phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

21 listopada 2021

zegar

7 min na przeczytanie

blog

Zbudowałeś stronę internetową i co dalej?

Komunikacja marketingowa w Internecie

Bardzo często otrzymujemy od Was pytania, jaki powinien być następny krok po stworzeniu strony internetowej dla Waszej działalności. Budowanie wizerunku w sieci nie jest procesem łatwym, prostym, ani oczywistym. Jest to skomplikowana procedura, której realizacja powinna zostać podzielona na kilka podstawowych części. Skoro masz już stronę, to podejrzewam, że etapy analizy rynku, pozyskiwania informacji o marce, projektowania marki, budowania strategii, tworzenia logo, wizerunku i systematyzowania projektów są już za Tobą (jeżeli nie – zapraszamy do kontaktu, aby to szybko nadrobić). Tworzenie strony internetowej jest ostatnim krokiem prowadzącym do uruchomienia działalności i rozpoczęcia prac związanych z marką. Nie ma znaczenia, czy jest to nowy sklep internetowy, strona wizytówkowa, czy portal online. Prace te powinny być zwieńczeniem procesu tworzenia marki jako całość. 

Po zakończeniu prac nad stroną przychodzi ostatni krok – Zbudowanie strategii dotyczącej sposobu pozyskiwania klientów oraz docierania do tzw. konwersji. Strona internetowa jest jak pojedyncze drzewo w lesie. Z zasady niczym się nie różni od pozostałych drzew. Zdecydowana większość osób kompletnie nie wie o istnieniu Twojej firmy, o Twojej stronie, ani o tym co masz do zaoferowania. W związku z tym nie trafi do Ciebie i nie dokona zakupu, nie zadzwoni, ani się nie umówi. Twoja strona pozostanie sama i jeżeli dodatkowo nie będziesz o nią dbał….. będzie ona dla Ciebie jedynie niepotrzebnym kosztem.

Po zakończeniu prac nad stroną, sklepem, czy portalem warto się zastanowić i wybrać jakie metody pozyskiwania ruchu powinny zostać zastosowane, aby sprowadzić użytkowników i zdobywać założone cele. Bardzo dobrym przykładem obrazującym jak działa marketing internetowy jest e-commerce. Proszę się zastanowić – kto z nas spędza czas w internecie poszukując stron internetowych nowo tworzonych sklepów? Nikt. Właśnie z tego powodu należy użytkownikowi pokazać swoją ofertę, dotrzeć do niego poprzez reklamę, profil Facebook, Instagram -> pokazać, że sklep istnieje, co ma do zaoferowania oraz budować świadomość o marce. Są to działania długofalowe, a każde z nich ma całkowicie inną specyfikę.

Reklama – pozyskiwanie płatnego ruchu

Całkowicie podstawowym pomysłem na sprowadzenie ruchu na stronę jest wykorzystanie płatnego ruchu poprzez Google Ads. Jest to inwestycja, której zadaniem jest przeznaczenie części marży produktowej na pozyskanie klienta, doprowadzenie go na stronę, ale także na zwiększenie świadomości o marce i zaufania potencjalnych klientów. W końcu mówi się, że:

De nihilio nihil fit [łac. z niczego nic nie powstaje].

To zdanie pasuje do działalności w sieci w 100%. Nic nie powstaje bez inwestycji. Kampanie reklamowe dają ciągły i stały przypływ klientów, jednakże wymagają inwestycji. Nie bez powodu każda znana nam marka inwestuje duże fundusze w reklamę. Zwiększają oni świadomość o marce, zdanie na jej temat, ale także generują dochody. Istnieje bardzo dużo firm, które robią mniej do Ciebie. Nie starają się i nie przykładają uwagi do wyglądu strony. Włączyli reklamę na stronie i opierają na jej podstawie wszystkie dochody swojej firmy. Niejednokrotnie taka osoba wyjdzie na tym lepiej, niż ty, gdyż – bez inwestycji nic nie powstaje.

Spec od IT utworzy dla Ciebie kampanię reklamową. Skonfiguruje jej parametry, odpowiednio przygotuje analitykę, śledzenie konwersji, a w trakcie trwania kampanii możemy prowadzić jej optymalizację, aby jak najlepiej wykorzystać przeznaczany budżet.

Krążą opinie, że przecież każdy może sobie wejść i założyć kampanię reklamową samemu. Co więc daje korzystanie z agencji? Co możesz zyskać dzięki korzystaniu z naszych usług?

  1. Stała optymalizacja i poprawianie kampanii daje możliwość zmniejszania kosztu pozyskania pojedynczego kliknięcia. Standardowa reklama wykorzystuje konkretną stawkę za kliknięcie. Jest to podstawowa metoda rozliczania z Google. A co jeżeli ktoś będzie działał w złej wierze i postara się „wyklikać” cały Twój budżet? A jeżeli ktoś wyszuka „najgorsze buty” i zobaczy twoją reklamę? A co jeżeli koszt kliknięcia będzie przekraczał dochód z danego wejścia na stronę? Wszystkie te problemy należy eliminować w czasie. Zajmujemy się analizowaniem wyników kampanii reklamowych, optymalizacją wyników i ciągłym dążeniem do poprawy wyników kampanii poprzez skupienie się na odpowiednich celach i ich dostarczanie.
  2. Programistyczna konfiguracja kampanii to podstawa! Co to oznacza ? Wyświetlanie się w płatnych wynikach wyszukiwania to nie jest wszystko. To jedynie szczyt góry lodowej. Podstawą do profesjonalnej analityki kampanii jest jej bardzo dokładne skonfigurowanie. Skorzystaj z pomocy naszych programistów, aby przygotować swoją witrynę do prowadzenia kampanii reklamowej. Podepniemy wszystkie narzędzia analityczne, skonfigurujemy Twoje konwersje i przygotujemy wszystko to, co jest Ci potrzebne do śledzenia wyników prowadzonych działań marketingowych. Nie musimy koniecznie prowadzić Twoich kampanii. Sam możesz zająć się optymalizacją, korzystaniem z dostarczonych danych – nam powierzasz jedynie podpięcie narzędzi analitycznych, przygotowanie każdego etapu Twojego lejka sprzedażowego. Analiza procesu zakupowego u Twoich klientów daje Ci możliwość śledzenia – w których momentach na stronie internetowej tracisz uwagę kupującego, albo na jakim etapie zakupu gość wychodzi z Twojej strony. Na podstawie tak przygotowanych danych możesz analizować co należy dopracować, co poprawić i gdzie jest „luka” wypuszczająca klientów z Twojej strony. Wszystkie te dane mogą być gromadzone, ale jest ich bardzo dużo i dopiero ich odpowiednie wykorzystanie daje Ci łatwe, przejrzyste i czytelne narzędzie do analizowania Twojej strony, nawyków zakupowych oraz do optymalizowania kampanii reklamowych.
  3. Kompleksowa obsługa kampanii – dzięki skorzystaniu z usług agencji masz możliwość zapomnienia o problemie. Naszym podstawowym zadaniem jest kompleksowe prowadzenie kampanii reklamowych dla naszych klientów. Od konfiguracji witryny, przez przygotowanie kampanii, dobranie słów kluczowych, aż do optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania. Za drobną prowizją z Twojego budżetu możesz zapomnieć o wszystkich problemach związanych z reklamą Twojej firmy. Przejmiemy wszystkie obowiązki i będziemy stale optymalizować uzyskiwane wyniki. Budżet można wykorzystać na wiele sposobów. Naszym zadaniem jest takie dobranie słów kluczowych i parametrów kampanii, aby koszt pojedynczego kliknięcia malał, zwrot z inwestycji się zwiększał, a koszt konwersji był jak najlepszy. Dzięki naszym działaniom masz możliwość uzyskania większej ilości wejść na stronę, większej ilości zakupów, czy kontaktów – bez konieczności zwiększania budżetu.
Prowadzenie social media

Chwilę po tym, jak założysz kampanię reklamową powinieneś zacząć się zastanawiać w jaki sposób uzyskać spójność swojej marki. Konsument XXI wieku oczekuje, że strategia marketingowa Twojej marki będzie spójna i pełna. Ale co to tak naprawdę oznacza? Schemat holistycznej kampanii marketingowej zawiera reklamę w Google Ads, ale poza nią również produktową, remarketing i wizerunek marki. I na tym ostatnim chciałbym się jeszcze skupić. Statystyczny konsument przed podjęciem decyzji zakupowej przegląda wyniki wyszukiwania w Google. Gdyby to było tak proste nie byłoby konieczności dalszej pracy.

Po tym jak klient znajdzie Twoją firmę może pójść na Instagram i zobaczyć przykładowe realizacje. Może on również odnaleźć Twoją firmę na Facebook’u i sprawdzić co się u was działo w ostatnim czasie. Na koniec wróci on na stronę i w zależności od jakości wizji, jaką zbudowaliśmy w jego głowie dokona zakupy bądź zrezygnuje.

W tym momencie z pomocą również przychodzi Spec od IT. Zespół osób wyspecjalizowanych w tworzeniu wpisów w social media oraz utrzymujących kontakt Twojej firmy z klientami z chęcią przejmie od Ciebie problem utrzymania funpage i social media. Zajmiemy się dodawaniem wpisów, odpowiadaniem na komentarze i przygotowywaniem grafik reklamowych.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?