25 kwietnia 2023
Strona internetowa dla dewelopera, czyli niepowtarzalny projekt, który podkreśli wszystkie zalety inwestycji
Patryk Paziewski
20 grudnia 2022
7 min na przeczytanie
Branża projektowania stron internetowych stale się rozwija i zmienia. Ze względu na to ważne jest, aby nadążyć za najnowszymi trendami w projektowaniu stron internetowych, jeśli chcesz, aby Twoja witryna działała w najlepszy sposób. W tym poście omówię niektóre z najważniejszych trendów na rok 2023, abyś mógł upewnić się, że Twoja witryna pozostaje na topie i spełnia wizualne i funkcjonalne oczekiwania odbiorców na ten rok! Przecież mówi się, że w obecnych czasach najważniejsze w marketingu jest nadążanie za stale zmieniającymi się trendami… Nadchodzący rok przynosi wiele aktualizacji, zmian i nowości dlatego – zapraszam do lektury!
Rok 2023 przyniesie wiele zmian w technice i materiałach wykorzystywanych do projektowania stron internetowych. Proces ten znacznie się wydłuży ze względu na coraz trudniejsze procesy oraz bardziej zaawansowane możliwości, które wspierane są przez silniki przeglądarek. W ostatnich czasach widać zdecydowanie zwiększające się znaczenie mediów społecznościowych, rosnący wpływ komplementarności działań marketingowych oraz wpływ user experience na przepływ ścieżki użytkowników. Na znaczeniu zyskują animowane, dynamiczne i zmienne strony internetowe, a znaczenie telefonów i wszelkich urządzeń mobilnych nie traci na wartości.
Zostanie to zastosowane do stworzenia bogatszego doświadczenia dla użytkownika, a także do poprawy sposobu postrzegania Twojej marki.
Animacje będą coraz częściej pojawiać się na stronach internetowych, ponieważ dodają im charakteru i osobowości. Responsive design będzie nadal udoskonalany, a strony internetowe będą dostosowywały swój układ w zależności od urządzenia, z którego korzysta użytkownik.
3D również może stać się głównym nurtem w tym roku, ale tylko wtedy, gdy jest używany efektywnie i nie rozprasza treści lub użyteczności. Motion design będzie nadal zyskiwał na popularności, ponieważ marki szukają sposobów na uczynienie swoich stron bardziej wciągającymi; VR i AR są wciąż na wczesnym etapie rozwoju, więc nie możemy spodziewać się jeszcze niczego rewolucyjnego, jednakże należy mieć z tyłu głowy fakt, iż są to nurty, które stale zyskują na popularności!
Marketing zintegrowany to najlepszy sposób na dotarcie do klientów. Media społecznościowe to świetny sposób na połączenie się z klientami w bardziej osobisty sposób i sprawienie, że poczują się częścią marki. Korzystanie z mediów społecznościowych jako części projektu witryny może pomóc Ci uzyskać większy ruch i sprzedaż, ponieważ klienci są bardziej skłonni do zakupu od marki, którą śledzą na mediach społecznościowych.
Meta tagi mają długą historię i były używane do poprawy rankingów wyszukiwarek dla stron internetowych w początkach internetu. Obecnie meta opisy są bardziej o doświadczeniach użytkownika niż SEO. Meta keywords również nie są już bardzo ważne, ponieważ nie wpływają już na ranking. W związku z tym możemy spodziewać się mniej skomplikowanych opisów meta i słów kluczowych zastąpionych prostym opisem firmy lub marki w większości przypadków z kilkoma świetnymi zdjęciami dodanymi tam!
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć, jest to, że aktualizacje algorytmu Google to dobra rzecz. Pomagają one poprawić wyniki wyszukiwania i są częścią powodu, dla którego używamy Google do wyszukiwania informacji w pierwszej kolejności.
Jak więc działają te aktualizacje? Cóż, co jakiś czas Google zmienia swoje algorytmy, aby zaktualizować sposób, w jaki szereguje strony internetowe. Celem tych zmian jest podkreślenie wysokiej jakości treści przy jednoczesnym karaniu witryn o niskiej jakości i spamerskich taktyk, co oznacza, że powinieneś być świadomy wszystkich głównych aktualizacji algorytmu, jak również wszelkich zmian wprowadzonych przez konkurencję lub innych liderów branży.
Wraz z pojawieniem się marek takich jak Pepsi, które mają misję lub cel, ludzie zaczęli dostrzegać wartość posiadania marki z misją.
Hasło Pepsi “Live for Now” nie było tylko kampanią reklamową – stało się sposobem myślenia i życia całego pokolenia.
Sukces tej kampanii sprawił, że wiele innych firm poszło w jej ślady i stworzyło swoje własne deklaracje misji. Jednak tym firmom brakowało tej samej pasji i szczerości, co Pepsi, gdy tworzyły swój slogan – dlatego nie mogły one powtórzyć tego samego sukcesu i lojalności swoich klientów.
Optymalizacja wyszukiwania głosowego to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwania głosowego.
Polega on na ulepszeniu treści, nawigacji i projektu witryny, aby ułatwić użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. Wyszukiwanie głosowe będzie się w najbliższych latach bardzo rozwijać. Wynika to ze stałej chęci użytkowników do ułatwiania procesów docierania do treści. Rok 2023 będzie czasem dużych zmian w tej kwestii. Każdy projektant powinien mieć z tyłu głowy fakt, iż strony internetowe powinny coraz mocniej wspierać właśnie obsługę przy pomocy głosu.
Urządzenia mobilne stają się coraz bardziej popularne. Użytkownicy oczekują, że będą mogli zrobić wszystko to, co mogą zrobić na komputerze stacjonarnym. Chcą również, aby była ona łatwa w obsłudze, szybka i responsywna. Jeśli nie zaprojektujesz swojej strony dla małego ekranu, stracisz klientów, którzy są gotowi kupić od Ciebie, ale nie korzystają z urządzenia, które najlepiej pasuje do ich potrzeb.
W przyszłości spodziewamy się, że więcej użytkowników niż kiedykolwiek wcześniej będzie korzystać z urządzeń mobilnych (tabletów) zamiast laptopów czy komputerów stacjonarnych podczas przeglądania stron internetowych – zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, takich jak lotniska czy dworce kolejowe, gdzie nie ma już miejsca przy stoliku z gniazdkami!
Mamy nadzieję, że ten artykuł dał Ci wgląd w najnowsze trendy w projektowaniu stron internetowych. Nadążając za tymi trendami, Twoja strona będzie w stanie przyciągnąć więcej odwiedzających i przekształcić ich w klientów.