25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
21 listopada 2021
7 min na przeczytanie
Bardzo często otrzymujemy od Was pytania, jaki powinien być następny krok po stworzeniu strony internetowej dla Waszej działalności. Budowanie wizerunku w sieci nie jest procesem łatwym, prostym, ani oczywistym. Jest to skomplikowana procedura, której realizacja powinna zostać podzielona na kilka podstawowych części. Skoro masz już stronę, to podejrzewam, że etapy analizy rynku, pozyskiwania informacji o marce, projektowania marki, budowania strategii, tworzenia logo, wizerunku i systematyzowania projektów są już za Tobą (jeżeli nie – zapraszamy do kontaktu, aby to szybko nadrobić). Tworzenie strony internetowej jest ostatnim krokiem prowadzącym do uruchomienia działalności i rozpoczęcia prac związanych z marką. Nie ma znaczenia, czy jest to nowy sklep internetowy, strona wizytówkowa, czy portal online. Prace te powinny być zwieńczeniem procesu tworzenia marki jako całość.
Po zakończeniu prac nad stroną przychodzi ostatni krok – Zbudowanie strategii dotyczącej sposobu pozyskiwania klientów oraz docierania do tzw. konwersji. Strona internetowa jest jak pojedyncze drzewo w lesie. Z zasady niczym się nie różni od pozostałych drzew. Zdecydowana większość osób kompletnie nie wie o istnieniu Twojej firmy, o Twojej stronie, ani o tym co masz do zaoferowania. W związku z tym nie trafi do Ciebie i nie dokona zakupu, nie zadzwoni, ani się nie umówi. Twoja strona pozostanie sama i jeżeli dodatkowo nie będziesz o nią dbał….. będzie ona dla Ciebie jedynie niepotrzebnym kosztem.
Po zakończeniu prac nad stroną, sklepem, czy portalem warto się zastanowić i wybrać jakie metody pozyskiwania ruchu powinny zostać zastosowane, aby sprowadzić użytkowników i zdobywać założone cele. Bardzo dobrym przykładem obrazującym jak działa marketing internetowy jest e-commerce. Proszę się zastanowić – kto z nas spędza czas w internecie poszukując stron internetowych nowo tworzonych sklepów? Nikt. Właśnie z tego powodu należy użytkownikowi pokazać swoją ofertę, dotrzeć do niego poprzez reklamę, profil Facebook, Instagram -> pokazać, że sklep istnieje, co ma do zaoferowania oraz budować świadomość o marce. Są to działania długofalowe, a każde z nich ma całkowicie inną specyfikę.
Całkowicie podstawowym pomysłem na sprowadzenie ruchu na stronę jest wykorzystanie płatnego ruchu poprzez Google Ads. Jest to inwestycja, której zadaniem jest przeznaczenie części marży produktowej na pozyskanie klienta, doprowadzenie go na stronę, ale także na zwiększenie świadomości o marce i zaufania potencjalnych klientów. W końcu mówi się, że:
De nihilio nihil fit [łac. z niczego nic nie powstaje].
To zdanie pasuje do działalności w sieci w 100%. Nic nie powstaje bez inwestycji. Kampanie reklamowe dają ciągły i stały przypływ klientów, jednakże wymagają inwestycji. Nie bez powodu każda znana nam marka inwestuje duże fundusze w reklamę. Zwiększają oni świadomość o marce, zdanie na jej temat, ale także generują dochody. Istnieje bardzo dużo firm, które robią mniej do Ciebie. Nie starają się i nie przykładają uwagi do wyglądu strony. Włączyli reklamę na stronie i opierają na jej podstawie wszystkie dochody swojej firmy. Niejednokrotnie taka osoba wyjdzie na tym lepiej, niż ty, gdyż – bez inwestycji nic nie powstaje.
Spec od IT utworzy dla Ciebie kampanię reklamową. Skonfiguruje jej parametry, odpowiednio przygotuje analitykę, śledzenie konwersji, a w trakcie trwania kampanii możemy prowadzić jej optymalizację, aby jak najlepiej wykorzystać przeznaczany budżet.
Krążą opinie, że przecież każdy może sobie wejść i założyć kampanię reklamową samemu. Co więc daje korzystanie z agencji? Co możesz zyskać dzięki korzystaniu z naszych usług?
Chwilę po tym, jak założysz kampanię reklamową powinieneś zacząć się zastanawiać w jaki sposób uzyskać spójność swojej marki. Konsument XXI wieku oczekuje, że strategia marketingowa Twojej marki będzie spójna i pełna. Ale co to tak naprawdę oznacza? Schemat holistycznej kampanii marketingowej zawiera reklamę w Google Ads, ale poza nią również produktową, remarketing i wizerunek marki. I na tym ostatnim chciałbym się jeszcze skupić. Statystyczny konsument przed podjęciem decyzji zakupowej przegląda wyniki wyszukiwania w Google. Gdyby to było tak proste nie byłoby konieczności dalszej pracy.
Po tym jak klient znajdzie Twoją firmę może pójść na Instagram i zobaczyć przykładowe realizacje. Może on również odnaleźć Twoją firmę na Facebook’u i sprawdzić co się u was działo w ostatnim czasie. Na koniec wróci on na stronę i w zależności od jakości wizji, jaką zbudowaliśmy w jego głowie dokona zakupy bądź zrezygnuje.
W tym momencie z pomocą również przychodzi Spec od IT. Zespół osób wyspecjalizowanych w tworzeniu wpisów w social media oraz utrzymujących kontakt Twojej firmy z klientami z chęcią przejmie od Ciebie problem utrzymania funpage i social media. Zajmiemy się dodawaniem wpisów, odpowiadaniem na komentarze i przygotowywaniem grafik reklamowych.