phone
phone mail messenger
close

Wyszukaj

search phone
facebook youtube behance
scrollDown
downarrow

zjedź niżej

author-face

Patryk Paziewski

kalendarz

20 grudnia 2022

zegar

7 min na przeczytanie

blog

Projektowanie stron internetowych – trendy 2023

Branża projektowania stron internetowych stale się rozwija i zmienia. Ze względu na to ważne jest, aby nadążyć za najnowszymi trendami w projektowaniu stron internetowych, jeśli chcesz, aby Twoja witryna działała w najlepszy sposób. W tym poście omówię niektóre z najważniejszych trendów na rok 2023, abyś mógł upewnić się, że Twoja witryna pozostaje na topie i spełnia wizualne i funkcjonalne oczekiwania odbiorców na ten rok! Przecież mówi się, że w obecnych czasach najważniejsze w marketingu jest nadążanie za stale zmieniającymi się trendami… Nadchodzący rok przynosi wiele aktualizacji, zmian i nowości dlatego – zapraszam do lektury!

Rok 2023 rokiem wielkich zmian w projektowaniu stron

Rok 2023 przyniesie wiele zmian w technice i materiałach wykorzystywanych do projektowania stron internetowych. Proces ten znacznie się wydłuży ze względu na coraz trudniejsze procesy oraz bardziej zaawansowane możliwości, które wspierane są przez silniki przeglądarek. W ostatnich czasach widać zdecydowanie zwiększające się znaczenie mediów społecznościowych, rosnący wpływ komplementarności działań marketingowych oraz wpływ user experience na przepływ ścieżki użytkowników. Na znaczeniu zyskują animowane, dynamiczne i zmienne strony internetowe, a znaczenie telefonów i wszelkich urządzeń mobilnych nie traci na wartości.

Technika i projektowanie materiałów

Zostanie to zastosowane do stworzenia bogatszego doświadczenia dla użytkownika, a także do poprawy sposobu postrzegania Twojej marki.

Animacje będą coraz częściej pojawiać się na stronach internetowych, ponieważ dodają im charakteru i osobowości. Responsive design będzie nadal udoskonalany, a strony internetowe będą dostosowywały swój układ w zależności od urządzenia, z którego korzysta użytkownik.

3D również może stać się głównym nurtem w tym roku, ale tylko wtedy, gdy jest używany efektywnie i nie rozprasza treści lub użyteczności. Motion design będzie nadal zyskiwał na popularności, ponieważ marki szukają sposobów na uczynienie swoich stron bardziej wciągającymi; VR i AR są wciąż na wczesnym etapie rozwoju, więc nie możemy spodziewać się jeszcze niczego rewolucyjnego, jednakże należy mieć z tyłu głowy fakt, iż są to nurty, które stale zyskują na popularności!

Zintegrowany marketing: media społecznościowe + strony internetowe

Marketing zintegrowany to najlepszy sposób na dotarcie do klientów. Media społecznościowe to świetny sposób na połączenie się z klientami w bardziej osobisty sposób i sprawienie, że poczują się częścią marki. Korzystanie z mediów społecznościowych jako części projektu witryny może pomóc Ci uzyskać większy ruch i sprzedaż, ponieważ klienci są bardziej skłonni do zakupu od marki, którą śledzą na mediach społecznościowych.

Meta tagi zostaną uproszczone

Meta tagi mają długą historię i były używane do poprawy rankingów wyszukiwarek dla stron internetowych w początkach internetu. Obecnie meta opisy są bardziej o doświadczeniach użytkownika niż SEO. Meta keywords również nie są już bardzo ważne, ponieważ nie wpływają już na ranking. W związku z tym możemy spodziewać się mniej skomplikowanych opisów meta i słów kluczowych zastąpionych prostym opisem firmy lub marki w większości przypadków z kilkoma świetnymi zdjęciami dodanymi tam!

Aktualizacje algorytmu Google

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć, jest to, że aktualizacje algorytmu Google to dobra rzecz. Pomagają one poprawić wyniki wyszukiwania i są częścią powodu, dla którego używamy Google do wyszukiwania informacji w pierwszej kolejności.

Jak więc działają te aktualizacje? Cóż, co jakiś czas Google zmienia swoje algorytmy, aby zaktualizować sposób, w jaki szereguje strony internetowe. Celem tych zmian jest podkreślenie wysokiej jakości treści przy jednoczesnym karaniu witryn o niskiej jakości i spamerskich taktyk, co oznacza, że powinieneś być świadomy wszystkich głównych aktualizacji algorytmu, jak również wszelkich zmian wprowadzonych przez konkurencję lub innych liderów branży.

“łaknienie marek” – marka z misją, cause branding.

Wraz z pojawieniem się marek takich jak Pepsi, które mają misję lub cel, ludzie zaczęli dostrzegać wartość posiadania marki z misją.

Hasło Pepsi “Live for Now” nie było tylko kampanią reklamową – stało się sposobem myślenia i życia całego pokolenia.

Sukces tej kampanii sprawił, że wiele innych firm poszło w jej ślady i stworzyło swoje własne deklaracje misji. Jednak tym firmom brakowało tej samej pasji i szczerości, co Pepsi, gdy tworzyły swój slogan – dlatego nie mogły one powtórzyć tego samego sukcesu i lojalności swoich klientów.

Optymalizacja wyszukiwania głosowego

Optymalizacja wyszukiwania głosowego to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwania głosowego.

Polega on na ulepszeniu treści, nawigacji i projektu witryny, aby ułatwić użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. Wyszukiwanie głosowe będzie się w najbliższych latach bardzo rozwijać. Wynika to ze stałej chęci użytkowników do ułatwiania procesów docierania do treści. Rok 2023 będzie czasem dużych zmian w tej kwestii. Każdy projektant powinien mieć z tyłu głowy fakt, iż strony internetowe powinny coraz mocniej wspierać właśnie obsługę przy pomocy głosu.

User experience na małych ekranach

Urządzenia mobilne stają się coraz bardziej popularne. Użytkownicy oczekują, że będą mogli zrobić wszystko to, co mogą zrobić na komputerze stacjonarnym. Chcą również, aby była ona łatwa w obsłudze, szybka i responsywna. Jeśli nie zaprojektujesz swojej strony dla małego ekranu, stracisz klientów, którzy są gotowi kupić od Ciebie, ale nie korzystają z urządzenia, które najlepiej pasuje do ich potrzeb.

W przyszłości spodziewamy się, że więcej użytkowników niż kiedykolwiek wcześniej będzie korzystać z urządzeń mobilnych (tabletów) zamiast laptopów czy komputerów stacjonarnych podczas przeglądania stron internetowych – zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, takich jak lotniska czy dworce kolejowe, gdzie nie ma już miejsca przy stoliku z gniazdkami!

Bądź świadomy trendów, aby Twoja strona była aktualna i lepiej działała

  1. Poznaj swoich konkurentów i ich strony internetowe.
  2. Poznaj swoich użytkowników, ich potrzeby i to, czego od Ciebie oczekują.
  3. Użyj Google Analytics, aby śledzić zachowanie użytkowników na swojej stronie internetowej (możesz również użyć innych narzędzi do tego celu).
  4. Użyj Google Search Console, aby śledzić słowa kluczowe, których ludzie używają, aby Cię znaleźć i upewnij się, że te słowa kluczowe są zawarte w Twojej treści. Możesz również zobaczyć, czy ktoś linkuje do lub wspomina o konkretnej stronie Twojej na innych stronach, co może przynieść tam większy ruch.
  5. Użyj Narzędzi Google dla Webmasterów (https://www.google.com/webmasters/), aby sprawdzić, czy Twoja strona jest prawidłowo indeksowana przez Google, tak aby użytkownicy mogli ją znaleźć, gdy szukają czegoś związanego z nią; jeśli nie, to upewnij się, że wszystkie strony są indeksowane przez boty za każdym razem, gdy dokonywane są na nich zmiany, ponieważ w przeciwnym razie niektóre obszary mogą w ogóle się nie pojawić, gdy ktoś próbuje wyszukać coś konkretnego na temat tylko jednej części strony – np. pytania typu “jak…”?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł dał Ci wgląd w najnowsze trendy w projektowaniu stron internetowych. Nadążając za tymi trendami, Twoja strona będzie w stanie przyciągnąć więcej odwiedzających i przekształcić ich w klientów.

Kilka słów o autorze
Twarz
Patryk Paziewski
CEO

Właściciel i założyciel agencji interaktywnej prowadzący działalność na terenie miasta Bielsko-Biała. Programista, grafik i certyfikowany marketer internetowy. Z zamiłowania WebMaster z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zespołów programistycznych.

Ponad 100 firm
zaufało naszym kompetencjom

client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
client
#SPECODIT

Sprawdzony sposób na poprawę strony i marketingu firmy...

Czy Twoje działania marketingowe i strona internetowa przyciągają odpowiednią ilość potencjalnych klientów? Posiadasz już swoją wymarzoną stronę, która jest nowoczesna, szybka i dostosowana do urządzeń mobilnych?