phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

27 marca 2023

zegar

5 min na przeczytanie

blog

Projektowanie logo firmy – 5 prostych kroków

Projektowanie logo firmy, choć wydaje się być dość prostym zabiegiem, wymaga wielu starań, przemyśleń oraz jest stosunkowo zawiłym procesem. W poniższym artykule przedstawimy kilka prostych kroków do zaprojektowania logo, które doskonale reprezentuje Twoją firmę. Opowiemy o tym, jak tworzyć pomysły, uzyskać informacje zwrotne na ich temat, a następnie zlecić profesjonalnemu projektantowi, aby Twoja wizja stała się rzeczywistością! 

projektowanie logo firmy - księga znaku

Przyjrzyj się tożsamości marki 

Tożsamość marki to ogólne wrażenie, jakie wywiera na ludziach Twoja firma. Obejmuje ono takie rzeczy jak symbol, kolory, czcionki i styl projektowania. Projektowanie logo firmy należy zawsze rozpocząć od rozeznania w branży klienta oraz jego odbiorców, do których będzie skierowana oferta. Przeprowadzenie badania we wszystkich tych aspektach wymaga wielu dogłębnych badań, ale inwestycja czasu jest tego warta. Bez solidnej wiedzy na temat branży klienta, nie można stworzyć projektu, który z powodzeniem odróżni się od najbliższej konkurencji. Nie należy jednak wybiegać zbyt daleko z pomysłami, aby przedstawić to, co robi firma. Większość dużych marek samochodowych nie ma w swoim logo symbolu auta, ale mimo wszystko wyróżnia się na tle konkurencji i jest powszechnie rozpoznawalne.

Burza mózgów i mapowanie myśli

Burza mózgów to proces twórczy. Jest to sposób na generowanie różnych pomysłów, z których niektóre mogą nie być oczywiste na początku. Używając różnych metod i technik, można wymyślić bardziej interesujące i unikalne pomysły niż podczas działań podjętych na własną rękę. Burza mózgów może być zabawnym i ekscytującym procesem, który pozwala wymyślić wiele różnych i innowacyjnych projektów. Im więcej osób uczestniczy w sesji burzy mózgów, tym więcej pomysłów zostanie wygenerowanych.

Warto spisać wszystkie pomysły na kartce, a następnie stworzyć mapę myśli ze skojarzeniami. Taki proces to idealny wstęp rozpoczynający projektowanie logo firmy. 

Uzyskaj informacje zwrotne od współpracowników i interesariuszy

Kiedy masz już kilka pomysłów, czas na uzyskanie opinii od współpracowników i interesariuszy. Najlepszym sposobem na to jest skorzystanie z wytycznych dotyczących marki firmy (jeśli takie istnieją), które pomogą Ci uniknąć popełnienia poważnych błędów przy wyborze projektu. Po zebraniu wstępnych opinii od współpracowników, przyjrzyj się jeszcze raz wszystkim projektom i zdecyduj, który kierunek jest właściwy dla tego projektu. Po raz kolejny skorzystaj z wszelkich dostępnych źródeł – czy to będzie poproszenie przyjaciół o radę, czy rozeznanie rynku i poszukanie inspiracji. Jeśli chodzi o projektowanie logo firmy i tożsamość marki, trendy najlepiej pozostawić branży modowej. Stworzony znak powinien posłużyć na dłużej i nie ulegać wpływowi czasu. Długowieczność jest tutaj kluczowa.

Zleć profesjonaliście projektowanie logo firmy

Jeśli chcesz uniknąć bólu głowy od skomplikowanego procesu projektowego najlepiej zleć to  zadanie specjaliście. Dobry projektant będzie miał lepsze zrozumienie zasad projektowania i będzie w stanie stworzyć coś, co jest skalowalne i istotne dla Twojej branży. 

Upewnij się, że jest on skalowalny, prosty i odpowiedni dla Twojej branży

Powinieneś również mieć pewność, że Twoje logo może być używane na różnych nośnikach. Oznacza to, że musi dobrze wyglądać zarówno przy druku czarno-białym, jak i przy druku kolorowym. Jeśli planujesz wykorzystać swoje logo na stronie internetowej, upewnij się, że będzie dobrze działać z różnymi przeglądarkami i rozdzielczościami ekranu.

Upewnij się, że tekst jest czytelny z daleka (pomyśl o billboardach!), ale także z bliska (pomyśl o wizytówkach). Upewnij się, że nie ma żadnych trudnych do odczytania czcionek lub małych szczegółów, które mogłyby się zgubić na mniejszych powierzchniach, takich jak papier firmowy lub strony internetowe!

Na koniec pamiętaj o branży, do której kierujesz ten nowy element projektu: czy projekt odzwierciedla to, kim są? Czy pomaga im wyróżnić się wśród konkurencji?

Stworzenie logo firmy, które właściwie ją reprezentuje, może być trudne, ale jest warte wysiłku!

Logo jest jednym z najważniejszych elementów w tworzeniu przyszłej marki. Pomaga ludziom zapamiętać Twoją firmę i odróżnia Cię od konkurencji. Projektowanie logo firmy to proces zawiły, choć na pierwszy rzut oka wymyślenie znaku może wydawać się proste i oczywiste. Aby sprzedawać produkty na arenie międzynarodowej, marka musi ,,mówić wieloma językami”, a łatwe do zidentyfikowania symbole nie wymagają tłumaczenia. Dlatego idealnie tutaj sprawdzi się powiedzenie, że najprostsze rozwiązania są często najskuteczniejsze. Prostota sprawia, że projekt jest bardziej wszechstronny. Przyjęcie minimalistycznego podejścia pozwoli na wykorzystanie logo w wielu różnych miejscach jak: wizytówki, billboardy czy strona internetowa

Projektowanie logo firmy – pomożemy!

Jeśli zastosujesz się do tych pięciu kroków, będziesz na dobrej drodze do stworzenia logo, które właściwie reprezentuje Twoją firmę. Dzięki odpowiedniemu brandingowi firmy mogą zwiększyć postrzeganą wartość swoich produktów, nawiązać relacje z klientami oraz pielęgnować te relacje, tworząc więź na całe życie. Dlatego bardzo istotne jest, aby w procesie projektowania logo firmy sięgnąć po pomoc kogoś, kto ma doświadczenie w projektowaniu logo lub materiałów brandingowych.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?