 października 2022

zegar

8 min na przeczytanie

blog

Zbuduj sklep internetowy, który sprzedaje

Jeśli myślisz o budowie sklepu internetowego, ale nie robiłeś tego wcześniej, może to być wymagający proces. Nawet jeśli masz doświadczenie z witrynami eCommerce, zawsze są nowe rzeczy do nauczenia się i wypróbowania podczas uruchamiania nowego projektu. Dobrą wiadomością jest to, że kiedy już zaczniesz działać i dowiesz się, co działa najlepiej dla Twojej marki lub biznesu, proces staje się łatwiejszy w miarę upływu czasu. Poniżej przedstawiamy kilka pomocnych wskazówek dla każdego, kto chce stworzyć własny sklep internetowy od podstaw lub wprowadzić ulepszenia do istniejącej.

Sprzedaż konkretnej linii produktów

Pierwszym krokiem do sprzedaży konkretnej linii produktów jest zdecydować, co chcesz sprzedawać. Czy chcesz skupić się na biżuterii, lub odzieży? Może jesteś zainteresowany sprzedażą produktów dla dzieci lub zabawek dla zwierząt domowych. Możesz wybierać spośród nieskończonej ilość kategorii i znaleźć swoją unikalną niszę, w którą się zagłębisz.

Jeśli pomyślisz o tym, ile czasu i wysiłku idzie na znalezienie odpowiedniego produktu dla sklepu eCommerce, to ma sens, dlaczego ludzie, którzy już zrobili wszystkie swoje badania, byliby skłonni zapłacić za to doświadczenie z góry, kiedy otwierają nowy sklep online.

Drugi krok polega na upewnieniu się, że sprzedajesz właściwy produkt. Będziesz potrzebował wysokiej jakości linii produktów, która zapewnia wartość dla twoich klientów i wspiera ich gwarancjami, takimi jak 100% gwarancja satysfakcji, jeśli nie są całkowicie zadowoleni z zakupu (wszystko inne powinno podążać za tą zasadą).

Zrozum, kim jest Twoja publiczność

Na początek ważne jest, aby zrozumieć, kim jest Twoja publiczność. Musisz wiedzieć, jakie rzeczy by ich interesowały i dlaczego mieliby odwiedzać Twój sklep. Można to zrobić zadając pytania typu “co oferuję?” lub “komu sprzedaję?”.

Pomoże Ci to zawęzić grupę docelową. Na przykład: Jeśli ktoś szuka okularów przeciwsłonecznych, ale nie jest pewien, które pasują do ich kształtu twarzy i preferencji stylistycznych, to chętniej wejdą do Internetu i zrobią krótki research, ponieważ jest to łatwiejsze niż próbowanie dziesiątek par osobiście.

Opowiedz historię za pomocą swojej marki

Nie musisz być powieściopisarzem czy scenarzystą, aby opowiedzieć historię, która zadziała na korzyść Twojej marki. Możesz to zrobić za pomocą słów, obrazów i wideo. Historie są ważne, ponieważ przekazują informacje w sposób, do którego ludzie mogą się odnieść. Na przykład, jeśli sprzedajesz online organiczne produkty do pielęgnacji skóry, opowiedzenie historii o tym, jak zacząłeś je wytwarzać w swojej kuchni, może pomóc ludziom zobaczyć, z jaką pasją podchodzisz do tego, co robisz – i sprawić, że w rezultacie będą bardziej skłonni zaufać Twoim produktom.

Ważne jest również, aby nie opowiadać tylko jednej historii, ale raczej kilka: każda z nich może wyrażać różne aspekty tego, co składa się na Twoją tożsamość jako marki lub właściciela firmy, tak aby ludzie zrozumieli, dlaczego jest to przedmiot warty zakupu od nich (w przeciwieństwie do kogoś innego). Kiedy te historie łączą się w jedną na wielu platformach – twoi konsumenci postrzegają ją jako kampanię reklamową na dużą skalę.

Wykorzystaj studia przypadków, aby zbudować zaufanie

Kiedy tworzysz nową stronę internetową i chcesz sprzedawać produkty, pomocne może być zamieszczenie studiów przypadków Twojego produktu. Studia przypadków to historie o tym, jak ludzie używali Twojego produktu. Mogą one pokazywać wyniki, które zostały osiągnięte, lub jak ktoś pokonał coś dzięki użyciu twojego produktu.

Studia przypadków pomagają budować zaufanie potencjalnych klientów, ponieważ pokazują, że inni ludzie z powodzeniem używali Twojego produktu i uznali go za korzystny. Kiedy klient widzi inną osobę, która była na jego miejscu, może czuć się bardziej pewny, że będzie w stanie użyć tego samego typu rozwiązania dla siebie!

Dodatkowo, studia przypadków dają potencjalnym klientom wyobrażenie o tym, jak mogą wyglądać wyniki, jeśli dokonają zakupu u Ciebie, a nie u innego konkurenta.

Poznaj dobrze branżę

Kiedy już określisz cel swojego sklepu internetowego i podejmiesz kroki, aby zapewnić mu sukces, czas dobrze poznać branżę. To właśnie w tym miejscu posiadanie planu pomoże ukierunkować Twój proces nauki.

Aby upewnić się, że ten kolejny krok pójdzie gładko, zalecamy, abyś przed spotkaniem z konsultantami-ekspertami zrobił trochę badań na własną rękę. Istnieje kilka sposobów, aby przejść do tych badań:

  1. Sprawdź sklep internetowy, taki jak Amazon i eBay, które oferują informacje o tym, jak działają. Dowiesz się, jakie rodzaje produktów sprzedają się dobrze za pośrednictwem tych stron, a także ile zysków można osiągnąć sprzedając je tam.
  2. Czytaj książki i artykuły związane z branżą. Wiele przydatnych informacji można znaleźć w tych źródłach; pamiętaj jednak, że niektórzy autorzy mogą nie zawsze dostarczać całkowicie dokładnych informacji na swój temat ze względu na jego subiektywny charakter.
Twórz ciekawe wizualizacje

Kiedy tworzysz sklep internetowy, ważne jest, aby używać obrazów, które są jasne, łatwe do zrozumienia i istotne. Twoje obrazy powinny być wysokiej rozdzielczości i w odpowiednim formacie. Możesz także użyć wizualizacji, takich jak wykresy, aby Twoi klienci zrozumieli, co sprzedajesz.

  1. Użyj szerokiego zakresu obrazów. Im bardziej zróżnicowany jest twój wybór obrazów, tym większa szansa, że będziesz miał coś sprzedać bez konieczności pisania dużo tekstu w ogóle! Upewnij się, że te zdjęcia są wysokiej rozdzielczości i jakości (rozmazane lub rozpikselowane). Jeśli to możliwe, spraw żeby wyglądały profesjonalnie.
  2. Dołącz opisy do każdego zdjęcia na swojej stronie, aby klienci wiedzieli dokładnie, na co patrzą, zanim klikną; pomoże im to również zdecydować, czy ten produkt będzie działał dobrze dla ich potrzeb w oparciu o to, co dokładnie zostało pokazane, a nie tylko widząc losowe zdjęcia bez jakiegokolwiek kontekstu.
Regularnie aktualizuj swoją stronę

Znaczenie regularnych aktualizacji jest czymś nie do przecenienia. Jeśli chcesz, aby Twój sklep internetowy był na szczycie i pozostał konkurencyjny, musisz upewnić się, że jest on stale rozwijany i ulepszany. To, jak często będziesz dokonywał aktualizacji, zależy od wielkości Twojego biznesu i ilości czasu, jaki masz pod ręką, ale zalecamy aktualizację co najmniej raz w miesiącu.

Jednak równie ważne jak częstotliwość aktualizacji jest to, co dokładnie się w nich znajduje: treść powinna być zawsze angażująca i istotna dla odwiedzających – powinna dawać im to, czego potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie lub wyjść z jakimś rodzajem wiedzy (nie tylko o produktach). Oznacza to, że należy zachować świeżość, wprowadzając nowe elementy, takie jak filmy lub wpisy na blogu.

Jeśli to wszystko brzmi dla ciebie dość przytłaczająco, to nic dziwnego – w końcu zarabianie pieniędzy też nie jest łatwą pracą! Jednak istnieje wiele zasobów, które oferują wskazówki dotyczące efektywnego zarządzania czasem, więc nie martw się na zapas!

Wdrażaj taktykę SEO
  1. Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Najbardziej podstawową strategią SEO jest upewnienie się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek poprzez użycie odpowiednich słów kluczowych i fraz w witrynie, zwłaszcza w meta tagach, treści i adresach URL. Możesz również zoptymalizować nawigację w witrynie, dodając pasek menu.
  2. Użyj taktyki marketingu w mediach społecznościowych. Marketing w mediach społecznościowych może pomóc Ci dotrzeć do nowych odbiorców i zyskać widoczność online, dzięki czemu potencjalni klienci dowiedzą się o Twojej firmie z ich sieci społecznościowych, a nie z tradycyjnych reklam, takich jak reklamy drukowane lub reklamy telewizyjne. W związku z tym ważne jest, aby być aktywnym na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, które są popularne wśród docelowej demografii twoich odbiorców (np. millenialsów).
Mądrze korzystaj z mediów społecznościowych

Media społecznościowe to jeden z najlepszych sposobów na promowanie swojej marki, budowanie społeczności i tworzenie świadomości.

Możesz użyć mediów społecznościowych, aby uzyskać informacje zwrotne od potencjalnych klientów, znaleźć nowe możliwości, a nawet znaleźć nowych klientów.

Wykorzystaj media społecznościowe do interakcji z klientami i potencjalnymi klientami. Staraj się być aktywny w mediach społecznościowych i reaguj natychmiast, gdy ludzie komentują Twoje posty. W ten sposób pokażesz, że zależy Ci na klientach i jesteś gotów im pomóc, jeśli mają pytania lub problemy z Twoimi produktami lub usługami.

Ważną rzeczą do zapamiętania podczas budowania sklepu internetowego jest rozważenie doświadczenia użytkownika i upewnienie się, że jest to to, czego oczekuje.

Twoi użytkownicy będą odwiedzać Twój sklep internetowy na urządzeniach mobilnych; oznacza to, że Twoja strona powinna być responsywna, więc może się dostosować w oparciu o rozmiar ich przeglądarki.

Musisz również upewnić się, że jest to to, czego chcą Twoi odbiorcy. Obejmuje to rzeczy takie jak projekt, kolory i styl, ceny itp. ale także koszyk na zakupy i dostępne opcje płatności.

Wreszcie, należy rozważyć, czy ty jesteś w stanie sprostać tym wszystkim wymaganiom, dysponujesz odpowiednią ilością czasu i możesz w wystarczającym stopniu zaangażować się w to przedsięwzięcie.

Podsumowanie

Jeśli nadal zastanawiasz się nad budową swojego sklepu internetowego, nie czekaj dłużej. Skontaktuj się z nami i zaprojektuj swoją wymarzoną witrynę!

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?