
25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
11 grudnia 2022
5 min na przeczytanie
Dobra strona błędu 404 jest niezbędnym elementem każdej strony internetowej, jednak wiele firm jej nie posiada. Może to oznaczać, że odwiedzający będą sfrustrowani, gdy klikną na link, który nigdzie ich nie zaprowadzi. Oznacza to również, że mogą nie wrócić na Twoją stronę. Dedykowana strona błędu pozwala użytkownikom wiedzieć, co się stało i daje im możliwość naprawienia tego błędu lub kontynuowania życia.
Błąd 404 to częsty problem każdej strony internetowej. Błąd 404 oznacza, że strona nie mogła zostać znaleziona na serwerze. Pojawia się, gdy użytkownik próbuje podążać za zepsutym lub martwym linkiem.
Istnieje wiele powodów, dla których ludzie otrzymają błędy 404, ale jednym z najczęstszych jest to, że połączyłeś się z zewnętrzną stroną bez odpowiedniego sprawdzenia jej ważności. Na przykład, jeśli łączysz się z innym postem na blogu i nie ma żadnych rzeczywistych postów dostępnych na tym blogu, to pokaże się jako błąd 404, gdy ktoś spróbuje uzyskać dostęp do niego za pośrednictwem twojego linku. To samo dotyczy linków w obrębie własnej witryny: Jeśli stworzyłeś strony w WordPressie, ale jeszcze ich nie opublikowałeś (lub być może zapomniałeś o nich), te strony będą pokazywać się jako niedziałające linki, dopóki nie zostaną opublikowane w Twojej witrynie!
Najlepszym sposobem na znalezienie tego typu błędów w witrynie jest przeskanowanie jej odpowiednim narzędziem (więcej na ten temat w naszym wpisie na blogu). Dzięki temu mamy pewność, iż strona jest w pełni sprawna, a wszystkie linki prowadzą do odpowiedniej lokalizacji bez wywoływania zakłopotania u użytkowników.
Strona błędu 404 jest ważna z dwóch powodów. Utrzymuje odwiedzających w Twojej witrynie, a także zapewnia wspaniałe doświadczenie użytkownika. Odwiedzający powinni być w stanie znaleźć to, czego szukają na Twojej stronie. Jeśli nie mogą tego znaleźć, wtedy przeniosą się na inną stronę, gdzie mogą łatwo uzyskać to, czego potrzebują.
Ważne jest również, aby zapewnić wspaniałe doświadczenie użytkownika, ponieważ będzie to zachęcać do ponownych wizyt od użytkowników, którzy mieli dobre doświadczenia z firmą lub stroną internetową w przeszłości. Chcesz, aby ludzie wracali ponownie? Upewnij się, że zawierasz treści, które są łatwe do zrozumienia i istotne dla użytkowników, aby w przypadku wystąpienia błędu, odwiedzający nie odchodzili wściekli, ale zamiast tego byli zadowoleni z tego, jak szybko zareagowałeś (i naprawiłeś) dany problem.
Nie pozwól, aby Twoi goście dostali stronę z błędem 404. Daj im możliwość pozostania w kontakcie.
Odwiedzającym witrynę i klientom łatwo jest się zgubić na Twojej stronie. Mogą nie znaleźć tego, czego szukają, lub po prostu chcą wrócić na właściwą drogę używając przycisku “Powrót” w przeglądarce. Tak czy inaczej, jeśli nie dasz im łatwo dostępnej drogi wyjścia, prawdopodobnie opuszczą stronę natychmiast – i nigdy więcej nie wrócą!
Najlepszym sposobem działania, gdy tak się stanie, jest przekierowanie ich od razu za pomocą automatycznego linku, który mówi coś w stylu: “Oops! Możemy pomóc Ci znaleźć to, czego szukasz“. Ta wiadomość powinna zawierać obraz z tekstem, który czyta coś w stylu “Kliknij tytaj, aby powrócić na stronę główną“. Upewnij się, że przekierowanie używa HTTPS, aby nie wyglądało podejrzanie i upewnij się, że nie ma luki między tym, gdzie użytkownik jest i gdzie trafi po kliknięciu z tej strony (poza przekierowaniem gdzie indziej).
Nie pozwól, aby Twoi goście otrzymali stronę z błędem 404. Daj im możliwość pozostania w kontakcie!