phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

11 grudnia 2022

zegar

5 min na przeczytanie

blog

Dedykowana strona błędu 404 – dlaczego taka ważna?

Dobra strona błędu 404 jest niezbędnym elementem każdej strony internetowej, jednak wiele firm jej nie posiada. Może to oznaczać, że odwiedzający będą sfrustrowani, gdy klikną na link, który nigdzie ich nie zaprowadzi. Oznacza to również, że mogą nie wrócić na Twoją stronę. Dedykowana strona błędu pozwala użytkownikom wiedzieć, co się stało i daje im możliwość naprawienia tego błędu lub kontynuowania życia.

Błąd 404 to częsty problem każdej strony internetowej.

Błąd 404 to częsty problem każdej strony internetowej. Błąd 404 oznacza, że strona nie mogła zostać znaleziona na serwerze. Pojawia się, gdy użytkownik próbuje podążać za zepsutym lub martwym linkiem.

Istnieje wiele powodów, dla których ludzie otrzymają błędy 404, ale jednym z najczęstszych jest to, że połączyłeś się z zewnętrzną stroną bez odpowiedniego sprawdzenia jej ważności. Na przykład, jeśli łączysz się z innym postem na blogu i nie ma żadnych rzeczywistych postów dostępnych na tym blogu, to pokaże się jako błąd 404, gdy ktoś spróbuje uzyskać dostęp do niego za pośrednictwem twojego linku. To samo dotyczy linków w obrębie własnej witryny: Jeśli stworzyłeś strony w WordPressie, ale jeszcze ich nie opublikowałeś (lub być może zapomniałeś o nich), te strony będą pokazywać się jako niedziałające linki, dopóki nie zostaną opublikowane w Twojej witrynie!

Najlepszym sposobem na znalezienie tego typu błędów w witrynie jest przeskanowanie jej odpowiednim narzędziem (więcej na ten temat w naszym wpisie na blogu). Dzięki temu mamy pewność, iż strona jest w pełni sprawna, a wszystkie linki prowadzą do odpowiedniej lokalizacji bez wywoływania zakłopotania u użytkowników.

Dlaczego strona z błędem 404 jest ważna?

Strona błędu 404 jest ważna z dwóch powodów. Utrzymuje odwiedzających w Twojej witrynie, a także zapewnia wspaniałe doświadczenie użytkownika. Odwiedzający powinni być w stanie znaleźć to, czego szukają na Twojej stronie. Jeśli nie mogą tego znaleźć, wtedy przeniosą się na inną stronę, gdzie mogą łatwo uzyskać to, czego potrzebują.

Ważne jest również, aby zapewnić wspaniałe doświadczenie użytkownika, ponieważ będzie to zachęcać do ponownych wizyt od użytkowników, którzy mieli dobre doświadczenia z firmą lub stroną internetową w przeszłości. Chcesz, aby ludzie wracali ponownie? Upewnij się, że zawierasz treści, które są łatwe do zrozumienia i istotne dla użytkowników, aby w przypadku wystąpienia błędu, odwiedzający nie odchodzili wściekli, ale zamiast tego byli zadowoleni z tego, jak szybko zareagowałeś (i naprawiłeś) dany problem.

Jak stworzyć dobrą stronę 404?
  1. Spraw, aby Twoja strona błędu 404 była prosta i czysta.
  2. Dołącz link do swojej strony głównej, strony kontaktowej i strony FAQ (jeśli ją masz).
  3. Dołącz linki do mediów społecznościowych, takich jak profile na Facebooku i Twitterze, aby odwiedzający mogli Cię tam śledzić, jeśli są zainteresowani tym, co robisz w sieci.
  4. Dodaj wpisy na blogu istotne dla treści na tej konkretnej stronie lub wpis na blogu, który mógł zostać błędnie połączony i wysłany tutaj przez pomyłkę.
Co powinno znaleźć się w Twojej własnej stronie 404?
  1. Przyjazny ton: Powinieneś użyć przyjaznego, konwersacyjnego tonu. To dlatego, że większość ludzi będzie zirytowana, gdy zobaczą stronę błędu 404. Będą sfrustrowani i będą chcieli wiedzieć, co się stało natychmiast. Im więcej możesz zrobić, aby wyjaśnić, co się stało i dlaczego, tym lepiej!
  2. Linki: Powinieneś zawrzeć linki wskazujące z powrotem na stronę główną Twojej witryny, stronę kontaktową i centrum pomocy (jeśli masz). Jeśli jeszcze nie masz tych stron na swojej stronie, teraz jest świetny czas, aby ten błąd poprawić!
  3. Linki do mediów społecznościowych: Wszyscy kochamy media społecznościowe – więc linkowanie profili mediów społecznościowych lub stron może być również pomocne dla klientów, którzy chcą uzyskać więcej informacji od Ciebie lub jak mogą skontaktować się z kimś w Twojej firmie w razie potrzeby.
  4. Link Sitemap: Nigdy nie zaszkodzi dodanie menu z nawigacją – pozwili to użytkownikowi w łatwy sposób powrócić na podstronę, której naprawdę szukał przed dotarciem do błędu.
Nie pozwól, aby Twoi odwiedzający dostali 404 Error Page. Daj im możliwość pozostania w kontakcie.

Nie pozwól, aby Twoi goście dostali stronę z błędem 404. Daj im możliwość pozostania w kontakcie.

Odwiedzającym witrynę i klientom łatwo jest się zgubić na Twojej stronie. Mogą nie znaleźć tego, czego szukają, lub po prostu chcą wrócić na właściwą drogę używając przycisku “Powrót” w przeglądarce. Tak czy inaczej, jeśli nie dasz im łatwo dostępnej drogi wyjścia, prawdopodobnie opuszczą stronę natychmiast – i nigdy więcej nie wrócą!

Najlepszym sposobem działania, gdy tak się stanie, jest przekierowanie ich od razu za pomocą automatycznego linku, który mówi coś w stylu: “Oops! Możemy pomóc Ci znaleźć to, czego szukasz“. Ta wiadomość powinna zawierać obraz z tekstem, który czyta coś w stylu “Kliknij tytaj, aby powrócić na stronę główną“. Upewnij się, że przekierowanie używa HTTPS, aby nie wyglądało podejrzanie i upewnij się, że nie ma luki między tym, gdzie użytkownik jest i gdzie trafi po kliknięciu z tej strony (poza przekierowaniem gdzie indziej).

Podsumowanie

Nie pozwól, aby Twoi goście otrzymali stronę z błędem 404. Daj im możliwość pozostania w kontakcie!

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?